סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
רילמי 12 פרו פלוס
רילמי 12 פרו פלוס. העיצוב מזיר את וואן פלוס (איתי שמושקוביץ)

בדיקה
מכשיר ביניים פלוס: Realme 12 Pro Plus הוא עוד מתחרה מוצלח בשוק

הסמארטפון החדש של היצרנית הסינית לא מאיים על מכשירי הדגל, אבל הוא יספיק לשימוש יומיומי של צרכנים רבים וישאיר לכם עודף מ-2,000 שקל

עם כל הכבוד למכשירי הדגל של יצרניות הסמארטפונים, האבולוציה של דגמי הביניים הפכה אותם למכשירים מוצלחים בפני עצמם, שמציעים אלטרנטיבה לא רעה בכלל במחיר נמוך משמעותית.
במקום להוציא לפחות 4,000 שקל על המכשירים הבכירים, אפשר לקבל עודף מ-2,000 שקל - אם מוכנים להתפשר על חלק מהביצועים והתכונות.
אל השוק המתחמם הזה של מכשירי הביניים מצטרף Realme 12 Pro Plus של היצרנית הסינית מקבוצת BBK, שכוללת גם את Oppo, Vivo ו-OnePlus. לקחנו את המכשיר החדש לבדיקה (באדיבות רשת GoMobile), כדי לראות איך הוא מתמודד מול המתחרים.
3 צפייה בגלריה
רילמי 12 פרו פלוס
רילמי 12 פרו פלוס
התצוגה ברורה גם בשמש
(איתי שמושקוביץ)
עיצוב ומבנה: אלגנטי עם מראה שמזכיר מכשיר דגל
ב-Realme לא שברו יותר מדי את הראש לגבי עיצוב המכשיר החדש ופשוט אימצו את הקו של דגמי OnePlus הבכירים האחרונים - העדשות מוקפות בעיגול, תופסות חלק נכבד מגב המכשיר ובולטות ממנו. אבל בעוד ב-OnePlus העדשות קרובות עד צמודות למסגרת, כאן הן נמצאות במרכז וחוצה אותן פס קישוט שנמתח לאורך גב המכשיר.
הגב עצמו מרגיש פלסטי עם כיסוי מחוספס שמנסה להיות דמוי עור, העיקר שבסופו של דבר הוא מרגיש נוח ולא חלקלק. בחזית, המסך מתוח מקצה לקצה, עם קימור קל מאוד בקצה ומצלמת סלפי שתופסת רק עיגול קטן בראש המסך. כל זה ביחד יוצר מראה די אלגנטי למכשיר.
מה עם כל השאר? כרגיל: בצד ימין נמצא כפתור הפעלה ומקשי ווליום, צד שמאל ריק, בתחתית יש שקע טעינה ומגירה לכרטיס SIM. כן, ה-12 פרו פלוס הוא מכשיר זול יחסית, אבל גם לו אין שקע לאוזניות. אגב, הוא לא תומך ב-eSIM, וחבל.
ה-12 פרו פלוס הוא מכשיר די גדול, עם מסך בגודל 6.7 אינץ', ושוקל כמעט 200 גרם, אבל דווקא לא מרגיש כבד.
מבחינת הגנה החברה מציינת כי יש שכבת זכוכית מגנה, אבל לא מציינת את גורילה גלאס או סוג אחר. המכשיר עומד בתקן IP65 שמציע הגנה טובה מפני מים ואבק, גם אם לא ההגנה הכי טובה שאפשר להציע לסמארטפון. בערכת המכשיר יש גם מגן סיליקון בסיסי ורך.
3 צפייה בגלריה
רילמי 12 פרו פלוס
רילמי 12 פרו פלוס
רילמי 12 פרו פלוס
(איתי שמושקוביץ)
חומרה: מספיק חזקה, אבל היו כמה גמגומים
את ה-12 פרו פלוס מפעיל מעבד Snapdragon 7s דור שני של קוואלקום, לצידו זיכרון של 12 גיגה בייט ואחסון בנפח 512 גיגה. הנתונים האלה כבר די סטנדרטיים למכשירי ביניים, אבל עדיין שווה להתעכב עליהם לרגע ולהיזכר שבעבר הלא רחוק מכשירים כאלה הציעו פחות זיכרון ופחות נפח אחסון.
עוד דבר שצריך לשים אליו הוא המעבד: לרגע אפשר להתבלבל - במכשירי הדגל נמצא כבר הדור השלישי של מעבדי Snapdragon 8, אז מה פתאום חוזרים אחורה ל-7? שימו לב שלצד מספר הדגם יש s קטנה - מדובר במעבד חדש, יחסית, של קוואלקום, שהושק לקראת סוף 2023 ונמצא גם אצל חלק מהמתחרים העדכניים של רילמי.
אחרי החידוד הזה אפשר להתקדם לתוצאות בשטח: המפרט של ה-12 פרו פלוס מרגיש מספיק חזק לרוב המשימות היומיומיות, מתמודד בלי בעיה גם עם משחקים ולא הרגשתי שהוא מתחמם במאמץ. נקודה לרעתו: בכמה מקרים הוא קפא לכמה שניות בהמתנה לאתר אינטרנט שייטען, למשל, ולא הגיב ללחיצות לביטול הטעינה או חזרה למסך הראשי.
גם הסוללה היא סטנדרטית - 5,000 מיליאמפר, שתספיק ליום שלם ואפילו קצת יותר, והטלפון תומך בטעינה מהירה. בערכה נמצא מטען 67 וואט, ואיתו נדרשו כ-15 דקות כדי להגיע מ-15% בסוללה ל-50% ואחרי כ-40 דקות היא הגיעה לטעינה מלאה.
המסך טוב מאוד ומציג תצוגה צבעונית מצוינת. רשמית הבהירות המקסימלית שלו היא 950 ניט - נתון נמוך מהבהירות שתמצאו אצל המתחרים, אבל גם בשמש בהירה המסך היה קריא והתצוגה ברורה. הרמקולים טובים בסך הכל - לא בולטים לטוב או לרע, עם צליל טוב יחסית.
תוכנה: התאימו לעצמכם את התצוגה והניווט
המכשיר מגיע עם ממשק realme UI 5.0 שמבוסס על אנדרואיד 14. במהלך ההתקנה אפשר לבחור אם לעבוד עם מקשים קבועים בתחתית המסך או להשתמש במחוות שונות לניווט. בשלב הזה אני משתדל ללכת עם מה שהמערכת ממליצה או מסמנת מראש, אבל כאן התצוגה היתה נייטרלית והשאירה את הבחירה לי. זה עניין של טעם, ואחרי יום-יומיים עם מחוות בלבד החלטתי לשנות את הבחירה לממשק עם מקשים.
רילמי, כמו מתחרות רבות, מתקינה שורת אפליקציות בלי לבדוק אם אתם מעוניינים בהן - אמזון, נטפליקס, לינקדאין, סנאפצ'ט, טיקטוק, חבילת אופיס WPS ועוד. זה לא הרגיש עמוס במיוחד, אבל למה לא לבקש אישור מראש?
בנוסף, אם מאשרים את ברירת המחדל מופעלת אפליקציה שמציגה המלצות על כתבות ותכנים שונים במסך הנעילה, כמו שאפשר למצוא גם אצל שיאומי, למשל. אפשר כמובן להתחרט ולבטל את התצוגה הזו בהגדרות.
האייקונים נפרסים על מסכי הבית מוצגים גם במגירת יישומים שמציגה את כל האפליקציות. יש כאלה שמצמידים כאן לראש הרשימה את האפליקציות הפופולריות שלכם ו/או האחרונות שבהן השתמשתם, אבל ברירת המחדל של רילמי היא תצוגה של רשימת אפליקציות ארוכה. אפשר לשנות את זה בקלות ולמיין את התצוגה לפי ההעדפה שלכם.
3 צפייה בגלריה
רילמי 12 פרו פלוס
רילמי 12 פרו פלוס
הקישוט בגב המכשיר יוצר מראה אלגנטי
(איתי שמושקוביץ)
מצלמה: מפתיעה לטובה
ה-12 פרו פלוס מציע שלוש עדשות - אחת עם חיישן של 50 מגה פיקסל לצילום רחב, השנייה עם 64 מגה לצילום טלפוטו (כולל זום אופטי X3) והשלישית של 8 מגה לצילום רחב במיוחד. בנוסף להן יש כמובן מצלמת סלפי עם חיישן של 32 מגה.
כבר ציינתי את זה בעבר ואחזור על זה שוב - במכשירי ביניים או מכשירים זולים יותר נוטים לשלב ולהדגיש לפעמים את כמות המגה פיקסלים, שיכולה להגיע ל-100 או 200. אבל עדיף להתמקד באיכות ולא בכמות, וגם הרילמי 12 פרו פלוס מוכיח את זה.
המצלמה מספקת תמונות טובות מאוד, בחדות שקצת מפתיעה לטובה כשמדובר בדגם כזה ובמחיר שלו. היא גם עוברת אוטומטית למצב לילה וגם בו התוצאות טובות. יחד עם זאת, התמונות מציגות צבעוניות די חיוורת ולא מצאתי אפשרות לשנות את זה בהגדרות.
במסך עריכת התמונות אפשר להכניס מגוון תיקונים, כולל שינויים של גוון עור, עיצוב או ריטוש לחיים, עיניים ועוד, וגם מחיקת פריטים מהתמונה - אפשרות שמשאירה אחריה לפעמים סימנים, תלוי בתמונה ובפריט שתרצו למחוק, וכפי שקורה ברוב הסמארטפונים. בנוסף לאלה יש תכונה שנקראת "פלטות AI" שפשוט משנה את גוון התמונה ואם היו קוראים לה פשוט "פילטרים" אף אחד לא היה מרגיש בהבדל או מתלונן.
סיכום
הרילמי 12 פרו פלוס נמכר ברשת GoMobile תמורת 1,700 שקל ונכנס לשוק עמוס במתחרים טובים ברמת מחיר דומה, ביניהם דגמי רדמי ופוקו של שיאומי, המכשירים של Nothing ודגמים מסדרת A של סמסונג.
הדגם החדש של רילמי הוא מתמודד ראוי מול מתחרים כאלה וגם מוצלח יותר מחלק מהם. המפרט חזק בסך הכל, המצלמות מוצלחות, ההגנה מפני אבק ומים ברמה טובה והעיצוב נאה - אבל זה עניין של טעם. מצד שני, הוא לא מהמכשירים שיגרמו לכם לתהות למה בכלל צריך מכשיר דגל: היו כאמור מעט מקרים בהם הוא קפא לכמה שניות והתמונות קצת חיוורות, למשל.
אפשר להגיד שהוא פשוט מכשיר ביניים טיפוסי, ובמחיר הזה הוא עוד אופציה מוצלחת בשוק הזה.