סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות סאבי
צוות סאבי (צילום: עומר פרידמן )

סאבי גייסה 22 מיליון דולר למניעת פרצות סייבר שמקורן בטעויות אנוש

חברת הסייבר הישראלית, שנוסדה ב-2021, פיתחה טכנולוגיה המאפשרת מניעת אירועי אבטחה שעלולים להיגרם מפעילות של עובדים באפליקציות ענן. "הרבה אנשים משתמשים ב-chatGPT, למשל, בצורה בעייתית. שמים שם קוד מקור וסודות של החברה. אנחנו מזהירים אותם"

חברת הסייבר סאבי (Savvy) גייסה 22 מיליון דולר בסבב A, בהובלת קינן פרטנרס ובהשתתפות סייברסטארטס ולייטספיד, שהשקיעו בחברה 8 מיליון דולר נוספים במסגרת סבב סיד. סך ההון שהושקע בחברה עומד על כ-30 מיליון דולר.
הפתרון של סאבי מאפשר מניעה של אירועי אבטחה שנובעים מפעולות שמבצעים עובדים באפליקציות ענן, החושפות את הארגון לתוקפים. על פי החברה, לכל ארגון יש כ-130 אפליקציות ענן, וחוסר הסטנדרטיזציה באפליקציות ובאמצעי האבטחה שהן כוללות - כמו גם המורכבות שנוצרת מאינטגרציה בין אפליקציות שונות - יוצרים עבודה רבה לצוותי האבטחה.
מכיוון שצוותי האבטחה אינם עומדים בעומס הבקשות ולא מסוגלים לבדוק ולאשר כל אפליקציה, כוח העבודה לא ממתין לאישור ומשתמש באפליקציות ללא אמצעי אבטחה נאותים - מה שמוביל לעליה בתקריות סייבר שיכולות לפגוע בארגון ולחשוף מידע רגיש. הטכנולוגיה של סאבי מאפשרת שימוש בטוח באפליקציות SaaS על ידי הוספת מערכת הגנה אקטיבית ומתריעה על פעולות המתבצעות בניגוד להנחיות האבטחה של הארגון ועלולות לגרום לתקריות סייבר מסוכנות.
החברה הוקמה בשנת 2021 על ידי המנכ"ל גיא גוזנר, ששימש בעבר כמנכ"ל ומייסד שותף של פיירגלאס, שנמכרה לסימנטק; יואב הורמן, ה-CTO שהיה בעבר סמנכ"ל פיתוח של פיירגלאס; מנהל הפיתוח הראשי אלדר קליינר, שכיהן בעבר כדירקטור בכיר ב-Dell-EMC ועמד בראש מרכז הפיתוח של החברה בישראל; ודוד בן-זכאי, הארכיטקט הראשי של החברה, שהיה ארכיטקט הראשי של פיירגלאס. החברה מעסיקה 45 עובדים, 39 מתוכם בישראל.
"אנחנו מסייעים לאנשים לקבל החלטות סייבר יותר טובות", מסביר המנכ"ל גוזנר. "חלק גדול מבעיות הסייבר נובע מטעויות אנוש. הרבה אנשים משתמשים ב-chatGPT, למשל, בצורה מאוד בעייתית. שמים שם קוד מקור וסודות של החברה, המידע נכנס למודל ומשם ניתן להוציאו בקלות. אנשים נכנסים לכל מיני פלטפורמות בלי מחשבה ומשתמשים באפליקציות ארגוניות. אנחנו לא עוצרים את זה, אלא מזהירים אותם שיעשו את זה בצורה בטוחה".
בהתייחסו לסבב הגיוס, אמר גוזנר: "החלטנו לגייס את הכסף כי עשינו רבעון ראשון של מכירות, ראינו שזה עובד והחלטנו להרחיב את החברה עם ארגון מכירות מסודר שילך אליו. גודל צוות ההנדסה שלנו טוב ונגדיל אותו בצורה מדודה, כשרוב הגידול ילך לצוות מכירות ושיווק בארצות הברית. שם נוסיף בערך 15 איש בתוך שנה".