עליבאבא ובייטדאנס העבירו לרגולטור בסין מידע על האלגוריתם שלהן
עליבאבא ובייטדאנס העבירו לרגולטור בסין מידע על האלגוריתם שלהן
רשות הסייבר הסינית פרסמה חלק מהמידע השמור שנשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ דרש לקבל וסורב, כחלק מניסיון "לנקות את האינטרנט" במדינה הקומוניסטית. האלגוריתם משמש את החברות ליצירת מעורבות גבוהה של צרכנים בתכנים לטובת פרסום ממוקד
רשות הסייבר הסינית (CAC) - רגולטור האינטרנט בסין - פרסמה מידע לגבי האלגוריתמים שמשמשים את חלק מחברות הטכנולוגיה הגדולות במדינה. ברשות הסייבר ביקשו לקבל מידע על האלגוריתמים כבר בסוף מרץ, אז טענו שהדבר נעשה במסגרת המאמצים לנקות את האינטרנט ולאפשר ללקוחות להבין מדוע הם רואים תכנים מסויימים, ובכך להבין מה משפיע על הדעות והבחירות שלהם. ברשות הסייבר אף השיקו מערכת מיוחדת על מנת לאפשר לחברות לחשוף את המידע הנחשק על האלגוריתם.
ביום שישי האחרון הרגולטור פרסם רשימה של 30 אלגוריתמים – כולל תיאור קצר של הקוד שבשימוש חברות כמו עליבאבא, בייטדאנס, טנסנט ובאידו, באפליקציות ובאתרים שלהם. ב-CAC התחייבו לפרסם עוד אלגוריתמים בהמשך.
הרשימה חשפה בין השאר כי למנוע החיפוש של באידו יש אלגוריתם שמעריך את סיכוני האבטחה הנלווים לתכנים המתפרסים באתרי החדשות של החברה, בפורום המקוון Tieba ובשירותים אחרים. האלגוריתם עוזר גם לעובדים לקבוע על אילו תכנים צריך לעבור ולהסיר.
Douyin - השם של אפליקציית טיקטוק של בייטדאנס בסין - יצרה המלצות של גרפים, סרטונים, מוצרים ושירותים על בסיס נתונים כמו הקלקות, זמן גלישה, לייקים, תגובות ודיס לייקים בהיסטוריה של המשתמש. האלגוריתמים משמשים גם להחדרת תכנים מותאמים לסרטונים, לכותרות ולהמלצות על מוצרים. זו תגלית חשובה, שכן האלגוריתם יוצר מעורבות גדולה של הצרכנים בתכנים. בימים אלה בייטדאנס מתרחבת למסחר מקוון, כך שהיעילות של אלגוריתם ההמלצות יהיה בעל חשיבות מרכזית.
אתר המסחר המקוון Tmall שבבעלות עליבאבא משתמש באלגוריתמים לדירוג מוצרים בהתבסס על הקלקות, רכישות, נפחי מכירות ונתונים אחרים של המשתמש. ב-WeChat של טנסנט מיישמים אלגוריתמים לקידום הודעות דחיפה מותאמות אישית בנתוני המלצות שנאספים מהיסטוריית הגלישה של המשתמשים, התכנים שבהם המשתמש צופה ונתונים אחרים
הדרישה להעביר מידע על האלגוריתמים התקבלה בשל החשש של הממשלה הסינית כי דעת הקהל תושפע מתכנים שקופצים אוטומטית. הממשלה הסינית לא מעוניינת לוותר על השליטה בחשיפה של האוכלוסייה לתכנים ואילו חברות הטכנולוגיה לא ששות לחשוף סודות מסחריים. נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ניסה, ללא הצלחה, להשיג את האלגוריתם של טיקטוק ואף פעל למכירת הפעילות של האפליקציה בארה"ב. כעת, כאמור, הפכה הממשלה הסינית את המידע הזה לפומבי, אם כי באופן מעורפל למדי.