באידו הציגה תשובה מאכזבת ל-ChatGPT; קיבלה אישור להפעלת רובוטקסי בבייג'ינג
באידו הציגה תשובה מאכזבת ל-ChatGPT; קיבלה אישור להפעלת רובוטקסי בבייג'ינג
מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה הסינית הציג את הצ'טבוט ארני - שזמין כרגע באופן מצומצם בלבד; במקביל קיבלה באידו אישור להפעלת שירות מוניות אוטונומיות באזורים בבייג'ינג בלי עובד אנושי בתוך המכונית
באידו, ענקית הטכנולוגיה הסינית, השיקה אתמול (ה') צ'טבוט משל עצמה בשם ארני בוט (Ernie Bot), שעליו הכריזה לראשונה בפברואר.
ההשקה מגיעה בעקבות הפופולריות הגדולה של ChatGPT, שפיתחה חברת OpenAI. באתר TechCrunch דיווחו כי מנכ"ל באידו רובין לי העביר בבייג'ינג מצגת של שעה שהסתכמה בהענקת מבט חטוף בלבד על ארני, כך שעוד לא ניתן לקבוע אם הוא ממש עובד ומה טיב הכישורים שלו.
בשלב זה ארני זמין רק לבדיקות אצל מספר מצומצם של אנשים שנבחרו לכך. משתמשים אחרים המעוניינים לחוות אותו נרשמים לרשימת ההמתנה.
אולם המצגת נתפסה על ידי רבים כמאכזבת בעיקר מכיוון שלא סיפקה ממש הדגמה של הצ'טבוט, והתשובות הוקלטו מראש. היא כללה רק כמה סרטונים מוקלטים מראש שהדגימו איך ארני מבצע חישובים מתמטיים, מדבר בדיאלקט סיני ומחולל סרטונים ותמונות על סמך הוראות כתובות.
האירוע מעיד על כך שבאיידו, שנחשבת לשחקנית המובילה בתחום ה־AI מקרב ענקיות הטכנולוגיה הסיניות, מפגרת אחרי המתחרות האמריקאיות בתחום הבינה המלאכותית היוצרת. ייתכן שזה בגלל היצע מוגבל יותר של קובצי נתונים בסינית שבאמצעותם ניתן לאמן את המודל או בגלל כניסה מאוחרת יחסית לתחום. מה שלא ברור הוא עד כמה הפער גדול — האם באיידו נמצאת חודשים או שנים אחרי OpenAI וגוגל. בתחום זה, שבו כל שדרוג מהווה קפיצה משמעותית לעומת הגרסה הקודמת, גם פער קטן יחסית יכול לגדול במהרה לתהום שאי אפשר לחצות. זה לא המצב כרגע, אבל אם באיידו לא תמהר לסגור את הפערים, זה בהחלט תרחיש אפשרי.
בתוך כך באידו הכריזה היום (ו') כי היא יכולה להפעיל את שירות המוניות האוטונומיות רובוטקסי (robotaxis) באזורים בבייג'ינג בלי עובד אנושי בתוך המכונית. המהלך מוריד את עלויות כוח האדם בהפעלת המוניות. באתר CNBC דיווחו כי האישור הממשלתי הוא ל-10 כלי רכב בפרבר יוזהואנג בבירה. באידו ויריבתה בתחום Pony.ai מורשות מאז נובמבר 2021 לגבות כסף עבור נסיעות ברובוטקסי. ברבעון השלישי טענו בבאידו כי בערים הגדולות בסין המוניות האוטונומיות שלהם משלימות בממוצע 15 נסיעות ביום לרכב, בהתאם לשירותי מוניות רגילים.