עובדים מאוגדים בחנות אפל: יש לאפשר ללקוחות לתת לנו טיפים
עובדים מאוגדים בחנות אפל: יש לאפשר ללקוחות לתת לנו טיפים
עובדי החנות המאוגדת הראשונה של אפל, שבפרברי בולטימור, מקיימים כעת מו"מ עם הנהלת החברה במטרה שזו תאשר להם להציע ללקוחות לשלם 3% או 5% דמי שירות עבור תיקון המכשירים. האיגוד עצמו, מצדו, הודה שהרעיון עשוי להיות "קצת שנוי במחלוקת"
עובדים בחנות אפל המאוגדת הראשונה אי פעם בארה"ב מציעים לספק ללקוחות את האפשרות לתת טיפ לקבלת שירות. ההצעה, שעליה דווח לראשונה בבלומברג, עוררה ויכוח על תרבות הטיפים בארה"ב ועל מה שמכונה "עייפות טיפים". בסדרה של ציוצים, הודה האיגוד שהרעיון עשוי להיות "קצת שנוי במחלוקת".
"עובדי אפל בכל מקום יכולים לומר לך שיש לקוחות שמציעים להם טיפים", אמר האיגוד המייצג את החנות בפרברי בולטימור, אבל כרגע, בכל אופן, ההנחיה היא שאם עובד אפל יקבל טיפ, הוא עלול להיות מפוטר. ההצעה החדשה תיצור מערכת המאפשרת ללקוחות "מזדמנים" לתגמל את הצוות ללא חשש לפיטורין, על פי האיחוד.
לטענת מומחים, הניסיון לגרום ללקוחות להרגיש אשמה אם הם מסרבים להוסיף טיפ של כמה דולרים נוספים לרכישה הוא חלק ממודל עסקי המתהווה סביב תרבות הטיפים האמריקאית בעקבות המגפה. "נותנים טיפים על הכול, בכל מקום, בבת אחת", אומר תומס פארלי, מומחה לנימוסים.
"הטכנולוגיה היא המניע העיקרי מאחורי זה ככל שיותר חברות מאמצות מערכות תשלום דיגיטליות, הצרכנים מתבקשים לעתים קרובות יותר להוסיף טיפ לאחר השלמת עסקה. החשש שלי הוא שאנחנו מתקדמים במהירות לעבר תרבות שבה מצפים מאיתנו לתת טיפים על כל דבר. יש מקרים שבהם אני בהחלט לא אהיה קמצן, כל עוד התקציב מאפשר, אבל במצב שבו אתה יודע שהשרת עשוי להרוויח מעל שכר המינימום, הטיפ הוא לפי שיקול דעת. רק בגלל שזה שם על המסך לא אומר שאתה חייב, למרות שאני יודע שהקשה על 'ללא טיפ' גורמת לך להרגיש אשם".
עובדי חנות אפל, ואיגוד העובדים שלה עוסקים כעת במו"מ על חוזים עם ענקית הטכנולוגיה ואמרו שהם מצפים לכך שיהיו פשרות. תוכנית הטיפים המוצעת תציע ללקוחות אפשרויות החל מ"ללא טיפ, 3%, 5%, או סכום מותאם אישית", אמר האיחוד. כל הכספים שייאספו כטיפים יתחלקו בין חברי הצוות.