סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אפליקציית הכרויות טינדר
אפליקציית טינדר (צילום: Andrew Harrer/Bloomberg)

מבחירת תמונה ועד משוב על יכולת הפלירטוט: באפליקציות הדייטינג גילו את ה-AI

ברקע הירידה במספר המשתמשים, הודיעו טינדר, באמבל וגריינדר כי הן מפתחות או בודקות כלים המבוססים על בינה מלאכותית. המטרה: "לתמוך במשתמשים לאורך כל מסע ההיכרות שלהם"

אפליקציות הדייטינג מנסות לפתח עוזר המבוסס על בינה מלאכותית, שידריך את המשתמשים בני דור ה-Z בנושאים כמו משפטי פתיחה מוצלחים. בפייננשל טיימס דיווחו כי אפליקציות ההיכרויות הגדולות כמו טינדר, באמבל וגריינדר, כבר הודיעו כי הן מפתחות או בודקות כלים המבוססים על AI שיתנו עצות לדייטים מוצלחים, טיפים לבניית פרופיל ומשובים על יכולת הפלירטוט של המשתמשים.
"בינה מלאכותית הולכת לעזור לאנשים ליצור קשרים טובים יותר", אמר מנהל המוצר הראשי של גריינדר, איי ג'י באלאנס. "זה יהיה כמו החבר הזה שיושב איתך בפאב ועוזר לך למשוך תשומת לב של מישהי או מישהו, אבל רק בצורה וירטואלית".
המעבר להסתמכות על AI מגיע בעוד מרבית האפליקציות חוות ירדה בשימוש מצד הצעירים. לפיכך, באפליקציות ההיכרויות סבורים כי משוב מותאם אישית ועצות מצד צ'טבוטים מבוססי AI יעזרו להחזיר את המשתמשים המאוכזבים. כך, באלאנס מגריינדר אומר כי הצט'בוט החדש, הנקרא "גריינדר ווינגמן" (Grindr Wingman), יעזור למנוע שחיקה בקרב המשתמשים בכך שיסייע להם להתגבר על "נקודות הקושי הגדולות ביותר" בהיכרויות מקוונות, בין השאר באמצעות הצעת נושאי שיחה בהתבסס על הפרופיל האישי של המשתמש והיסטוריית הצ'אטים שלו. להערכתו, השימוש ב-AI יוביל בסופו של דבר לביטול העבודה הקשה הכרוכה בהיכרויות מקוונות. "זה רעיון ששווה לבדוק", סיכם.
בדומה, גם בטינדר הכריזו על הכוונות להשתמש ב-AI כדי "לתמוך במשתמשים לאורך כל מסע ההיכרות שלהם". באפליקציה ציינו כי בכוונתם להשיק את הכלי החדש בתוך 12 חודשים. בחברה כבר השיקו באופן מוגבל כלי מבוסס AI לבניית פרופיל, שנועד לדבריה להקל "בנטל של בחירת תמונה". הכלי סורק את התמונות האישיות של המשתמש ובוחר את הטובות ביותר. בבאמבל הודיעו כי הם מפתחים כלי דומה.
בבאמבל בהחלט זקוקים לחידוש, וזאת לאחר שבאוגוסט צנחה מניית החברה ביותר מ-25% לאחר שהורידה את תחזית ההכנסות, בין השאר על רקע הקושי במשיכת משתמשים חדשים. בדומה, בטינדר דיווחו על 7 רבעונים רצופים של ירידה במספר המנויים בתשלום. בהתאם, במאץ' גרופ, שמחזיקה בטינדר, הודיעו כי הם מגייסים עובדים מתחום הבינה המלאכותית לצורך מהפך באפליקציות. בגריינדר מגייסים מומחים למערכות יחסים ולבריאות מינית וזאת כדי לוודא שהצ'טבוט המסייע יעניק עצות חיוביות למשתמשים.