מטא: פועלים עם בנקים בבריטניה בשיתוף מידע למניעת הונאות
מטא: פועלים עם בנקים בבריטניה בשיתוף מידע למניעת הונאות
החברה האם של פייסבוק הודיעה כי היא פועלת למען הסדר שיגן על לקוחות הבנקים; המידע שיתקבל יאפשר לה לזהות ולהסיר חשבונות מזויפים ותרמיות מאורגנות; באחד המקרים הוסרו 20 אלף חשבונות שניסו להונות רוכשי כרטיסים להופעות
מטא, החברת האם של פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, הודיעה היום (ד') שהיא עובדת עם שני בנקים בריטיים מובילים על הסדר שיתוף מידע שיעזור להגן על לקוחות מהונאות.
מטא אמרה שהיא מרחיבה את שיתוף המידע ההדדי של מודיעין על הונאות (FIRE) כך שיאפשר לבנקים בריטיים לשתף מידע ישירות עם ענקית המדיה החברתית, בניסיון לעזור לה לזהות ולהסיר חשבונות מזויפים ותרמיות מאורגנות.
מטא מסרה שהתוכנית כבר נוסתה עם מספר בנקים בריטיים, ושבאחד המקרים הוסרו 20 אלף חשבונות מזויפים שפעלו בצורה מתואמת בניסיון להונות רוכשי כרטיסים להופעות בבריטניה וארה"ב, זאת הודות למידע שהגיע מהבנקים נאטווסט (NatWest) ומטרו בנק.
"התוכנית הזאת כבר עזרה לנו לפעול נגד עשרות אלפי נוכלים, מה שמדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין בנקים ופלטפורמות מקוונות במלחמה נגד הבעיה החברתית הזאת", כך אמר נתניאל גליישר, ראש תחום המלחמה בהונאות של מטא.
בשנים האחרונות קראו בנקים שונים למטא לעשות יותר כדי להילחם בנוכלים הפועלים בפלטפורמות השונות, כאשר אחת משיטות הנוכלות השכיחות היא חשבונות שמתחזים לאנשים או עסקים המציעים שירותים שונים שאינם קיימים. תנאי השימוש הקיימים של מטא כוללים איסור על קידום תרמיות פיננסיות או שירותים שמבטיחים רווח או החזרים בלתי מציאותיים.