סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אורי גרינבאום ו גלעד גת מייסדי טיפרנקס
אורי גרינבאום וגלעד גת, מייסדי טיפרנקס (צילום: טל כהן)

חברת הפינטק Prytek רוכשת את השליטה ב-TipRanks לפי שווי של 200 מיליון דולר

TipRanks הישראלית פיתחה מערכת מחקר למשקיעים. במסגרת העסקה ששוויה לא פורסם, Prytek הבינלאומית תרכוש 40% נוספים ל-40% שכבר החזיקה בהם, הכוללים את מניות היזמים, העובדים וחלק מהמשקיעים ותהפוך לבעלת השליטה בה. יתר המניות, כ-20%, יוותרו בידי משקיעים מוסדיים, שבחרו להישאר עם פרייטק ולהמשיך להצמיח את החברה

חברת TipRanks (טיפרנקס) הישראלית, שפיתחה מערכת מחקר למשקיעים, נמכרת לחברת הפינטק הבינלאומית Prytek (פרייטק) לפי שווי כולל של 200 מיליון דולר. ב-2021 גייסה טיפרנקס 77 מיליון דולר חלקו בסקנדרי בהובלת פרייטק, אשר השלימה רכישה כמעט מלאה של החברה כעת. החברה לא פירסמה את השווי בו גייסה בעבר אך ציינה שהוא במאות מיליוני דולרים.
חברת הפינטק Prytek הפכה לראשונה למשקיעה ב-TipRanks לפני 6 שנים כאשר השקיעה בTipRanks דרך זרוע ההון סיכון שלה. לאורך השנים Prytek המשיכה לרכוש מניות דרך סבבי השקעה ועסקאות סקנדרי.
לפני הרכישה הנוכחית, החזיקה prytek בכ-40% ממניות החברה. במסגרת העסקה, prytek תרכוש 40% נוספים לאלה כולל את מניות היזמים, העובדים וחלק מהמשקיעים, ותהפוך לבעלת השליטה בה. יתר המניות, כ-20%, יוותרו בידי משקיעים מוסדיים אשר בחרו להישאר עם פרייטק ולהמשיך להצמיח את החברה.
TipRanks, שהוקמה ב-2012 על ידי גלעד גת (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואורי גרינבאום (מנכ"ל), החלה את דרכה כמערכת שמדדה ודירגה אנליסטים מקצועים. החברה מדווחת שיש לה כ-6 מיליון משתמשים פעילים בחודש ומעל ל-50 מיליון משתמשים חודשיים, אשר משתמשים במערכות המידע של TipRanks דרך בנקים וברוקרים שמנגישים את השירות ללקוחותיהם. TipRanks מספקת את השירותים שלה למוסדות פיננסים דוגמת בנקים, קרנות גידור, ברוקרים ובורסות בעולם ובין לקוחותיה אפשר למצוא את Nasdaq, Robinhood ,CIBC, Morgan Stanly וeToro הישראלית. לאורך השנים כמעט כל הבנקים ובתי ההשקעות בישראל הטמיעו את המערכות של TipRanks.
TipRanks מעסיקה 120 עובדים והיא צפויה להמשיך לגייס השנה לשורותיה עובדים נוספים. שני מייסדיה, גרינבאום וגת, צפויים להמשיך להוביל אותה תחת המטריה של Prytek בשנים הקרובות.
מכירת TipRanks לקבוצת Prytek מגיעה לאחר ששנת 2023 הייתה לשנת שיא בביצועי TipRanks, הן הודות לצמיחה האורגנית והן הודות להטמעה מוצלחת של The Fly אותה רכשה ב-2023.
Prytek היא חברת פינטק בינלאומית שהוקמה על ידי הישראלי לשעבר אנדריי ישונסקי, המכהן כמנכ"ל ומציעה תשתיות ושירותים לבנקים. החברה מורכבת ממספר חטיבות שפועלות בתחום הפינטק כאשר לצד החטיבה התפעולית, פועלת קרן ההון סיכון התאגידית של הקבוצה, דרכה היא השקיעה לראשונה ב-TipRanks.
Prytek, שהוקמה ב-2017, פעילה ב-9 מדינות, משרתת מעל 250 לקוחות ברחבי העולם ומעסיקה דרך חטיבותיה השונות למעלה מ-3,000 עובדים. כיו"ר הקבוצה מהקמתה מכהן יאיר סרוסי שכיהן כיו"ר בנק הפועלים בין השנים 2009-2016.
אורי גרינבאום, מנכ"ל TipRanks מסר: “מכירת השליטה בTipRanks הייתה מהלך לא קל עבורי ועבור גלעד (מייסד שותף). זו באמת חברה יוצאת דופן עם רמת רווחיות גבוהה וצמיחה דו ספרתית. לאורך השנים קיבלנו לא מעט הצעות לרכישה על ידי גופים שונים והתשובה שלנו תמיד הייתה שלילית. אחרי 11 שנים של פעילות חלק מהמשקיעים הביעו עניין בלהנזיל את ההחזקות שלהם וזה מובן. אנחנו שמחים וגאים שהצלחנו לייצר להם תשואות פנומנליות בתקופה כלכלית מאתגרת. החיבור עם פרייטק הוא מאוד טבעי. גם בגלל הסינרגיות והיכולת שלהם לשלב אותנו למאות לקוחות שלהם וגם בגלל ההרכב האנושי. יש לנו 6 שנים של ניסיון עבודה מולם והניסיון תמיד היה חיובי. בסופו של דבר בחרנו להימכר לחברה שתתן לנו גם חופש פעולה מוחלט וגם פוטנציאל התרחבות משמעותי. אנחנו גם מלאי הערכה למשקיעים שבחרו להישאר איתנו בשלב הצמיחה הקרוב ומחויבים להוכיח להם שגם זו הייתה החלטה טובה".
אנדריי ישונסקי, מנכ"ל Prytek מסר: "זיהינו את הפוטנציאל של מידע להשקעות כבר לפני כמעט עשור וידענו שאנחנו רוצים להיות חלק מהמסע של TipRanks, ששינתה את הגישה לתובנות, נתונים וחדשות בתחום ההשקעות. יחד עם חטיבת השירותים הפיננסיים החזקה שלנו, נוכל להבטיח את עתיד שרשרת הערך ההולכת וגדלה שלנו".