סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סם אלטמן 1
סם אלטמן. תשתית AI עולמית תסייע לתדלק את היתרון הגיאופוליטי של ארה"ב (צילום: Markus Schreiber/AP)

קואליציה עולמית: OpenAI בונה קבוצת משקיעים לבניית תשתיות AI בשווי עשרות מיליארדי דולרים

לפי דיווח בבלומברג, לאחרונה קיימו המייסד סם אלטמן ובכירים אחרים ב-OpenAI שורת פגישות עם משקיעים מכל העולם, במטרה לקדם את פרויקט המימון לתשתיות בארה"ב, המיועדות ליצירת יכולות AI מתקדמות. משקיעים יגיעו בין היתר מקנדה, קוריאה הדרומית יפן ואיחוד האמירויות, והיא רוצה שישתלבו גם חברות מפתח, ביניהן מיקרוסופט

מייסד ומנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, מתעד להזניק את התוכנית השאפתנית שלו לבניית תשתיות ומערכות בינה מלאכותית (AI) עם השקעות של עשרות מיליארדי דולרים במדינות שונות בארה"ב – כך לפי דיווח של בלובמרג.
בפברואר השנה דווח שאלטמן פועל מול הממשל האמריקאי לקבלת תמיכה בפרויקט שבמרכזו יצירת קואליציה עולמית של משקיעים שתממן את בניית התשתיות הפיסיות היקרות הדרושות להאצת פיתוח יכולות AI מתקדמות. כעת, לדברי מקורות, גיבש אלטמן את השלב הראשון שבמרכזו השקעה מאסיבית בהקמת התשתיות בארה"ב. אלו עתידות לכלול דאטה-סנטרים, תשתיות אספקת אנרגיה מוגברות מבוססות טורבינות רוח וגנרטורים והרחבת יכולות ייצור השבבים.
לפי בלומברג, בשבועות האחרונים קיימו אלטמן ובכירים אחרים ב-OpenAI שורת פגישות עם משקיעים במטרה לקדם את העסקה. המשקיעים עתידים להגיע מקנדה, קוריאה הדרומית, יפן ואיחוד האמירויות. כן שואפת OpenAI לשלב חברות מפתח בפרויקט, כאשר מועמדת בולטת אחת היא מיקרוסופט – המשקיעה הגדולה ביותר בחברה. לדברי מקור, לתפיסת אלטמן, המיזם יטיב גם עם חברות אחרות ובנות ברית של ארה"ב, ולכן יש להן עניין בקידומו ומימונו.
בחודשים האחרונים קיימה OpenAI שיחות בנושא עם מועצת הביטחון הלאומי של ארה"ב. בשיחות, אלטמן ובכירי החברה הדגישו שתשתית עולמית תסייע לתדלק את היתרון הגיאופוליטי של ארה"ב באמצעות יצירת קואליציה רב-לאומית שתתחרה בסין. זאת, בין השאר, מכיוון שהון זר יזרום לארה"ב במקום לסין.
מ-OpenAI נמסר בתגובה: "אנחנו מאמינים שבניית תשתית נוספת בארה"ב היא קריטית להמשך קידום הבינה המלאכותית והפיכת ההטבות שלה לנגישות בצורה רחבה. אנחנו בודקים הזדמנויות וצופים שנשתף פרטים במועד מאוחר יותר".