סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
לוגו של מטא פייסבוק
מטא (צילום: רויטרס)

רוצה להשקיע עוד ב-AI: מטא סוגרת את פעילות השבבים שלה בתחום המציאות הרבודה

במקום לעצב שבבים משלה למשקפיים חכמים, מטא החליטה להסתמך על יצרניות שבבים כמו קוואלקום. זאת, כחלק ממהלך שבו החלה בשנה שעברה ובא לידי ביטוי בפיטורי עובדים, גם בישראל, שהייתה אמורה להיות חלק משמעותי מהפעילות

מטא, חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ווטסאפ, החליטה לסגור סופית את כל פעילות השבבים שלה בעולם ובישראל בתחום המציאות הרבודה - כך על פי הפורצ'ן.
החברה החליטה לסגור את פעילות הפיתוח העצמאית ולהתמקד בעבודה עם צד שלישי מתוך רצון לצמצם הוצאות והבנה שפיתוח שבבים הוא תחום מורכב, וכך מתוך רצון להפנות משאבים לתחום החם של ה-AI. ישראל היתה אמורה להיות חלק משמעותי מפעילות השבבים של החברה עקב הכישרון והניסיון הרב שיש לה בתחום.
במקום לעצב שבבים משלה למשקפיים חכמים, מטא החליטה להסתמך על יצרניות שבבים כמו קוואלקום עבור אבות הטיפוס שלה וגרסאות עתידיות פוטנציאליות של משקפי המציאות הרבודה (AR). ההחלטה לעבור ליצרניות הוותיקות היתה חלק משינוי משמעותי של החברה, שתכננה להשקיע עוד ב-2019 באופן משמעותי בתחום המציאות הרבודה, החלטה שדרשה והביאה להוצאות עצומות.
תהליך סגירת פעילות השבבים החל כבר באוקטובר אשתקד, אז החלה החברה לפטר עובדים בכל העולם בתחום והיתה אמורה לפטר גם בישראל. בעקבות 7 באוקטובר החברה החליטה לדחות את הפיטורים בישראל, והם יצאו לפועל רק בינואר, אז למעשה הושלמה סגירת המרכז בישראל. בראש המרכז מאז הקמתו עמד עופר שחם, שפרש מהחברה באוגוסט 2023. החברה אמורה לסיים השנה את הפיטורים של מרבית עובדי החברה בתחום, כך שלבסוף יישארו רק מעטים שיעמדו בקשר מול ספקים חיצוניים.
ממטא נמסר: "זהו חלק מתהליכי ההתייעלות עליהם הכרזנו בעבר. מטא ממשיכה להשקיע בישראל, ולהעסיק מאות עובדים ועובדות בישראל".