גוגל לעובדיה בארצות הברית: באים למשרד? עליכם להציג בדיקת PCR שלילית אחת לשבוע
גוגל לעובדיה בארצות הברית: באים למשרד? עליכם להציג בדיקת PCR שלילית אחת לשבוע
המדיניות החדשה של ענקית הטכנולוגיה כוללת גם חובת דיווח של כל עובד שבא למשרדים על מצבו החיסוני ועטייה של מסכה כירורגית
גוגל הכניסה לתוקף מדיניות חדשה בנוגע לבדיקות קורונה לעובדיה בארצות הברית, בעודה מתכוננת לעלייה מתמשכת במספר הנדבקים בזן האומיקרון בשבועות הקרובים.
באימייל שנשלח לעובדי החברה במשרה מלאה ביום חמישי, אחראית הבריאות של גוגל, קארן דה סלבו, אמרה שכל מי שנכנס למתקן או משרד של גוגל יצטרך להציג בדיקה מולקולרית (PCR) שלילית אחת לשבוע, ולדווח על מצבו החיסוני ולעטות מסכה כירורגית בזמן שהוא שוהה באתר.
"זן האומיקרון הפך לזן הדומיננטי ביותר בארצות הברית. ישנה עלייה משמעותית במספר ההדבקות ברחבי המדינה, ובתי החולים מתקשים לעמוד בזרם חולי הקורונה – מה שמפחית את יכולתם לסייע לאחרים שזקוקים לכך", כתבה דה סלבו באימייל שהגיע לידי CNBC.
גוגל נהגה באגרסיביות יתרה לאחרונה, לעומת יריבותיה, באכיפת אמצעי הבטיחות נגד קורונה בקרב עובדיה. בחודש שעבר אמרה החברה לעובדים שעליהם לעמוד במדיניות החיסונים או לספוג קנסות ובסופו של דבר לאבד את משרתם. הצעד היווה שינוי בגישתם של בכירי החברה, שרק לפני כמה חודשים אמרו שהחברה לא מתכוונת לחייב את עובדיה להתחסן.
כמה מאות עובדי גוגל חתמו והפיצו עצומה שמתנגדת לחובת החיסונים הנרחבת שקבעה החברה. בכל הנוגע לבדיקות, גוגל התכוננה לגל הנוכחי. באפריל החלה החברה לספק לעובדיה בדיקות קורונה ביתיות מתוצרת חברת Cue Health, והפכה ללקוחה הכי גדולה של החברה במגזר הפרטי. ארבעה חודשים מאוחר יותר נכנסה חטיבת הענן של גוגל להסכם נפרד עם קיו לפיתוח מערכת מעקב וריצוף בזמן אמיתי של זני קורונה - שותפות שנתנה לגוגל גישה ייחודית לבדיקות ולמידע.
"אנו מצפים שזה יימשך בשבועות הקרובים, וזוהי תקופה של סיכון מוגבר. הפכנו זאת למדיניות לבצע בדיקה מולקולרית שבועית אם אתם מגיעים למשרד", כתבה דה סלבו במייל לעובדים. החברה אמרה ל-CNBC שהיא "מיישמת מדיניות זמנית שתקפה לכל מי שמגיע לאתרי העבודה שלנו בארצות הברית, כדי שקהילת העובדים שלנו תהיה בטוחה ככל הניתן".