סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
תקלות במשחקים החדשים של פוקימון גרמו לנינטנדו לעשות את הבלתי ייאמן

הכותרים החדשים בסדרה, "Scarlet and Violet", יצאו לאור בשבוע שעבר וספגו ביקורת חריפה על שלל בעיות טכניות. נינטנדו נוהגת לסרב להשיב לקונים את כספם בקניית משחקים דיגיטליים, אבל גולשים ברשת טוענים שהחברה ניאותה להעניק החזרים כספיים, אם כי באופן לא רשמי

הכותרים החדשים בסדרת משחקי פוקימון, "Scarlet and Violet", יצאו לאור ב-18 בנובמבר. המשחקים החדשים הם הניסיון הראשון של נינטנדו ליצור משחק עולם פתוח, שבו השחקנים יכולים להגיע לכל אזור במפה, ללא קשר להתקדמות העלילתית.
אולם עיקר תשומת הלב לא הופנתה לפוקימונים החדשים והצבעוניים ולחידוש בצורת המשחק, אלא לתקלות הטכניות המביכות ששורצות בכל פינה. החל בקצב פריימים איטי להחריד, דרך עצמים שמופיעים ונעלמים מהמשחק כאוות נפשם ופוקימונים שמקרטעים ומתנגשים זה בזה. המשחקים החדשים בבירור לא אפויים עד הסוף, וכעת שחקנים החלו לדרוש מנינטנדו החזרים כספיים.
(מיטב התקלות במשחקי פוקימון החדשים)
באופן מפתיע, חלקם אף טענו כי באופן חריג, הם הצליחו לקבל החזר כספי מנינטנדו. משתמש רדיט Hotdog_Daddy כתב בסאברדיט של פוקימון: "קיבלתי החזר כספי מהחנות הווירטואלית אתמול בלילה, אחרי שהרגשתי שהמשחק יצא לאור במצב בלתי ראוי. הנציגה אמרה לי כי בהתחשב במצב של 'Scarlet and Violet', היא תוודא שהפנייה שלי תאושר".
משתמש נוסף כתב: "דעו שאתם יכולים לקבל החזר כספי. הנציגים אמרו שזה מקרה יוצא דופן למדיניות ההחזרים הכספיים שלהם. יתרה מכך, הם אמרו לי שאתרי ביקורת צד-שלישי קיימים ומוטב לקרוא בהם לפני רכישת משחקים בעתיד. כאילו הם אומרים לנו שנינטנדו ופוקימון כבר אינם תו האיכות שהיו פעם. עצוב, אבל לפחות קיבלתי את כספי בחזרה".
1 צפייה בגלריה
מתוך המשחקים החדשים של פוקימון, "Scarlet and Violet"
מתוך המשחקים החדשים של פוקימון, "Scarlet and Violet"
מתוך המשחקים החדשים של פוקימון, "Scarlet and Violet"
(קרדיט: נינטנדו)
נינטנדו ידועה לשמצה כמי שמסרבת להעניק החזר כספי ללקוחותיה, על אחת כמה וכמה בכל הנוגע לעותקים דיגיטליים. ב-2018, הכריעה ועידת הצרכנים הנורווגית כי מדיניות ההחזר הכספי דאז - שלא סיפקה לצרכנים שום אפשרות להשיב את כספם על הזמנת משחק מוקדמת - עומדת בסתירה לחוק האירופי ודרשה ממנה לשנות את תקנון החנות, אך נותרה ללא מענה. בספטמבר 2020, סוף סוף נעתרה החברה ושינתה את תקנון החנות שלה למצבו הנוכחי - קבלת החזר כספי עד שבעה ימים לפני צאת המשחק. אלא שגם מדיניות זו עומדת בסתירה לדין האירופי.
בדצמבר האחרון, פדרציית ארגוני הצרכנים הגרמנית (VZBV) ניצחה בתביעה שהגישה נגד נינטנדו. בית המשפט המחוזי של פרנקפורט קבע כי תנאי ההחזר הכספי שמציעה נינטנדו למשחקים בהזמנה מוקדמת (Pre-order) לא גמישים דיים. בית המשפט חייב את החברה היפנית לשנות את תקנון ההחזר הכספי על מנת שיעמוד בחוק האירופי, לפיו יש להציע החזר כספי מלא במשך 14 יום ממעמד הרכישה. אף על פי כן, המדיניות של נינטנדו לא השתנתה. גם בישראל, נינטנדו מסרבת רשמית להעניק החזרים כספיים על רכישת עותקי משחק דיגיטליים. מנינטנדו ישראל טרם נמסרה תגובה לפניית "כלכליסט" על אודות שינוי במדיניות ההחזרים הכספיים, ותפורסם כאן לכשתתקבל.