חברת LinearB הישראלית גייסה 50 מיליון דולר
חברת LinearB הישראלית גייסה 50 מיליון דולר
מדובר בסבב B, שאותו הובילה Tribe Capital, ומביא את סך ההשקעה בחברה מיום הקמתה ל-71 מיליון דולר. LinearB הוקמה במטרה להציע פתרון למצב שבו דווקא מחלקות הפיתוח, שהן הטכניות מכולן, מתקשות להשתמש בנתונים בתהליך קבלת ההחלטות שלהן
חברת הסטארט-אפ LinearB גייסה 50 מיליון דולר בסבב B בהובלת Tribe Capital. בסבב השתתפו המשקיעים הקיימים Battery Ventures, 83North ו- Salesforce Ventures זרוע ההשקעות של ענקית הטכנולוגיה העולמית. הסבב הנוכחי מביא את סך ההשקעה בחברה מיום הקמתה ל-71 מיליון דולר.
LinearB הוקמה ב-2019 על ידי אורי קרן, המשמש כמנכ"ל החברה, ודן ליינס, סמנכ"ל תפעול ראשי. השניים הכירו בחברת קלאודלוק שנרכשה על ידי סיסקו, שם עבדו שניהם בתפקידי פיתוח בכירים ונחשפו לקושי הרב של מפתחים בסביבות הענן.
LinearB הוקמה במטרה להציע פתרון למצב שבו דווקא מחלקות הפיתוח, שהן הטכניות מכולן, מתקשות להשתמש בנתונים בתהליך קבלת ההחלטות שלהן. הפלטפורמה של LinearB מתחברת למערכות פיתוח התוכנה של הארגון ומנתחת את תהליכי הפיתוח, הרגלי העבודה והדינמיקה בצוות. על סמך כל אלו היא מספקת המלצות מותאמות אישית לארגון כדי להעצים את צוותי הפיתוח ולעזור להם לשפר את האפקטיביות שלהם.
החברה רשמה צמיחה של פי 5 במהלך השנה האחרונה, שנשענה על כלי חינמי שמספק לצוותי פיתוח מדדים ותובנות על תהליך העבודה שלהם בתוך דקות ספורות, כך לפי מידע שנמסר מהחברה. הפלטפורמה משרתת כיום למעלה מ-5,000 צוותי פיתוח המשתמשים בה לשיפור הביצועים. אלו כוללים חברות ענק ויוניקורנים, בהם Bumble, BigID, Cloudinary, Equinix, Unbabel ו-Drata.
החברה מעסיקה כיום 60 עובדים, רובם במרכז הפיתוח בישראל והשאר בארה"ב. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת סל הפתרונות למפתחים, הרחבת הפעילות וכן להכפלת כוח האדם בישראל ומערך השיווק והמכירות בארה"ב וברחבי העולם.
בשיחה עם "כלכליסט" אמר המנכ"ל אורי קרן: "אנחנו חברת סטארט-אפ שבאה מהכאב העמוק שלנו. כאב שנולד מחוסר בדאטה מסודר ונוח בעולם שלנו. כשהתחלנו אותו, חשבנו על מנהלי הפיתוח וחשבנו איך לעזור להם. במהלך 2019 הבנו שהכאב האמיתי נמצא ברמת המפתח ולא רק מנהלי הפיתוח, ולכן עשינו פיבוט לכיוון של אנשי הפיתוח, מה שהקפיץ לנו את הצמיחה".
"התחלנו להציע למפתחים מוצר חינמי אשר מוגבל רק בכמות המשתמשים שלו", הוסיף קרן. "בעקבות כך, התחלנו לגדול מלמטה כאשר מפתחים החלו להשתמש בו. כיום המצב הוא שחלק מהגידול שלנו מגיע מאותם מפתחים וחלק נוסף מגיע ממנהלי פיתוח ובכירים בצוותי הפיתוח שלמדו להכיר אותו".
לגבי עיתוי הגיוס אמר קרן כי "במאקרו יש תחושה של חזרה ליותר שפיות, וזו רק הוכחה שאנחנו חברה בריאה וצומחת עם מאות לקוחות". עוד העריך קרן בזהירות כי החברה תגדל השנה: "עד סוף השנה נהיה באזור ה-90 (מיליון - מ"א), ונעבור את ה-100 בשנה שאחרי".