סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משחק מחשב קונקורד סוני פלייסטיישן
משחק הוידאו קונקורד של סוני פלייסטיישן (צילום: SONY)

אחרי שבועיים בלבד: סוני מפסיקה את מכירת המשחק קונקורד שפיתחה במשך 8 שנים

בסוני ציינו כי כל מי שרכש את המשחק, שנמכר ב-40 דולר, יקבל החזר מלא; קונקורד הוא משחק יריות בגוף ראשון מרובה משתתפים, אך מספר המשתתפים ששיחקו במשחק בו זמנית עד כה היה נמוך אפילו מהמשחק הכושל ביותר של 2023

סוני הודיעה כי היא מפסיקה את מכירת משחק הוידאו קונקורד (Concord), שבועיים בלבד לאחר השקתו בעקבות מכירות חלשות. ב-BBC דיווחו כי המשחק, שיועד באופן בלעדי לקונסולת המשחקים פלייסטיישן 5 ולמחשבים אישיים, הושק ב-23 באוגוסט אך התקשה למשוך שחקנים.
במאי המשחק ריאן אליס מחברת פיתוח המשחקים פיירווק סטודיוס, הכריז בהודעה שפורסמה באתר של סוני כי מכירת המשחק תופסק ב-6 בספטמבר. עם זאת, הוא ציין כי כל מי שרכש את המשחק שנמכר במחיר של 40 דולר, יקבל החזר מלא, והצוות יקבע "מה הדרך הטובה ביותר" להחזרתו של המשחק.
קונקורד הוא משחק יריות בגוף ראשון מרובה משתתפים. השחקנים מרכיבים יחד קבוצה של דמויות שלכל אחת יכולות מובחנות, ויכולים להתחרות בקרבות ישירים או לבחור באפשרויות אחרות שכוללות לכידת פריט או שליטה על חלקים בארנה. באופן כללי, משחקים מרובי משתתפים נחשבים לרווחיים במיוחד עבור החברות, ולכן בסוני משקיעים בתחום הזה.
לפי הדיווחים, פיתוח המשחק ארך 8 שנים. אולם, הוא זכה לביקורות מעורבות, כשהחיוביות התמקדו בגראפיקה ואילו השליליות התלוננו על כך שהמשחק לא מחדש דבר בז'אנר.
המספר הגדול ביותר של משתתפים ששיחקו במשחק בו זמנית עמד על 697 בלבד, נמוך אפילו מהנתונים של The Lord of the Rings: Gollum, הנחשב למשחק הכושל ביותר של 2023.
לשם השוואה, המשחק הפופולרי Counter-Strike 2 רושם באפן קבוע מעל מיליון שחקנים מאז אוגוסט 2022. באתר ורייאטי דיווחו כי לפי ההערכות, מכירות המשחק עמדו על פחות מ-25 אלף.
הבמאי אליס הודה בהודעה שלו לשחקנים שכן ניסו את המשחק. לדבריו, הורדת המשחק תאפשר למפתחים "לבחון את האפשרויות, כולל אלה שיעזרו לנו להגיע בצורה טובה יותר לשחקנים שלנו".