אפקט רוגן: זינוק בהיקף הגלישה בעמוד הביטולים של ספוטיפיי
אפקט רוגן: זינוק בהיקף הגלישה בעמוד הביטולים של ספוטיפיי
על פי נתונים של חברת סימילרווב, כמות הביקורים בעמוד גדלה בכ-115% מאז שמחאת האמנים התפוצצה בתקשורת ב-26 בינואר. ענקית סטרימינג האודיו הורידה 70 פרקים מהפודקאסט השנוי במחלוקת של ג'ו רוגן, אך ממשיכה לתת לו במה
פרשת ניל יאנג נגד ספוטיפיי וג'ו רוגן כבר ירדה מעט מהכותרות, אך מסתבר שהיא כן דרבנה רבים לבדוק האם כדאי לבטל את המנוי בתשלום לענקית סטרימינג האודיו נוכח הגילויים והטענות. על פי נתוני חברת האינטרנט הישראלית סימילרווב, היקף הגלישה בעמוד הביטולים של ספוטיפיי זינק בכ-115% מאז התפוצצה הפרשה בתקשורת.
כזכור, ספוטיפיי רכשה את זכויות השידור הבלעדיות לפודקאסט של ג'ו רוגן, שנחשב לאחד הפופולריים ביותר שלה, ברחבי העולם. לאחרונה הושמעו נגדה טענות - לרבות אלה של אמנים ותיקים כמו ניל יאנג וג'וני מיטשל - שלפיהן רוגן זוכה לפופולריות שלו בזכות הבמה שהוא מעניק לכל מיני טענות מפוקפקות של דוברים שנויים במחלוקת, בעיקר בנוגע לחיסוני הקורונה. יאנג, מיטשל ואמנים אחרים הודיעו שהם לא רוצים שהמוזיקה שלהם תושמע בפלטפורמה, כמחאה על כך.
על פי נתוני החברה שפורסמו היום, מאז שניל יאנג יצא נגד חברת הסטרימינג ב-26 בינואר הטראפיק לעמוד הביטולים זינק - פי 2 ביום שלמחרת ועוד קצת בימים שאחרי. לא ברור אם המהלך של יאנג אכן מאיים על ספוטיפיי בפועל, אבל אין ספק שהמשתמשים כן מראים שהבחירה של ספוטיפיי לעמוד לצד רוגן מפריעה להם - בעיקר אם הם משלמים לשירות.
ספוטיפיי עצמה ניסתה לומר שהיא לא מוכנה ל"השתקה" של רוגן, כך לפי התבטאות של מנכ''לה דניאל אק, אבל זה לא מנע ממנה לבקש מרוגן שיוריד כ-70 פרקים מהפודקאסט שלו, שהכילו התבטאויות גזעניות. בנוסף, היא אמרה שתוסיף אזהרה למאזינים לגבי הדברים שהוא מקדם על נושא החיסונים נגד קורונה. אגב, רוגן עצמו זכה גם להתנגדות של רופאים ואנשי בריאות שטענו שהוא נותן במה לפייק ניוז בכל הנוגע לחיסונים.
חשוב להדגיש כי היקף הגולשים לעמוד הביטולים נמדד בעשרות אלפים בלבד, גם אחרי הגידול המשמעותי בביקורים לעמוד. ספוטיפיי נהנית מהיקף משתמשים שנושק לכ-100 מיליון ונחשבת לשירות הסטרימינג הפופולרי בעולם. לא בטוח שמספר הביטולים הזה יספיק כדי לשכנע אותה לשנות את המדיניות שלה. כמו כן, לא ברור כמה מתומכי רוגן הצטרפו אליה כאקט נגדי למהלכים של יאנג ושותפיו. עם זאת, הטעם הרע שהפרשה הזו מעניקה לרבים עשויה להביא בטווח הארוך לירידה בפופולריות שלה.