הממשק החדש של ג'ימייל ללקוחות עסקיים יהיה זמין בימים הקרובים
הממשק החדש של ג'ימייל ללקוחות עסקיים יהיה זמין בימים הקרובים
הממשק שהציגה גוגל מתמקד בהפחתת אלמנטים שמופיעים על המסך כל העת ומשנה את האופן שבו הצ'אט, Meet ו-Spaces משולבים בו. בקרוב הוא יופיע אצל משתמשים בחבילות העסקיות ועד סוף הרבעון השני של 2022 הוא יהפוך לברירה היחידה עבורם
גוגל הודיעה כי המראה החדש של ג'ימייל, שמשנה את האופן בו הצ'אט, Meet ו-Spaces משולבים בממשק, יהיה זמין ללקוחות עסקיים החל מתחילת פברואר, יהפוך להיות ברירת המחדל באפריל ועד סוף הרבעון השני של השנה יהפוך לאפשרות היחידה. המראה החדש מתייחס לכלי הצ'אט של גוגל המהווים חלק מהכלים המשמשים ארגונים ועסקים, שלא יהיו יותר רק חלונות קטנים הצפים לצד המיילים, אלא יקבלו מסכים משל עצמם בג'מייל שהגישה אליהם היא דרך כפתורים גדולים בצד השמאלי.
לפי גוגל, החל מה-8 בפברואר המשתמשים יוכלו להתחיל לבדוק את הממשק החדש בעצמם וכאמור עד סוף הרבעון השני המראה החדש יהפוך להיות "החוויה הסטנדרטית של ג'מייל".
המראה החדש עלול לעורר מחלוקות. אמנם מעט מבלבל לנהל צ'אטים ופגישות וידיאו בממשק הנוכחי, שכן הכל מתרחש באותו המסך, אבל המראה החדש יקל רק על מי שמעדיפים להתרכז בכל פעם בדבר אחד ויעניק להם גישה קלה לכלים אחרים מבלי שיופיעו כל העת על המסך.
לפי הודעת החברה תופענה גם בועות התראות למקרה שיש צורך להתייחס לכלים האחרים - מה שאמור להיות פחות מסיח דעת מהרשימה של כל הצ'אטים הפתוחים, המהבהבת מצד ימין או שמאל של המיילים.
בגוגל כבר ציינו כי ברצונם להטמיע את כל המוצרים הקשורים לעבודה והמראה החדש מעניק הצצה לאופן שבו זה יתרחש עם כלים כמו Spaces, המאפשרים למשתמשים לקפוץ ישירות לטבלה חדשה מבלי לעזוב את המייל. צילומי המסך שפרסמה גוגל מראים כי אכן, הממשק החדש יהיה מהודק יותר.
השירותים יהיו גם מוטמעים בצורה טובה יותר. כך למשל החיפוש של הג'ימייל יעלה גם הודעות צ'אט בחודשים הקרובים, כך לפי ההודעה של גוגל, בה נמסר עוד כי בשלב הראשון המראה החדש יופיע אצל משתמשים עם חבילות עסקיות כמו Google Workspace Business Starter או Business Standard ו- Business Plus. בשלב הראשוני הוא לא יהיה זמין ללקוחות Workspace Essentials. כמו כן, אין כוונה להפוך את המראה לזמין ללקוחות לא עסקיים שאינם משלמים על השירותים של ג'ימייל.