סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג (צילום: AFP)

דיווח: למרות הבטחת צוקרברג - מטא נערכת לפיטורי אלפי עובדים נוספים

לפי "הוושינגטון פוסט", החברה-האם של פייסבוק עשויה לדרוש מחלק מהמנהלים לעבור לתפקידים זוטרים, ואחרים יידרשו להיות אחראים על צוותים גדולים יותר; הציפייה במטא היא שחלק מהבכירים שמעמדם ייפגע יעזבו

ענקית הטכנולוגיה מטא מתכננת סבב פיטורים; החברה-האם של פייסבוק שכרה כוח אדם, עורכי דין ומומחים פיננסיים, לצורך בניית תוכנית לשינוי מבני שישפיע על אלפי עובדים - כך מדווח "הוושינגטון פוסט".
התוכנית המתגבשת, שמכוונת בעיקר לצמצום שכבות בהיררכיה של הקבוצה, תוביל בין היתר למעבר של כמה מנהלים בכירים לתפקידים זוטרים יותר – במטרה לקרב את המנכ"ל מארק צוקרברג לעובדים ברמות הנמוכות. מנהלים בכירים אחרים, שיישארו בתפקידם, יהיו אחראים לאחר השינוי על מספר רב יותר של עובדים בצוותים שלהם. הציפייה במטא היא שחלק מהבכירים שמעמדם ייפגע יעזבו את החברה.
בנוסף למנהלים, החברה שוקלת גם קיצוצים "מסורתיים" יותר, כמו הפסקת פרויקטים שונים. המהלך לא יתבצע ביום אחד - אלא יימשך כמה חודשים.
בנובמבר הודיעה מטא על פיטורי 11 אלף עובדים - 13% מכוח האדם - וצוקרברג הבטיח כי הוא "לא צופה פיטורים נוספים". הוא אמר לעובדים כי החברה עשתה קיצוץ מספיק גדול כדי "להוריד למינימום את הסיכוי לכך שניאלץ לבצע קיצוץ נרחב נוסף בעתיד הקרוב" – כך לפי הקלטה שהגיעה לידי "הוושינגטון פוסט". עוד הוסיף: "איני יכול כמובן לשבת כאן ולהבטיח ששום דבר לא יקרה בעתיד, מכיוון שזו תקופה מאוד לא יציבה, אבל אני כן יכול לומר שבמצב שלנו נכון להיום זו התחזית שלי".
על אף הדברים, בתחילת פברואר השנה אמר צוקרברג למשקיעי מטא כי 2023 תהיה "שנת היעילות", והבטיח להם כי יצמצם את שכבת הניהול האמצעית ויזרז את תהליך קבלת ההחלטות של החברה – אמירות שנתפסו כבר אז כרמז לקיצוץ נוסף.