צרות בג'ונקו: המנכ"לית עזבה בעקבות טענות הדירקטוריון לניפוח מספר הלקוחות
צרות בג'ונקו: המנכ"לית עזבה בעקבות טענות הדירקטוריון לניפוח מספר הלקוחות
בתחקיר שערך הדירקטוריון נטען כי מספר הלקוחות שעליהם הצהירה המנכ"לית עילית רז בפני המשקיעים גדול משמעותית ממספרם בפועל. לטענת הדירקטוריון, "המנכ"לית עסקה בהתנהלות בוטה ולא אתית שגרמה נזק לחברה ולבעלי מניותיה". רוב עובדי החברה זומנו לשימוע. טרם התקבלה תגובת רז
הסטארט-אפ ג'ונקו (Joonko), שפיתח פלטפורמה המסייעת למעסיקים לגוון את כוח האדם בארגון, עובר לאחרונה טלטלה של ממש, העשויה להשפיע על המשך דרכו. מנכ"לית החברה עילית רז ושורה של בכירים עזבו אותה בשבועות האחרונים, ובמקביל רוב עובדי החברה זומנו לשימוע. זאת לאחר שבתחקיר שנערך על ידי הדירקטוריון והמשקיעים בחברה נטען כי מספר הלקוחות האמיתיים שלה שונה משמעותית מהמספר עליו דיווחו מנהליה למשקיעים. בדיווחים ההם החברה ציינה שיש לה 150 לקוחות, כשבפועל המספר היה קטן משמעותית.
מדירקטוריון החברה נמסר: "לאחרונה נודע לחברה על הצהרות מוטעות בדיווח הכספי של החברה. באופן ספציפי מועצת המנהלים ושאר נושאי המשרה בחברה איבדו אמון ביכולתה של המנכ"לית לספק בקשות חוזרות לפיתוח ולתמוך בפונקציה פיננסית פנימית כחלק מהבשלת החברה ועסקיה. כתוצאה מכך הדירקטוריון ונושאי משרה אחרים בחברה ערכו סקירה מקיפה של ביצועי המנכ"לית. המנכ"לית התגלתה כמי שעסקה בהתנהלות בוטה ולא אתית, שגרמה נזק לחברה ולבעלי מניותיה. המנכ"לית עומתה עם ממצאי החקירה, והיא התפטרה מרצונה בתגובה. היקף המצב עדיין בבדיקה והצעדים הבאים נמצאים בבחינה.
מקרן אינסייט נמסר: "הקרן מתגאה בכך שהיא שותפה ליזמים ולצוותי מנהיגות במסע הצמיחה שלהם, ויש לה מחויבות בלתי מעורערת לקיים את הסטנדרטים הגבוהים ביותר של אתיקה, אחריות ומנהיגות אחראית. המשקיעים שלנו מצפים מאתנו להתייחס ברצינות לכל ממצא של התנהגות בלתי הולמת, הונאה או פעילות בלתי חוקית במשרד שלנו או בכל אחת מחברות הפורטפוליו שלנו".
החברה גייסה לפני פחות משנה 22 מיליון דולר, ובסך הכל גייסה עד היום 38 מיליון דולר, בין השאר מאינסייט פרטנרס ומקרן ורטקס. בשיאה העסיקה החברה כ-50 עובדים, רובם בישראל. עדיין לא ברור כמה עובדים יישארו לאחר השימועים.
החברה הוקמה בשנת 2016 על ידי רז. המערכת שפיתחה מאפשרת למעסיקים גישה למאגר מועמדים שמשתייכים לקבוצות מיעוט. האלגוריתם הייחודי מזהה את הנתונים הדמוגרפיים של כל מועמד למשרה, ומתאים בין קורות החיים שלהם לתיאור המשרה. האוטומציה מאפשרת לחברות לגייס מתוך מאגר נרחב שכולל מועמדים מאוכלוסיות לא מיוצגות שעברו סינון ראשוני והם מתאימים מבחינת כישורים. המערכת מסייעת לחברות רבות שקבעו לעצמן מטרה להרחיב את הגיוון האנושי בארגון, אך לא מצליחות לעשות זאת בצורה אפקטיבית באמצעות כלי הגיוס המקובלים.ֿֿ
המאגר של ג'ונקו כולל 130 אלף מועמדים מאוכלוסיות לא מיוצגות בשוק העבודה, כש-64% מהם מיועדים לתפקידי ניהול בינוניים או בכירים, ו-53% מהם בעלי רקע טכנולוגי. המודל העסקי של החברה מבוסס על מינוי קבוע, בניגוד לפלטפורמות אחרות שגובות על בסיס גיוס של מועמדים - מה שמאפשר ללקוחות ליהנות מגישה בלתי מוגבלת למאגר מועמדים. לקוחות שעליהם דיווחה החברה בעבר הם בין היתר אמריקן אקספרס, פייפאל, אדידס וקרוקס.
מהחברה לא התקבלה תגובה לדיווח. המנכ"לית רז לא ענתה לבקשת "כלכליסט" לתגובה.