סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מערכת עיתון ניו יורק טיימס
מערכת עיתון ניו יורק טיימס (צילום: גטי אימג'ס)

תמורת 100 מיליון דולר: גוגל תפרסם תכנים של הניו יורק טיימס בפלטפורמות שלה

התשלום יועבר לעיתון לאורך תקופה של שלוש שנים ויעניק לו מקור הכנסה נוסף בתקופה של האטה בהוצאות הפרסום. העסקה כוללת פרסום תכני הטיימס ב-Google News Showcase, והיא תעזור לפצות על איבוד הכנסות כתוצאה מהחלטת מטא לא לחדש חוזים לפרסום תכנים בפייסבוק ניוז

הניו יורק טיימס יקבלו כ-100 מיליון דולר מגוגל לאורך שלוש שנים, זאת כחלק מהסכם בין החברות שמאפשר לענקית הטכנולוגיה לפרסם תכנים של העיתון בחלק מהפלטפורמות שלה, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל המתבסס על אנשים המעורים בנושא.
דבר העסקה פורסם מוקדם יותר השנה, אז תיארו זאת בניו יורק טיימס כהסכם מורחב שכולל הפצת תוכן ומנויים, ובמסגרתו ישתמשו בעיתון בכלים של גוגל לשיווק. עם זאת, באותו הזמן לא נחשפו התנאים הפיננסיים.
לפי הדיווח, העסקה מעניקה לטיימס מקור הכנסה נוסף, זאת בתקופה של האטה בהוצאות הפרסום. החברה דיווחה בשנה שעברה על הכנסות בגובה 2.31 מיליארד דולר, עלייה של 11% לעומת שנה קודם לכן. ההכנסה החדשה תעזור לפצות על איבוד הכנסות כתוצאה מהחלטת מטא פלטפורמס לא לחדש חוזים לפרסום תכנים בפייסבוק ניוז. במסגרת החוזה הזה שילמה מטא לטיימס 20 מיליון דולר בשנה.
לדברי המקורבים, העסקה הנוכחית כוללת השתתפות של תכנים של הטיימס ב- Google News Showcase, מוצר של החברה שמשלם למו"לים כדי שיפרסמו תכנים בגוגל ניוז ובפלטפורמות נוספות. המוצר עדיין לא הושק בארה"ב, אך הוא זמין במדינות אחרות ביניהן גרמניה, ברזיל ואוסטרליה.
מגוגל והטיימס לא התקבלה תגובה לדיווח.