סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
השקת אפל 16
השקת אייפון 16 (צילום: AFP)

עם יכולות בינה מלאכותית: אפל השיקה את האייפון 16

ענקית הטכנולוגיה הציגה את סמארטפון ה-AI הראשון שלה, שיתמוך בכל היכולות שהציגה בכנס המפתחים ביוני; המחיר ההתחלתי לדגם הבסיס - 799 דולר, ולדגם הפלוס - 899 דולר; האייפון 16 פרו יתומחר החל מ-999 דולר; האפל ווטש 10 יזכה לתצוגה הגדולה ביותר של החברה - 30% יותר לעומת דורות קודמים; אוזניות איירפודס פרו 2 יוכלו לשמש כמכשיר שמיעה מותאם אישית


21:36 - האייפון 16 פרו יתומחר החל מ-999 דולר, ודגם המקס הגדול יותר - החל מ-1,199 דולר. כל דגמי האייפונים החדשים יגיעו לחנויות ב-20 בספטמבר.
21:30 - שדרוגים משמעותיים הגיעו גם לסמארטפון היוקרה של אפל, אייפון 16 פרו. העיצוב החיצוני של המכשיר דומה לדגם הקיים, אך זוכה לתצוגה גדולה יותר של 6.3 אינץ' ו-6.9 אינץ' לדגם המקס, עם ברזלים דקים יותר. קייס המכשיר עשוי מטיטניום ומגיע בארבעה צבעים: שחור, לבן, מדבר וטבעי.

9 צפייה בגלריה
אייפון 16 פרו אפל
אייפון 16 פרו אפל
אייפון 16 פרו
(צילום: Apple)
לדברי אפל המכשיר נבנה מהיסוד על מנת לעבוד עם Apple Intelligence ותומך בכל יכולות מערכת הבינה המלאכותית שהציגה החברה ביוני. מעבד המכשיר הוא גרסה משודרגת של המעבד בדגמי הבסיס, A18 Pro. יש לו מנוע ניורוני 16 ליבות, מעבד גראפי בן 6 ליבות שמהיר יותר ב-20% ממעבד ה-A17 Pro, ו-CPU בן 6 ליבות שלפי אפל הוא המהיר ביותר בכל סמארטפון.
למצלמה דגמי הפרו שלושה עדשות: עדשה ראשית 48 מגה-פיקסל שמסוגלת לספק תמונה חדה גם עם המצולם בתנועה; עדשה אולטרה-רחבה 48 מגה פיקסל; המעבד העוצמתי מאפשר יכולות מצלמה חדשות; ועדשת טלה-פוטו שתומכת ב-x5 זום אופטי. בדומה לדגמי ה-16 הרגילים מקבלים דגמי הפרו גם הם כפתור מצלמה פיזי. יכולת תוכנה מאפשרת התאמות בתמונות כמו שינוי בצבע רקע או אובייקטים בצילום או לאחריו, ופילטרים מגוונים בהתאמה אישית. צילום הווידיאו במכשיר תומך ב-4K עם 120 פריימים לשנייה, שמאפשר צילום סרטונים בהילוך איטי באיכות קולנועית.

9 צפייה בגלריה
אייפון 16 פרו
אייפון 16 פרו
אייפון 16 פרו
(צילום מסך: youtube)
יכולות הקול של המכשיר זוכות לשדרוג מכשיר עם ארבעה מיקרופונים באיכות סטודיו להקלטת קול תוך סינון מוגבר של רעשי רקע, והקלטת אודיו מרחבי בעת צילום סרטוני וידיאו. יכולת בשם Audio Mix עושה שימוש בלמידת מכונה כדי להפריד בין רעשי רקע לקולות דיבור, ומאפשרת לבודד את קולות השיחה שמוקלטת או לשמר קולות רקע מבלי שיפריעו להאזין לשיחה.
21:12 - דגמי האייפון 16 יגיעו עם תג מחיר התחלתי של 799 דולר לדגם הבסיס ו-899 דולר לדגם הפלוס הגדול יותר - זהה לדגמי האייפון 15.
21:09 - בקר המצלמה הייעודי של האייפון 16 מאפשר להפעיל את המצלמה, לצלם תמונה או להקליט וידיאו בתנועת אצבע אחת, ומדמה כפתור של מצלמה מסורתית שיכול להבדיל בין לחיצה עדינה לשם תצוגה מקדימה של תמונה ללחיצה מלאה לשם צילום התמונה. סלייד לימין או לשמאל מאפשר פעולות כמו זום אין או אאוט. המצלמה הראשית כוללת שתי עדשות: עדשת 48 מגה-פיקסל שתומכת ב-x2 זום אופטי ועדשה רחבת זווית 12 מגה-פיקסל שתומכת בצילום מאקרו. יכולת בשם Spatial Capture מאפשרת לצלם סרטונים ותמונות דמויי תלת-ממד, לצפייה באפל ויז'ן פרו. בצילום סרטונים, תומך המכשיר בסינון רעשי רקע כמו רוח חזקה.

9 צפייה בגלריה
אייפון 16 פרו אפל מצלמה
אייפון 16 פרו אפל מצלמה
המצלמה של אייפון 16 פרו
(צילום: Apple)

20:58 - מבחינת יכולות הבינה המלאכותית גנרטיבית (GenAI), האייפון 16 יתמוך בכל היכולות שהציגה אפל בכנס המפתחים שלה ביוני, ובהן סיוע בעת כתיבת מיילים או רשימות (כמו הגהה או שינוי נוסח); יצירת אימוג'י או תמונות מאוירות באמצעות פרומפט טקסט; חיפוש תמונות על בסיס פקודת טקסט כמו "שני בשדה ורדים" או "הילדים לומדים רקמה עם דודה פיונה"; סיכומים של הודעות טקסט ופושים ותעדוף אוטומטי של הודעות חשובות; חיפוש ויזואלי בגוגל ישירות מהמצלמה; ושדרוגים נרחבים לסירי שנטענת ביכולות דמויות ChatGPT.

9 צפייה בגלריה
יכולת הבינה המלאכותית של אפל אייפון 16
יכולת הבינה המלאכותית של אפל אייפון 16
יכולת הבינה המלאכותית באייפון 16
(צילום מסך: youtube)

20:48 - האירוע המרכזי של הערב הוא חשיפת דגמי האייפון החדשים, אייפון 16, שבמרכזם שילוב של יכולות הבינה המלאכותית של אפל, Apple Intelligence. "זו תחילתו של עידן חדש ומרגש", הבטיח קוק.

9 צפייה בגלריה
אייפון 16 פרו אפל יצירת אימוג'י
אייפון 16 פרו אפל יצירת אימוג'י
אייפון 16 פרו. יצירת אימוג'י
(צילום: Apple)

לאייפון 16 קייס אלומניום ומגיע בגדלי 6.1 אינץ' ו-6.7 אינץ' לדגם הפלוס. הוא מקבל את כפתור הפעולה שהיה זמין עד עתה בדגמי הפרו בלבד, ושניתן להתאים לו פעולות שונות. כן הוא כולל כפתור גישה פיזי ישיר להפעלת המצלמה באמצעות תנועת סלייד. בפנים, יש למכשיר מעבד שנועד לתמוך ביכולות בינה מלאכותית, ובהן הרצה מקומית של מודלים – A18, לדברי אפל המעבד המתקדם ביותר שלה שמבוסס על ארכיטקטורת 3 ננו-מטר, עם CPU בן שש ליבות, מעבד גרפי בן 7 ליבות, מנוע ניורוני בן 16 ליבות, וזיכרון פנימי גדול יותר ב-17%. לדברי אפל, המעבד מסוגל לספק את אותן יכולות כמו מעבד הדור הקודם של האייפון, עם צריכת אנרגיה נמוכה יותר.

9 צפייה בגלריה
אייפון 16 אפל 3
אייפון 16 אפל 3
אייפון 16
(צילום: Apple)

20:40 - אחרי האפל ווטש, עברה אפל לליין האוזניות האלחוטיות שלה – איירפודס, עם עדכונים לכל הדגמים. ראשון, דגם הבסיס איירפודס 4. האוזניות עוצבו מחדש בהליך חדשנית שיצר לדברי החברה עיצוב שמתאים לכל אוזן, בלי צורך במתאמי הסיליקון של הדגמים הקודמים. המעבד החדש שבאוזניות מספק איכויות קול משופרות, ובהן הדמיה של קול תלת-ממדי והסרה אוטומטית של רעשי רקע בזמן שיחה. נרתיק הטעינה הוא קטן יותר ומסוגל לספק עד 30 שעות חיי סוללה.
דגם משופר כולל גם ביטול רעשים אקטיבי, מוד שקיפות, התאמה אוטומטית של מוזיקת רקע בזמן שיחה עם אנשים ותמיכה בטעינה אלחוטית, ויכולות נוספות שהיו זמינות עד עתה רק בדגמי האיירפודס פרו. דגם הבסיס יתומחר ב-129 דולר, והדגם עם ביטול רעשים ב-179 דולר.
אוזניות היוקרה המקצועניות איירפודס מקס לא משודרגות, אך יגיעו לראשונה במגוון צבעים, ובהם ורוד, כתום וכסף ותמיכה ב-USB-C.

9 צפייה בגלריה
איירפודס אפל
איירפודס אפל
האיירפודס החדשות
(צילום מסך: youtube)

האוזניות הפופולריות ביותר של אפל, איירפודס פרו 2, זוכות לשדרוג תוכנה משמעותי עם דגש על יכולות מתחום הבריאות השמע. כדי למנוע חשיפה לרעשים חזקים, יקבלו האוזניות יכולת בשם Hearing Protection, שמנמיכה באופן אוטומטי רעשים חזקים. על מנת לאמת את איכות השמיעה, יתמכו האוזניות במבחן עוצמת שמע מאומת קליני, שיאפשר למשתמשים לבצע מבדקים תקופתיים לוודא שאינם סובלים מירידה בשמיעה. אחרי ביצוע המבחן, ניתן להשתמש באוזניות כמכשיר שמיעה מותאם אישית.

9 צפייה בגלריה
בדיקת שמיעה דרך אפל
בדיקת שמיעה דרך אפל
בדיקת השמיעה דרך האייפון
(צילום מסך: youtube)

20:26 - שעון העלית של החברה – אפל ווטש אולטרה – לא זוכה לשדרוג, אבל דגם הדור השני מקבל קייס טיטניום בגימור שחור חדש עם מגוון רצועות תואמות.
20:20 - השעון מבוסס על מעבד חדש, S10 של אפל. שפותח בעבור האפל ווטש. המעבד עושה שימוש ברשת ניורונית חדשה, מאפשר סינון קול, וכן את הרצת יישום התרגום של אפל ישירות על השעון עצמו. כן עתיד השעון לקבל יכולות בריאות חדשות ובראשן מתן התראה על הפסקת נשימה בשינה. השעון עושה שימוש באקסלורמטור כדי לזהות שיבושי שינה, ויעדכן במקרה שיזהה הפסקת שינה בינונית או חמורה. זאת, תוך התבססות על אלגוריתם מבוסס למידת מכונה שאומת בניסוי קליני. יכולות זו צפויה לקבל בקרוב אישור FDA ורגולטורים נוספים, ותהיה זמינה ביותר מ-150 מדינות. גם דגמי הסירייס 9 יתמכו ביכולת זו.

9 צפייה בגלריה
אפל ווטש 10
אפל ווטש 10
אפל ווטש 10
(צילום מסך: youtube)

דגמי הסירייס 10 יתומחרו החל מ-399 דולר בארה"ב ויגיעו לחנויות ב-20 בספטמבר. במקביל, משיקה אפל דגם יוקרה של האפל ווטש סירייס 10, עם כייס טיטניום בצבע טבעי, זהב או ירוק עם רצועות תואמות.
20:13 - הערב נפתח עם דגמי האפל ווטש החדשים - אפל ווטש סירייס 10 - שזוכים לתצוגה גדולה יותר ופרופיל דק יותר מהדגמים הקודמים. התצוגה של השעונים החדשים היא הגדולה ביותר של אפל, עד 30% יותר לעומת דורות קודמים וגדול יותר מהאפל ווטש אולטרה 2. הברזלים מסביב לתצוגה כוללים פינות מעוגלות יותר, והתצוגה עצמה מבוססת OLED רחב זווית, שמאפשר לראות את המסך בצורה טובה יותר כשמביטים בו בזווית. הנרתיק של המכשיר עשוי מאלומיניום משויף, ומגיע בצבעי שחור-עמוק, זהב-ורוד וכסף.
עובי השעון הוא 9.7 מילימטר, 10% פחות מהדור הנוכחי. לצורך כך, ביצעה אפל מזעור של רכיבים שונים כמו הכתר המסתובב והרמקול הפנימי, שעתה מסוגל גם לנגן מוסיקה ופודקסטים. בדומה לדורות הקודמים, השעון עמיד במים עד לעומק של 50 מטר. מערכת הטעינה שודרגה, ועתה ניתן להגיע לטעינה של 80% בתוך 30 דקות. השעונים גם קלים יותר בזכות המעבר לאלומיניום.
20:05 - מנכ"ל אפל טים קוק: "היום נדבר על אפל ווטש, איירפודס ואייפון וההשפעה העמוקה שיש למוצרים אלו על החיים שלנו. הוא מספקים חוויות עצמתיות, עוזרים לנו להישאר בריאים, פוריים ומבדרים אותנו. ביוני חשפנו את מערכת הבינה המלאכותית שלנו, והיום נציג את האייפון הראשון שעוצב מן היסוד על מנת לעבוד עם בינה מלאכותית".