אלון מאסק משיב לתביעה נגדו: הצהרתי על יכולות הטייס האוטומטי של טסלה היא דיפ-פייק
אלון מאסק משיב לתביעה נגדו: הצהרתי על יכולות הטייס האוטומטי של טסלה היא דיפ-פייק
בתביעה שהוגשה בקליפורניה, העוסקת במוות שנגרם כביכול כתוצאה משימוש בתוכנת האוטומציה, נטען כי הנהג הסתמך בין השאר על הצהרה של מאסק מ-2016, לפיה המכונית יכולה "לנסוע ללא נהג בצורה בטוחה יותר מאשר בן אדם". עורכי דינו: ייתכן שההצהרה לא אותנטית
שופטת בבית המשפט בקליפורניה הורתה לאלון מאסק לעבור תשאול תחת שבועה כדי לברר האם הצהיר בעבר הצהרות מסוימות על יכולות תוכנת הטייס האוטומטי של טסלה. הפסיקה התקבלה במסגרת תביעה נגד טסלה שהגישה משפחתו של וולטר הואנג שנהרג בתאונת דרכים ב-2018, שטענה כי תוכנת הנהיגה האוטונומית החלקית של טסלה כשלה. בטסלה טוענים בתגובה כי הואנג שיחק בטלפון שלו לפני התאונה והתעלם מההתראות של המכונית.
עורכי הדין של משפחתו של הואנג ביקשו לתשאל תחת שבועה את מאסק, מנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות, לגבי הצהרות שלו מ-2016, בהן אמר לטענתם: "מכוניות מודל S ומודל X יכולות בשלב זה לנסוע ללא נהג בצורה בטוחה יותר מאשר בן אדם". ההקלטה המדוברת, שמקורה בכנס שבו השתתף מאסק, הועלתה ליוטיוב.
בטסלה התנגדו לבקשה וטענו שלא ניתן לצפות ממאסק להיזכר בפרטים על דברים שאמר. עורכי הדין אף פקפקו באותנטיות של ההקלטה. "מאסק, בדומה לדמויות ציבוריות אחרות, הוא יעד לסרטוני והקלטות "דיפ פייק" רבים שמנסים להציג אותו אומר ועושה דברים שהוא מעולם לא אמר או עשה", נמסר מטסלה.
בגרדיאן דיווחו כי השופטת איווט פניפאקר הורתה למאסק טנטטיבית לעבור תצהיר בשבועה לזמן מוגבל של שלוש שעות, ובמהלכו הוא יישאל האם באמת אמר את הדברים הנשמעים בהקלטה. היא כינתה את הטענות של טסלה "מדאיגות ביותר".
"העמדה שלהם היא שבגלל שמאסק הוא מפורסם ועלול להיות יעד לדיפ פייק, אז הצהרותיו הציבוריות חסינות", כתבה השופטת הוסיפה שטענות מסוג זה תאפשרנה למאסק ולמפורסמים אחרים "להימנע מלקיחת אחריות על מה שהם באמת אומרים ועושים".
שופטים בקליפורניה פוסקים לעיתים קרובות החלטות טנטטיביות שהופכות להיות רשמיות לאחר שימוע נוסף. מטסלה ומעורכי דינם של משפחת הואנג לא התקבלה תגובה. הדיון בתביעה מתוכנן להתחיל ב-31 ביולי.