סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

טוויטר תתחיל לעודד משתמשים לבחון תגובות פוגעניות

הרשת החברתית תשלח למשתמשים הודעה בה היא מפצירה בהם "לבחון את תגובתם מחדש לפני הפרסום"; בניסוי שערכה, 34% מהאנשים שינו את התגובה הראשונית שלהם או החליטו לא לפרסם אותה


בטוויטר מתכוונים להתחיל לעודד משתמשים לעבור ולבחון מחדש תגובות "עם פוטנציאל לפגיעה", כך מדווח אתר ה-BBC.
פלטפורמת המדיה החברתית, שספגה לא מעט ביקורת על העדר פיקוח מספק על תכנים פוגעניים, בחנה את המאפיין החדש בשנה שעברה. "מעוניינים לבחון מחדש את המסר לפני הפרסום?", ייכתב בהודעה שתישלח למשתמשים. "אנחנו מבקשים מאנשים לבחון מחדש תגובות עם תכנים בעלי פוטנציאל פגיעה או תקיפה".



אתמול הודיעה החברה כי תחל בפרסום המסר לחשבונות דוברי אנגלית המשתמשים בטוויטר במערכות ההפעלה של אפל ואנדרואיד. לפי הצהרת החברה, ההודעה הובילה לכך ש-34% מהאנשים שינו את התגובה הראשונית שלהם או החליטו לא לפרסם את התגובה בכלל. עוד ציינו כי בממוצע המשתמשים כתבו 11% פחות תגובות פוגעניות לאחר שהוצגה בפניהם ההודעה בפעם הראשונה. בהתאם, ירדה הסבירות שיקבלו תגובות תוקפניות בחזרה.
בטוויטר הדגישו כי ההודעות תוכננו כך שיקחו בחשבון את מערכת היחסים בין שני החשבונות המצייצים תגובות אחד לשני, כך שיבינו אם מדובר רק בהומור בין חברים.



פלטפורמות המדיה החברתית מתקשות למצוא נוסחה שתאפשר להן לפקח על תכנים פגעניים או הטרדות. לפי הנתונים האחרונים שפרסמה טוויטר ומתייחסים לששת החודשים הראשונים של 2020, החברה הסירה תכנים בעייתיים שפרסמו 1.9 מיליון חשבונות והשעו 925,700 חשבונות בשל הפרת החוקים.
הדיון סביב הפיקוח על התכנים עלה מדרגה, לאחר שאתמול הודיעה המועצה המפקחת על פייסבוק כי תמשיך לחסום את חשבונו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בשל החשש שיעודד אלימות.