סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
נטפליקס סטרימינג טלוויזיה
נטפליקס (צילום: בלומברג)

נטפליקס מרחיבה את המאבק בשיתוף הסיסמאות

נטפליקס הודיעה כי תרחיב באוגוסט את הפיילוט לצמצום שיתוף הסיסמאות שביצעה בצ'ילה, קוסטה ריקה ופרו למדינות נוספות בדרום ומרכז אמריקה. במסגרת הפיילוט החברה תדרוש תשלום נוסף ממשתמש שישתף את הסיסמא שלו עם אדם נוסף. אין צפי להתרחבות הפיילוט לישראל

נטפליקס הודיעה אתמול (ב') כי היא מרחיבה את הפיילוט לצמצום תופעת שיתוף הסיסמאות שביצעה בצ'ילה, קוסטה ריקה ופרו למדינות נוספות בדרום ומרכז אמריקה, ובכלל זה ארגנטינה, הרפובליקה הדומיניקנית, אל סלבדור, גואטמלה והונדורס. במסגרת הפיילוט, החל מאוגוסט החברה תדרוש תשלום נוסף ממשתמש אשר משתף את הסיסמא שלו עם אדם נוסף.
השיטה של נטפליקס לצמצום תופעת שיתוף הססמאות תהיה לגבות תשלום נוסף מכל משתמש אליו מחובר מכשיר שלא נמצא במשק הבית הקבוע שלו למשך יותר משבועיים. תוספת התשלום עומדת כעת על בין 2 ל-3 דולר בחודש בשביל להוסיף עוד שני "בתי משנה". יש לציין שעדיין יהיה ניתן לצפות בנטפליקס דרך מחשבים וטלפונים ניידים מכל מקום ללא תשלום נוסף, וכן להוסיף "בתים" ולהחליף בניהם כדי לצפות בטלוויזיה במקרים כמו מעבר דירה. במהלך הפיילוט נטפליקס תאפשר למנוי של התכנית הבסיסית להוסיף רק בית אחד נוסף שממנו יוכלו לצפות, למנויי התכנית הסטנדרטית להוסיף שני בתים ולמנויי הפרימיום שלושה, ועל הוספת בית אחר מעבר לכך יידרש בתשלום נוסף. נטפליקס תזהה את החיבור לשירות דרך טלוויזיה הממוקמת בבית אחר דרך פיתוח של החברה, בעזרת שימוש בכתובות ה-IP וה-ID של כל מכשיר, האינטרנט הביתי אליו היא מחוברת ועוד. כרגע לא ידוע האם החברה מעוניינת להרחיב את הפיילוט למדינות נוספות, והאם הוא צפוי להגיע לישראל.
סמנכ"ל הכספים של החברה, ספנס נוימן, הסביר כי חשבונות משנה לא ייחשבו כמנויים חדשים. משמעות הדבר היא שאם הפיילוט יתרחב למקומות נוספים בעולם, ייתכן שצמיחת המנויים של החברה תשטח, אך ההכנסות לכל חשבון יעלו ובעקבותיהן הכנסות החברה. יש לציין שהגדרה של "בית" חדש ממנו אפשר לצפות בנטפליקס זול משמעותית משדרוג המנוי למנוי רחב יותר, ולכן הוא עדיין יהיה משתלם יותר לאנשים רבים. עם זאת, הגיוני שנטפליקס תעלה את מחיר הגדרת בית חדש בהמשך. נטפליקס מעריכה שיש כ-100 מיליון משקי בית ברחבי העולם החולקים את חשבונות המשתמש שלהם, ולמעלה מ-30 מיליון מהם נמצאים בארה"ב ובקנדה בלבד.
הפיילוט החדש הוא אחד משורת צעדים שנועדו להגדיל את מספר המנויים וההכנסות של נטפליקס, לאחר שברבעון הראשון של שנת 2022 עדכנה שאיבדה 200 אלף מנויים לאחר עשור בו מספר המנויים שלה רק צמח. כחלק מניסיונות החברה להגדיל את מספר המנויים, היא הודיעה בשבוע שעבר שתשיק בסוף השנה מנוי מוזל שכולל פרסומות בשיתוף עם חברת מיקרוסופט, וכן הגדילה את ההשקעה שלה בתוכן מקור. במקביל, החברה ביצעה השנה שני סבבי פיטורים. הדו"ח של החברה לרבעון השני לשנת 2022 צפוי להתפרסם בשלישי שעון ארה"ב, כאשר בעבר החברה ציינה שהיא צופה אובדן של עוד 2 מיליון מנויים ברבעון זה.