סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת הפינטק Block רכשה מיזם ישראלי לניהול מסעדות

לכלכליסט נודע כי GoParrot של יניב ניסים ואריאל דוד נמכרה לענקית הפינטק Block בכ־50 מיליון דולר. החברה פיתחה טכנולוגיה להעברת ההזמנה ישירות למטבח המסעדה

אקזיט בענף המסעדנות המקומי: חברת GoParrot של היזמים יניב ניסים ואריאל דוד נמכרה לחברת הפינטק Block (לשעבר חברת Square) האמריקאית, כך נודע ל"כלכליסט". על פי הערכות, העסקה נעשתה בתמורה לכ־50 מיליון דולר.
GoParrot הוקמה בתחילת 2017 כפלטפורמה להזמנת אוכל ממסעדות. החברה החלה כאפליקציה שדרכה ניתן להזמין אוכל ממסעדות באמצעות פייסבוק מסנג'ר, וחברה לשוק האוכל Eataly בניו יורק.
"האפליקציה פעלה עם בוט שהלקוח היה אומר לו מה הוא רוצה לאכול והבוט ידע למצוא לו את המסעדה המתאימה באיטלי, להראות לו תמונות ולאפשר לו לבצע הזמנה", מספר ניסים ל"כלכליסט", "אבל ההתחלה היתה קשה. היה מבחר מצומצם של כמה מסעדות שמוכרות באיטלי, ואף לקוח לא ביצע הזמנות. הדפסתי 20 אלף פליירים, וכל בוקר עמדתי בשוק וחילקתי אותם. היו הזמנות, אבל לא הרבה. הבנתי שבמסנג'ר ההזמנה לא יותר פשוטה מאשר להזמין באתר אונליין".

1 צפייה בגלריה
אריאל דוד ויניב ניסים
אריאל דוד ויניב ניסים
אריאל דוד (מימין) ויניב ניסים. “וולט גוזרת 30%, אנחנו לוקחים 10%”
(צילום: GoParrot)

אחרי כמה חודשים באיטלי הבינו שני היזמים שהמוצר לא יעבוד. בשלב הבא ניסים עשה פיץ' לרשת westvill, שביקשה מהיזמים לבנות לה אתר הזמנות שיתחבר אליהם אוטומטית לקופות. ניסים ודוד החליטו להקים מרכז פיתוח במולדובה, כדי לחסוך בעלויות. הם גייסו 100 אלף דולר, לקחו מתכנת ממולדובה, שהביא עוד חברים, וכשהם הגיעו לחמישה עובדים, הוקמה חברת התכנות במולדובה. לחברה כיום 60 מפתחים, והפלטפורמה פעילה בארה”ב ובקנדה.
אחרי שהשיקו את אתר ההזמנות לווסטוויל, החלה GoParrot לעשות שיתופי פעולה עם חברות שמספקות שירותים פיננסיים ותשלומים דיגיטליים. החברה הראשונה היתה Square שנוסדה על ידי הבעלים של טוויטר, ג'ק דורסי, ושותף נוסף, ולימים שינתה את שמה ל־Block. חברה אמריקאית נוספת מתחום הפינטק ששיתפה פעולה עם היזמים הישראלים היא Toast, חברה המספקת מערכת ניהול למסעדות. הפלטפורמה שבנתה GoParrot התחברה ישירות למערכות המחשוב של Toast וכשהצרכן היה עושה הזמנה מאתר או מהאפליקציה של המסעדה, ההזמנה שלו הודפסה אוטומטית במטבח של אותה מסעדה, והשליח היה מקבל הזמנה לצאת לשליחות למסעדה. "זה ממש השתלם להם", אומר ניסים. "בארץ וולט מחייבת את המסעדות בעמלה של 30% מגובה ההזמנה. אנחנו התחברנו לחברות שליחים ודמי השליחות למסעדן היו 10% בלבד מההזמנה".
לאורך השנים הוסיפה החברה אפליקציה לשירות צרכנים, מועדון לקוחות ומערכת דיוור. לאורך השנים גייסה החברה 4.2 מיליון דולר מאנג'לים. “בין היתר השקיע בנו דוד בסה, מייסד סלע מעבדות תוכנה, שנמכרה בשנה שעברה לקרן פורטיסימו", אומר ניסים.
מי הלקוחות הגדולים של GoParrot? "התחברנו לרשת השייקים Juice Press שיש לה מעל 100 סניפים, ולרשתות PJ's Coffee, ווסטוויל ו־Bareburger. בסך הכל היו לנו מעל 250 לקוחות ויותר מ־2,000 מסעדות שצרכו את השירותים שלנו בשנת 2021".