בלעדי טנאבל האמריקאית במו"מ מתקדם לרכישת ארמטיק הישראלית בעד 350 מיליון דולר
בלעדי
טנאבל האמריקאית במו"מ מתקדם לרכישת ארמטיק הישראלית בעד 350 מיליון דולר
חברת הסייבר הישראלית שפיתחה פתרון למניעת דליפות מידע והגנה על סביבות ענן גייסה עד היום 100 מיליון דולר. הרוכשת, טנאבל, נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-5 מיליארד דולר וב-2019 רכשה את אינדג'י הישראלית בכ-100 מיליון דולר
חברת הסייבר הישראלית ארמטיק (Ermetic) במשא ומתן מתקדם למכירתה לחברת הסייבר האמריקאית טנאבל (Tenable), כך נודע לכלכליסט. על פי הערכות, שווי המכירה עומד על כ-350-300 מיליון דולר. מארמטיק לא נמסרה תגובה. בעקבות הרכישה יצטרפו עובדי ארמטיק לצוות של טנאבל בישראל ויהוו חלק ממרכז הפיתוח של החברה בארץ.
עד היום גייסה החברה הישראלית כ-100 מיליון דולר, בין היתר מקומרה קפיטל שהובילה את הסבב האחרון שעמד על 70 מיליון דולר ב-2021, כמו גם מ-Forgepoint Capital Accel, Glilot Capital Partners, Norwest Venture Partners ו-Target Global. החברה פיתחה פתרון למניעת דליפות מידע והגנה על סביבות ענן דוגמת AWS, Microsoft Azure ו-Google Cloud, ועיקר התחרות שלה הוא מול חברות דוגמת וויז, אורקה ואחרות.
ארמטיק נוסדה ב-2019 על ידי ארבעה יזמים סדרתיים: המנכ"ל שי מורג (מייסד ומנכ"ל Secdo שנרכשה על ידי פאלו אלטו), סמנכ"לית המוצר סיון קריגסמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות מיכאל דולינסקי (ממייסדי Aorato, שנרכשה על ידי מיקרוסופט) וסמנכ"ל העסקים אריק גומנובסקי (ממייסדי Sygnia שנרכשה על ידי Temasek).
פלטפורמת ארמטיק מזהה אוטומטית את כל זהויות המשתמשים והיישומים בסביבת הענן ומנתחת את כללי המדיניות, התפקידים וההרשאות במטרה ליצור תפיסה כוללת לאורך זמן. בינואר פיטרה החברה 30 עובדים, מהם 10 בישראל, כולם בתחומי שיווק, מכירות וכוח אדם, ולא פיתוח. החברה מעסיקה כיום כ-130 עובדים.
בשנה שעברה פורסם כי ארמטיק, יחד עם חברות סייבר נוספות, שילמה 100 אלף דולר להפקת הסדרה "פאודה" על מנת ששמה יוזכר באחד הפרקים. בפרק לא שולבה הודעה על תוכן שיווקי.
טנאבל, העוסקת בניהול חולשות ומדידה של איומי סייבר, נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-5 מיליארד דולר ומעסיקה כ-2,500 עובדים. ב-2019 רכשה טנאבל את חברת הסייבר הישראלית אינדג'י, העוסקת באבטחת סייבר ליישומים תעשייתיים, בכ-100 מיליון דולר.
מייסדי חברת הסייבר הישראלית קיוו לבנות חברה משמעותית יותר מאשר החברות שאותן הקימו בעבר ואיתן שמו אקזיטים מרשימים, אבל התחרות הקשה שהיתה לטנאבל מול חברות דוגמת וויז, אורקה וגם ענקיות סייבר דוגמת פאלו אלטו הביאו את אנשי החברה להבין שהמסלול העיקרי והבטוח בשבילה הוא לחבור לחברה גדולה אחרת שדרכה יוכלו למנף את היכולת הטכנולוגית הגבוהה שהיא מציגה מגובה במערך מכירות ושיווק מיומן של חברת דוגמת טנאבל.
האקזיט בזמנים אחרים היה נחשב לאקזיט לא גבוה במיוחד, אבל בשוק המאוד לא בטוח כיום שבו חברות סייבר רבות נאלצות להימכר במחיר נמוך משווי הגיוס שלהן, אקזיט של כפי שלושה על הגיוס נחשב להצלחה. טנאבל שמחזיקה בטכנולוגיות מתקדמות בתחום האנד פוינט חיפשה חברה שתשלים את יכולותיה בתחום הענן ותאפשר לה להציע פתרון מלא. לצד הפתרון הטכנולוגי תקבל טנאבל צוות של מעל ל-100 עובדים המומחים בתחום הסייבר. צוות שבימים אלה עדיין קשה לבנות ומחיר העסקה משקף גם את העובדה שטנאבל מקבלת צוות איכותי.