המטה של אינסטגרם עובר ללונדון; המנכ"ל אדם מוסרי עושה רילוקיישן
המטה של אינסטגרם עובר ללונדון; המנכ"ל אדם מוסרי עושה רילוקיישן
על פי מקורבים למוסרי במטא, החברה האם של אינסטגרם, המהלך נובע מרצונו של מוסרי להתגורר בבריטניה, אולם נראה שיש לכך גורמים נוספים. למשל, העובדה שבכוונתו לבסס את הנוכחות של החברה בלונדון ושהמשכורות שם נמוכות פי 3 מאלה שבסן פרנסיסקו
מנכ"ל אינסטגרם אדם מוסרי עובר ללונדון - מהלך המסמל שינוי אסטרטגי באפליקציית הרשת החברתית שנמצאת בתחרות קשה עם טיקטוק על הקהל הצעיר.
בפייננשל טיימס דיווחו כי המעבר של מוסרי יהפוך בפועל את הבירה הבריטית, שהיא מרכז המהנדסים הגדול ביותר של החברה האם מטא מחוץ לארה"ב עם 4,000 עובדים, למטה של אינסטגרם בחודשים הבאים.
מוסרי יעשה את הרילוקיישן בהמשך השנה ויבסס את הנוכחות של אינסטגרם בלונדון על ידי גיוס עובדים נוספים למשרד החדש של מטא בקינגס קרוס, כך לפי אנשים המעורים בנושא. באינסטגרם מתכוונים להתמקד בהגדלת הצוותים המיועדים לשמירה על קהילת המשפיענים. הצוותים הללו לרוב יושבים בלוס אנג'לס וניו יורק.
מוסרי ידוע כבעל מערכת יחסים קרובה עם המנכ"ל של מטא מארק צוקרברג, שכבר הביע חשש מכך שהחברה מאבדת משתמשים לטובת טיקטוק. בשבוע שעבר דיווחה מטא לראשונה על ירידה בהכנסות הרבעוניות. בחברה האשימו את התנאים המאקרו כלכליים שפגעו בתקציבי השיווק וכן את השפעות השינויים במדיניות הפרטיות של אפל, שמאפשרים לבעלי מכשירי אייפון לא להימנע מניטור מידע של צד שלישי (קוקיז), שמסייע ליצירת פרסומות מותאמות.
לפי המקורבים, הבקשה של מוסרי לעבור מהמטה של מטא בקליפורניה היא זמנית ונבעה בחלקה מרצונו להתגורר בלונדון. מוסרי הצטרף לחברה ב-2008 והוביל את הצוות שפיתח את פיד החדשות של פייסבוק. הוא מונה למנהל אינסטגרם ב-2018 לאחר עזיבת המייסד של האפליקציה. לפי אחד האנשים המעורים בפעילות של אינסטגרם, התוכניות נבעו גם מצעדים לחסכון בעלויות, שכן המהנדסים בבריטניה זולים עד פי 3 מאשר בסן פרנסיסקו. מאינסטגרם נמסר כי בכוונתם להמשיך להשקיע בעובדים ברחבי העולם.
מטא עשויה גם לנצל את השינוי שערכה לאחרונה הממשלה הבריטית בהטבות מס, שנועד לעודד השקעות בטכנולוגיה, הוסיף המקורב.
בשבוע שעבר ביטלה אינסטגרם את השינוי שערכה לאלגוריתם לאחר שמשתמשים ביניהם קיילי ג'נר וקים קרדשיאן התלוננו שהשינוי הוביל לכך שהפיד התמלא בסרטונים ובפוסטים ממומנים של משפיענים על חשבון תכנים של חברים.
"תפסיקו לנסות להיות טיקטוק, אני רק רוצה לראות תמונות חמודות של חברים שלי", פרסמו בסטורי שלהן קרדשיאן וג'נר. מוסרי בתחילה ניסה להגן על עמדת החברה, אך ימים ספורים לאחר מכן שינה את המדיניות. "בהתבסס על הממצאים שלנו ועל המשובים אנחנו עוצרים את מבחן המסך המלא של אינסטגרם כדי לבדוק אופציות אחרות ואנחנו מפחיתים באופן זמני את מספר ההמלצות שרואים בפיד כדי לשפר את איכות החוויה", נמסר מהחברה.