סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ז'אנג יימינג Zhang Yiming מייסד ומנכ"ל בייטדנס טיקטוק טיק טוק
ז'אנג יימינג, מייסד ומנכ"ל בייטדאנס (בלומברג)

ספוטיפיי בלחץ: בייטדאנס מתכננת לכבוש גם את שוק הזרמת האודיו

החברה-האם של טיקטוק מקיימת בימים אלה מגעים אינטנסיביים עם חברות מוזיקה בנוגע לשילוב רפרטואר האמנים שלהן בקטלוג המתגבש של אפליקציית הסטרימינג שלה Resso, הפעילה כיום רק בהודו, באינדונזיה ובברזיל. על הפרק: הטמעת רסו באפליקציית טיקטוק

בייטדאנס, החברה-האם של טיקטוק, החלה במגעים עם חברות מוזיקה בנוגע להרחבת שירות סטרימינג המוזיקה שלה באופן משמעותי כדי להתחרות בספוטיפיי ובשירותי סטרימינג מובילים נוספים, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל".
עם זאת, אנשים המעורים בנושא ציינו כי עלו מכשולים משמעותיים במו"מ. בבייטדאנס מעוניינים שהשירות יוטמע בהמשך בתוך טיקטוק וישמש כפלטפורמה מרכזית להפצת מוזיקה ברחבי העולם. שירות סטרימינג המוזיקה של בייטדאנס רסו (Resso) זמין כיום רק בהודו, אינדונזיה וברזיל, ולפי המקורבים בחברה ניהלו דיונים בחודשים האחרונים להשקתו בשווקים נוספים.
ארצות הברית לא מתוכננת להיות חלק מסבב ההתרחבות הבא, אבל בבייטדאנס מעוניינים שהשירות יהיה זמין בתפוצה עולמית כך שהמשתמשים יוכלו לגלות שירים באפליקציית הסרטונים הקצרים ואז להוריד אותם בקלות בפלטפורמת הסטרימינג.
המגעים נתקלו בבעיות בעיקר בשל מחלוקת כיצד לתמחר את השווי של קידומי המכירות בטיקטוק עבור חברות המוזיקה, כך לפי המקורבים. הפופולריות הגדולה של טיקטוק, בעיקר בקרב צעירים, עזרה להפוך לא מעט שירים ללהיטי ענק. כך למשל השיר Heat Waves של גלאס אנימלס, שבילה חמישה שבועות במקום הראשון במצעדים, הפך לוויראלי בתחילה דרך טיקטוק.
ההתרחבות של בייטדאנס לתחום סטרימינג המוזיקה תסייע לחברה לשמור את בסיס המשתמשים הגדול שלה בתוך הפלטפורמה. בנוסף לכך שירות מינויים לסטרימינג יהווה מקור הכנסה נוסף. גם אפל מיוזיק ויוטיוב מחזיקות בעסקי סטרימינג מוזיקה גדולים שמתחרים על אותם המשתמשים. ביוטיוב גם החלו לעסוק בסרטונים קצרים ופונים לקהל יעד דומה לזה של טיקטוק – קבוצה דמוגרפית צעירה יותר שהתרגלה לא לשלם על תכנים מסוג זה.
ההכנסות של בייטדאנס ממשיכות לטפס, ועלו ב-2021 בקרוב ל-80%, ל-61.7 מיליארד דולר, אך במקביל עלו גם ההוצאות של החברה שמתמקדת באסטרטגיות צמיחה. כדי להרחיב את שירות סטרימינג המוזיקה, החברה הסינית צריכה להגיע להסכמים עם כל חברות המוזיקה הגדולות, אלא שלאחרונה התקבלו תלונות מצד חברות על כך שקשה להן להרוויח משירות רסו בשלושת השווקים שהוא פעיל, וחטיבת המוזיקה של סוני אף לא חידשה את החוזה עם בייטדאנס.
ברסו מציעים שני מסלולים עיקריים: מינוי בחינם עם פרסומות ומינוי נוסף בתשלום, כפי שנהוג גם בספוטיפיי. בשלב זה משתמשים מעטים בלבד משלמים עבור רסו, ורוב המשתמשים מעדיפים את הגרסה החינמית. הבעיה היא שהאמנים וחברות התקליטים לרוב מתוגמלים על בסיס תעריף נמוך יותר עבור הורדות בגרסה עם הפרסומות. לטענת חברות המוזיקה, ברסו גם לא מציעים למשתמשים תמריץ מלהיב מדי כדי לעבור לגרסה בתשלום.
במקביל למאמצים להרחיב את רסו לשווקים נוספים, בבייטדאנס עובדים על דרכים להטמיע את רסו בתוך אפליקציית טיקטוק, כך לפי המקורבים. הטמעה תקל על האמנים שמקדמים את עצמם בטיקטוק להרוויח כסף מהסטרימינג.