סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
חיפוש עבודה בעזרת AI
חיפוש עבודה בעזרת AI (צילום: ChatGPT)

לייצר פרופיל לינקדאין מנצח בתוך דקות - כך תמצאו עבודה עם AI

בעזרת כלי בינה מלאכותית תוכלו לשדרג את הפרופיל, ליצור קשרים חדשים, ולמקסם את החשיפה שלכם למגייסים ולאנשי קשר מובילים. אלה הכלים שיעזרו לכם לבלוט בשוק העבודה התחרותי

מכירים את הפרסומת הישנה של דפי זהב, "אם אתה לא שם – אתה לא קיים"? המשפט הזה נכון גם למחפשי עבודה בכל הקשור לנוכחות ברשתות החברתיות, ובראשן הרשת המקצועית - לינקדאין. הסיבה היא ש-93% מהארגונים בישראל נעזרים ברשתות חברתיות לגיוס ולמיתוג מעסיק ו-87% מהארגונים דיווחו שהצליחו לגייס ברשת, כך לפי נתונים מתוך בנצ'מארק מקורות הגיוס לשנת 2024 של חברת HRD שבוצע בהשתתפות 150 ארגונים מישראל.
מתוך אותם ארגונים שגייסו עובדים באמצעות הרשתות החברתיות, 80% מהארגונים מדווחים שהצליחו לגייס השנה בלינקדאין ו-47% בפייסבוק.
לכן, אם אתם מחפשים עבודה באופן פעיל או פתוחים להצעות באופן סביל, אתם חייבים פרופיל לינקדאין עדכני, איכותי ופעיל. אבל זה לא מספיק. מאמצי הנטוורקינג והמיתוג המקצועי שלכם צריכים להתפרס למחוזות נוספים, לקשרים אישיים אמיתיים. מחקרים הוכיחו בעבר כי בעידן הרשתות החברתיות, הקשרים החשובים ביותר למציאת עבודה הם אלה הקשורים לצד המקצועי, כלומר, אנשים שעבדתם איתם בעבר, קולגות, בוסים לשעבר, ספקים וכדומה.
בימים של פיטורים ושינויים בשוק העבודה, יותר ויותר אנשים מחפשים משרות באופן אקטיבי. כשהשוק הוא תחרותי והיצע המועמדים עולה על הביקוש, יש לנצל את כל הכלים הזמינים כדי למצוא את המשרה המתאימה ביותר. מעסיקים משתמשים בבינה מלאכותית לשיפור מודעות הדרושים ולסינון מועמדים, וגם מחפשי עבודה יכולים לרתום כלי ה-AI על מנת להשיג יתרון. בכתבה השנייה במדריך נתמקד בשיפור פרופיל הלינקדאין ואופטימיזציה של הנטוורקינג המקצועי באמצעות כלי בינה מלאכותית.

שיפור פרופיל הלינקדאין

לפני הכל, בדקו כיצד הפרופיל עומד בהשוואה לפרופילים אחרים בתעשייה שלכם. אתם יכולים להתבונן בפרופילים של קולגות לצורך השראה, או, שאתם יכולים להשתמש בכלי AI שיערוך עבורכם את ההשוואה וייתן לכם תובנות. Taplio מציע פידבק חינמי על פרופיל הלינקדאין שלכם וייתן גם הצעות לשיפור. בTaplio- יש גם כלים ליצירת פוסטים וניהול הלינקדאין שהם בתשלום עם ניסיון של 7 ימים בחינם. לאחר מכן העלות היא 39, 49 או 149 דולר לחודש לתוכניות השונות. כלים נוספים שנועדו לנהל את חשבון הלינקדאין באמצעות יצירת תוכן וניתוח נתונים הם AuthoredUp שמציע 14 ימים בחינם ואחריהם 16.99 דולר לחודש. לינקדאין בעצמה שילבה כלי AI שמסייעים בכתיבת הפרופיל ומציע ניסוחים מותאמים אישית. הכלי מזהה את הכישורים והניסיון המרכזיים ומציע דרכי הצגה שלהם בכותרת ובתקציר האודות בפרופיל למנויים לגרסת הפרמיום.
החלקים העיקריים בפרופיל הלינקדאין הם הכותרת (הטייטל), תמונת הפרופיל, תקציר מקצועי, ניסיון וכישורים. ניתן להשתמש בכלי AI כמו צ'אט GPT, קלוד, או Gemini כדי לנסח מחדש חלקים בפרופיל כמו הכותרת בהתאם לפרומפטים ספציפיים. למשל, תוכלו להשתמש בפרומפט כמו "היי צ'אט, אני מחפשת עבודה בתחום (כתבו את התחום) מעוניינת לשפר את פרופיל הלינקדאין שלי כדי למצוא את התפקיד הבא שלי. בהתבסס על פרופילים מוצלחים של אנשים בתעשייה שלי אנא עזור לי לנסח את הטייטל (או כל חלק אחר) בפרופיל. זה הטייטל שלי כרגע: (כאן הדביקו את החלק הרלוונטי מתוך הפרופיל)".
אפשר להשתמש בפרומפט מסוג זה עם ההתאמות המתחייבות לכל אחד מהחלקים הכתובים בפרופיל הלינקדאין על מנת לשפר אותו וכן להוסיף איזה תפקיד אתם מחפשים על מנת למקד את הפרופיל בחיפוש התפקיד הרצוי. אם אין לכם עדיין פרופיל לינקדאין אתם יכולים גם לבקש מכלי הבינה המלאכותית היוצרת להציע לכם כיצד לכתוב את החלקים השונים של הפרופיל.

תמונה

תמונת פרופיל טובה יכולה לשפר פי 14 את הסיכוי שמגייסים יתייחסו לפרופיל שלכם. לכן, אם השתמשתם בסלפי מהחופשה האחרונה אחרי ששתיתם טיפה יותר מדי קוקטיילים, הגיע הזמן לשקול להחליף תמונה. החדשות המרגשות הן שגם אם אין לכם תמונת פרופיל מקצועית תוכלו להיעזר בכלי AI על מנת ליצור תמונת פרופיל מתמונות סלפי קיימות.
כמה כלי AI ליצירת תמונת פרופיל עם מראה מקצועי הם themultiverse.ai שקיבל את הביקורות החיוביות ביותר, ומאפשר ליצור תמונת פרופיל ריאליסטית באמצעות העלאת תמונות סלפי אמיתיות בעלות של 29 דולר. כלים אחרים, שקיבלו ביקורות טובות אבל גם מעורבות, הם Prophotos.ai שמאפשר ליצור 40 תמונות שונות תמורת 39 דולר. 49 דולר יתנו לכם 100 תמונות ו-20 רקעים שונים ואילו 59 דולר מאפשרים יצירת 100 תמונות ייחודיות ו-40 רקעים ותלבושות שונות. הביקורות על הכלי הן טובות אך חלקן מציינות כי התמונות אינן נראות לגמרי ריאליסטיות. כלי נוסף הוא myedit.online שמציע חבילות לקרדיטים בעלות של 16 דולר או 32 דולר ומאפשר עריכת תמונות. זה כלי שדורש קצת יותר התעסקות ומעט פחות ידידותי למשתמש אבל יכול להתאים אם יש לכם נטייה עיצובית או שאתם מחפשים תמונה יצירתית יותר. חשוב שהתמונה תראה אמיתית ותהיה מותאמת לתעשייה בה אתם פועלים. למשל, אם אתם בהייטק, תמונה מעונבת מדי עלולה לא להתאים. לעומת זאת, אם אתם עורכי דין, תמונה עם טי שירט יכולה להיראות לא מספיק מקצועית. יש שפע של כלי AI שמאפשרים ליצור תמונת פרופיל בעלויות משתנות ואיכויות משתנות, מצאו אחד שמתאים למטרותיכם ולתקציב ובכל מקרה, אם התמונה נועדה לפרופיל עסקי או שאתם מאוד בכירים, עדיף להצטלם על ידי צלם מקצועי בשר ודם.

נטוורקינג

בלינקדאין או במציאות, הדרך הטובה ביותר למצוא עבודה היא באמצעות רשת קשרים מקצועיים טובה, ורחבה. כדי להגדיל את רשת הקשרים המקצועיים אפשר להשתמש בלינקדאין אשר תציע לכם אנשים רלוונטים או לחפש בעצמכם אנשים שיכולים לסייע לכם למצוא את התפקיד הבא. אפשר גם להשתמש בכלי AI כמו Dux-Soup שלמעשה פונה באופן אוטומטי לאנשים רלוונטים על מנת להגדיל את רשת הקשרים וגם יכול לשמור איתם על קשר. זהו כלי אוטומציה ללינקדאין שיש לו גם גירסה למשתמשים פרטיים בעלות של 11.25 דולר לחודש עם 14 יום ניסיון בחינם. כלי נוסף לאוטומציה בלינקדאין הוא LinkedInHelper שיש לו שתי תוכניות בתשלום של 15 דולר לחודש או 45 דולר לחודש. כלי אוטומציה מסוג זה מיועדים בעיקר לאנשי מכירות, עסקים או אנשי HR המשתמשים בלינקדאין באופן אינטנסיבי. הם יכולים לסייע גם למחפשי עבודה אבל אינם בגדר חובה.
כלי נטוורקינג נוסף הוא Crystal אשר בעזרת בינה מלאכותית מספק תובנות על האישיות של הקשרים שלכם בלינקדאין. הוא מסייע להבין את סגנון התקשורת שלהם, החוזקות והחולשות שלהם כדי להתאים את המסרים שלכם ולשפר את הקשרים איתם. ניתן להתקין תוסף לכרום שמאפשר לקבל תובנות אישיות על פרופיל לינקדאין של אנשי קשר או קשרים פוטנציאלים. זהו גם כלי שמיועד לאנשי מכירות, HR או מנהלים אבל מציע גם גירסה חינמית לשימוש אישי או גרסת פרמיום ב-49 דולר לחודש.
הגדלת חשיפה
עכשיו כשיש לכם פרופיל לינקדאין מנצח עם תמונת פרופיל מעולה ורשת קשרים איכותית, תרצו שמגייסים יגיעו לפרופיל שלכם ושאנשים אחרים יפנו אליכם ויציעו להתחבר. אחת הדרכים לעשות זאת היא להישאר פעילים בלינקדאין - להגיב ולכתוב תגובות לאנשים אחרים וכן ליצור תוכן משלכם, כלומר פוסטים ומאמרים. אפשר ליצור תוכן בעזרת כלי בינה מלאכותית יוצרת כמו קלוד שמצטיין בעברית או צ'אט GPT אך מומלץ לא להסתמך רק על תוכן שיוצר בבינה מלאכותית. המטרה ביצירת תוכן בלינקדאין או ברשתות החברתיות היא מיצובכם כאוטוריטה מקצועית בתחומכם על מנת שהזדמנויות תעסוקתיות יגיעו אליכם. ככל שהתוכן יהיה יותר אותנטי, מקורי ומותאם לקהל היעד כך הוא ישרת טוב יותר את המטרות המקצועיות. לכן, מומלץ להסתייע בבינה המלאכותית לאספקטים מסויימים ביצירת התוכן כמו רעיונות לפוסטים, שיפור מילות מפתח, תגיות (האשטג) או סגנון ולא ככלי לכתיבת הפוסטים מתחילתם ועד סופם ב'שגר ושכח'.
גם כאן ישנם כלי יצירת תוכן ייעודיים כמו Taplio, Jasper או Writesonic. האחרון הוא כלי ליצירת תוכן שמציע ניסיון בחינם, תוכנית בעלות של 12 דולר לחודש או 16 דולר לחודש עבור משתמשים פרטיים. Jasper מיועד ליצירת תוכן בעיקר עבור אנשי שיווק אבל מציע ניסיון בחינם ואחריו תוכנית בסיסית ב-39 דולר לחודש או 59 דולר לחודש לתוכנית pro.
עדכון תדיר של תוכן ושל הפרופיל שלכם על מנת שיהיה תואם למילות מפתח ומגמות מובילות בתעשייה שלכם יגדיל את החשיפה ואת הסיכויים שלכם למצוא עבודה. תוכלו להיעזר בכלי AI על מנת לאתר את הטרנדים המובילים וכן לבקש מהבינה המלאכותית להציע לכם כיצד לשלב מילות מפתח בפרופיל ובתוכן שאתם יוצרים.