סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אורסולה פון דר ליין נשיאת נציבות האיחוד האירופי ברקזיט
אורסולה פון דר ליין, נשיאת נציבות האיחוד האירופי (צילום: רויטרס)

נציבות האיחוד האירופי ביקשה מגוגל לספק מידע על שותפות הפרסום הסודית לקטינים עם מטא

בקשת נציבות האיחוד האירופי לספק מידע על שותפות הפרסום עם מטא - שנועדה לעקוף את כללי גוגל לגבי הצגת איסוף והצגת פרסומות ממוקדות לקטינים, היא מהלך מקדים לפתיחת חקירה רשמית נגד החברה

נציבות האיחוד האירופי ביקשה מגוגל לספק מידע על שותפות פרסום סודית עם מטא, שנועדה לעקוף את כללי גוגל לגבי הצגת איסוף והצגת פרסומות ממוקדות לקטינים – כך לפי דיווח של הפייננשל טיימס. מדובר במהלך מקדים לפתיחת חקירה רשמית נגד החברה.
באוגוסט, דיווח הפייננשל טיימס שגוגל ומטא חתמו על הסכם סודי להצגת פרסומות ממוקדות למשתמשים קטינים ביוטיוב, בניגוד לכללי הפעילות של גוגל עצמה. לפי הדיווח, גוגל עבדה על פרויקט שיווק בעבור מטא, במסגרתו יוצגו למשתמשי יוטיוב בני 13 עד 17 פרסומות לאינסטגרם. הקמפיין כוון למשתמשים שמוגדרים במערכת הפרסום של גוגל כ"לא ידועים", קבוצה שנוטה בעיקר לכיוון בני 18 ומטה, ושתי החברות נקטו צעדים על מנת להסתיר את מטרתו האמיתית.
בעקבות הדיווח החלה הנציבות לבחון את ההסכם, והורתה לגוגל לבחון ולאסוף מידע, מצגות ותכתובות פנימיות שקשורות אליו. המידע זה הועבר לאנשי הנציבות בבריסל, שעתה שוקלים האם לפתוח בחקירה רשמית. בנציבות אישרו את הדברים בתגובה לוול סטריט ג'ורנל: "אנחנו יכולים לאשר שהנציבות, ב-18 בספטמבר, אכן שלח לגוגל בקשת מידע על נוהגי הפרסום בפלטפורמה שלה".
מגוגל נמסר בתגובה: "ההגנות שיש לנו להגנה על מתבגרים, כמו איסור על פרסום מותרים אישית, הן המובילות בתעשייה וממשיכות לעבוד. עדכנו את ההדרכות הפנימיות על מנת להבטיח שצוותי המכירות שלנו מודעים למדיניות ולהגנות הטכניות שלנו". מטא לא הגיבה לדיווח.