סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
וורן איסט לשעבר מנכ"ל ARM לשעבר
וורן איסט, מנכ"ל ARM לשעבר (צילום: בלומברג)

מנכ"ל Arm לשעבר בביקורת על בריטניה: "לא מצליחה לממש את פוטנציאל החדשנות"

וורן איסט נאם בשבוע הטכנולוגיה של קיימברידג', שם ציין כי בריטניה צריכה לעשות "מסחור נכון", כדי שלא כל החדשנות הנוצרת בה תיוצא למקומות אחרים בעולם. הוא הוסיף כי הבעיה היא בשלב הצמיחה של חברות ההיי-טק, וכי "התיאבון לסיכון של משקיעים בארה"ב גבוה יותר מאשר בבריטניה"

"בריטניה עושה עבודה גרועה במסחור של עסקים טכנולוגיים, והיא זקוקה לשינוי התפיסה מצד קהילת המשקיעים כדי להצליח בזירה העולמית", כך אמר ביום שלישי המנכ"ל לשעבר של חברת תכנון השבבים הבריטית ארם (Arm).
בנאום שנשא בשבוע הטכנולוגיה של קיימברידג', ציין וורן איסט, שהוביל את ארם בין השנים 1994 עד 2013, את הביקורות על כך שהצמיחה הרופסת והשיעורים הנמוכים של התמ"ג לנפש בבריטניה הם מקור ל"מבוכה" לאומית. הוא הוסיף שלעתים קרובות מדי חברות שצומחות בבריטניה נוטות לשנות מיקום מבריטניה או להירשם למסחר בחו"ל במדינות כמו ארה"ב, בשל קשיים בהשגת הכרה גלובלית מהמדינה.
"יש לנו הרבה מה להציע בבריטניה מבחינת טכנולוגיה חדשנית", אמר איסט לקהל בשבוע הטכנולוגיה של קיימברידג'. עם זאת, הוא הוסיף: "אנחנו לא מצליחים להגשים את הכמות הגדולה של עסקים גלובליים כפי שהפוטנציאל שלנו מבטיח".
איסט שימש בעבר גם מנכ"ל של ענקית ההנדסה האווירית הבריטית רולס-רויס. היום הוא דירקטור שאינו מנהל בדירקטוריון של Tokamak Energy. לדברי איסט, בריטניה "צריכה לעשות מסחור נכון", כדי שלא כל החדשנות הנוצרת בבריטניה תיוצא למקומות אחרים ברחבי העולם.
"לצערנו זהו סיפור נפוץ של דברים נפלאים שנוצרים בבריטניה ואז עוברים מסחור וניצול במקום אחר", אמר איסט. הוא הוסיף שאין לו פתרון קסם לפתרון הבעיה, אך הציע שבריטניה תעודד יותר "תיאבון לסיכון" כדי לתמוך בחברות היי-טק בצמיחה מהירה. "לעתים קרובות אומרים לנו שהבעיה אינה בשלב ההקמה, אלא בשלב הצמיחה" ,אמר איסט, והסביר שיש מאגרי הון עמוקים הרבה יותר בארה"ב. "התיאבון לסיכון של משקיעים בארה"ב גבוה יותר מאשר בבריטניה", אמר.
איסט ציין שהיתה דחיפה בקרב הקהילה היזמית הבריטית וקרנות ההון סיכון לשינוי בכללי שוק ההון אשר יאפשר יותר השקעות מקרנות פנסיה בסטארט-אפים ו"יגרו תיאבון לסיכון" בבריטניה. בשנה שעברה, ארם, שארכיטקטורות השבבים שלה נמצאות ברוב מעבדי הסמארטפונים בעולם, נרשמה למסחר בנאסד"ק בארה"ב, מה שאכזב את שאיפות הבורסה בלונדון לארח יותר הנפקות טכנולוגיה בבריטניה. החברה היא בבעלות רוב של ענקית הטכנולוגיה היפנית SoftBank.