סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
כנס JOURNEY - מימין ריד ריימן מ Apolo Global Management אדם סינגולדה מטאבולה ו אורי בירנבאום מגלובל אימפקט וונצ'רס
מימין: ריד ריימן מ־Apolo Global Management, אדם סינגולדה מטאבולה ואורי בירנבאום מגלובל אימפקט וונצ'רס, בכנס JOURNEY של EY (צילום: אוראל כהן)

כנס JOURNEY של EY
"אף פעם אל תשים גג לחלומות שלך"

כך אמר אדם סינגולדה מטאבולה בכנס JOURNEY של EY. ריד ריימן מ־Apolo Global Management אמר בהקשר של 7 באוקטובר: "חשוב לנקוט עמדה"

"עברתי לארצות הברית לפני 15 שנים, ולהיות ישראלי בניו יורק תמיד הרגיש אפילו יותר טוב מלהיות אמריקאי, זה כמעט כוח על. לפעמים אנחנו חוצפנים וחושבים שאנחנו יודעים הכל, יש לנו אולי בעיות, אבל אנחנו אותנטיים, אנחנו שותפים טובים ולכן תמיד קיבלו אותי", כך אמר אדם סינגולדה מטאבולה, בשיחה עם אורי בירנבאום מגלובל אימפקט וונצ'רס ועם ריד ריימן מ־Apolo Global Management, בכנס JOURNEY של EY.
"מה שקרה בשנה האחרונה זה שגילינו שהלכנו בין זאבים תקופה ארוכה. מישהו שהכרתי, מייסד Web Summit פאדי קוסגרייב, אמר משהו אנטישמי בטוויטר ואז הלכתי ואמרתי לו שהוא זאב ומאוד שמחתי שאיבד את עבודתו. אני אופטימי לגבי העתיד וישראל ועכשיו אני יודע מיהם הזאבים, השונאים. גיליתי גם אנשים טובים שאהבתם לישראל היא כל כך עמוקה ואמיתית ועכשיו אני יודע מיהם הזאבים וגם מיהם האנשים המדהימים שהיום הם חברים טובים", אמר.
ריימן אמר כי אולי הדבר החיובי היחיד שקרה בעקבות 7 באוקטובר הוא "הפעלת" הצד היהודי אצל יהודי ארה"ב. "אי אפשר יותר להיות יהודי ושלא יהיה לך אכפת מישראל. יש לי חברים טובים כאן ואנחנו באפולו עומדים לצד ערכים של צדק וחשוב לנקוט עמדה. יש לנו שותפים גלובליים ואנשים מעריכים אנשים שעומדים על הערכים שלהם", אמר.
לשאלתו של בירנבאום על עסקת שיתוף הפעולה ל־30 שנה בין יאהו (בבעלות אפולו) לבין טאבולה אותה כינה "אחד הצעדים הכי לא צפויים עבור יזמים ישראלים", השיב סינגולדה כי דווקא ריימן הפחית את משך שיתוף הפעולה ל־30 שנה בעוד הוא רצה שייארך 50 שנה. "דור החברות שקיים בישראל עכשיו, זה מדהים להיות חלק מאלה שחושבות גדול. כשבניתי את טאבולה, יאהו היתה לצד גוגל וחברות נוספות שחשבתי שלעולם לא אצליח לעבוד איתן. ואז כשאפולו רכשה את יאהו בסופו של דבר אחד מחברי הדירקטוריון שלנו התקשר לריד והוא ביקש ממני להמתין בסבלנות. זה מצחיק איך בסופו של דבר אנשים עושים עסקים עם אנשים. זה כל כך נכון. העסקה הזאת פתחה את הצ'אקרות שלי לכמה גדולים אנחנו יכולים להיות. אף פעם אל תשים גג לחלומות שלך", אמר.
ריימן סיפר כי רכישת יאהו היתה עסקה טובה וכיפית. "כאשר ורייזון החליטה שהם רוצים לרכוש את יאהו יחד עם חברות נוספות ידעתי שאד טק זה לא הפוקוס ולכן ידעתי שכאשר ימכרו ירצו שמישהו ירכוש את כל החברות יחד. ואז כשמנכ"ל ורייזון רצה למכור את יאהו הוא התקשר אלינו. זו היתה עסקה מעניינת אבל מיד לאחר הרכישה בנינו אסטרטגיה להחזרת ההשקעה עבור כל חלק מהעסק. חשבנו איך לוקחים את תחום האד טק כדי לעשות מוניטיזציה להשקעה שלנו ולכן אחרי שבועות של הפסדים דיברתי עם אדם ועשינו מוניטיזציה עם טאבולה. לכן, אמרתי לו שבנוסף נרצה לרכוש 25% מהחברה שלו. זו עסקת Win־Win־Win", אמר.
לשאלה איך מגייסים 500 מיליון דולר השיב סינגולדה כי "העצה הטובה ביותר שלי היא בהתחלה — גייס ממישהו שמכיר אותך. אחר כך אלה אנשים כמו ריד שהופכים להיות חשובים. בהתחלה זה יכול להיות אנג'ל, או מישהו שמכיר אותך ואחר כך למצוא אנשים שיכולים להגדיר לך מחדש את החלומות שלך כדי שתחשוב בגדול".