סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה ברודקום
מטה ברודקום (epa)

מחפשת עצמאות: OpenAI במו"מ עם ברודקום על פיתוח שבבים

לפי אתר Information, יצרנית ChatGPT מנהלת מגעים עם חברות בתחום סביב פיתוח שבב AI חדש; זאת מאחר שהיא מנסה להפחית את התלות באנבידיה

חברת הבינה המלאכותית OpenAI, יצרנית הצ'אטבוט ChatGPT, מנהלת מגעים עם חברות שבבים, ביניהן ברודקום, על פיתוח שבב חדש לבינה מלאכותית, כך לפי דיווח באתר Information. זאת מאחר שהחברה מנסה להפחית את התלות שלה באנבידיה ולחזק את שרשרת האספקה.
לפי הדיווח, ב-OpenAI,בוחנים את האפשרות של ייצור שבבי AI וזאת על מנת להתגבר על מחסור במעבדים הגרפיים היקרים הנחוצים לפיתוח מודלי הבינה המלאכותית עליהם מבוססים מוצרי החברה כמו ChatGPT ו- DALL-E3. "החברה לא מתכוונת להישען אחורה ולאפשר לאחרים לבנות שבבים כשהיא זו שנמצאת בחזית התעשייה", מסר אחד המקורבים.
עוד הוסיפו המקורבים כי החברה בה מושקעת מיקרוסופט, גייסה עובדים לשעבר בגוגל שהיו אחראים על פיתוח שבבי ה-AI של ענקית הטכנולוגיה, זאת במסגרת החלטתה לפתח שבבים משל עצמה. "OpenAI מנהלים שיחות מתמשכות עם בעלי עניין בתעשייה ובממשל לגבי הגברת הגישה לתשתיות הנחוצות כדי להבטיח שההטבות של AI נגישות לכולם", מסר דובר של החברה.
לפי הדיווח, השיחות עם ברודקום מתמקדות בתפקיד שתיקח על עצמה החברה בפיתוח שבב חדש עבור OpenAI. בפייננשל טיימס ציינו כי השיחות נמצאות בשלבים מוקדמים. מברודקום לא התקבלה תגובה לדיווח.
מוקדם יותר השנה דיווחו בבלומברג כי מנכ"ל OpenAI סם אלטמן מתכנן לגייס מיליארדי דולרים להקמת רשת של מפעלים לייצור מוליכים למחצה. שמותיהן של יצרניות שבבים כמו אינטל, TSMC וסמסונג אלקטרוניקס עלה כשותפות פוטנציאליות למיזם.
שבבים מתקדמים נחשבים לאחד המוצרים המבוקשים ביותר בידי חברות ה-AI המובילות. כך, OpenAI, מיקרוסופט והיריבות אנתרופיק וגוגל נסמכות בעיקר על השבבים של אנבידיה כדי להכשיר ולהפעיל את מודלי ה-AI שלהן. לפי מקורבים לנושא, ב-OpenAI בוחנים מספר דרכים שיאפשרו לה להפחית את התלות באנבידיה. אולם אפילו עם ההשקעה של מיקרוסופט ב-OpenAI יצטרכו סיוע פיננסי חיצוני או שותפויות מסחריות כדי להגשים את התוכניות, כך לפי אחד המקורבים. לדבריו, "יידרשו סכומי עתק של כסף כדי לעשות את זה".