סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
כנס JOURNEY - מימין איל וולדמן מייסד מלאנוקס ו ליעד אגמון שותף בקרן אינסייט
מימין: איל וולדמן, מייסד מלאנוקס, וליעד אגמון, שותף בקרן אינסייט, בכנס JOURNEY של EY (צילום: אוראל כהן)

כנס JOURNEY של EY
"בגולני לא מלמדים איך לחייך ולדבר"

פאנל ייחודי לטובת יזמים שהם לוחמים בכנס JOURNEY של EY אירח את ליעד אגמון ואיל וולדמן לשיחה על המשותף והשונה בין שירות קרבי ופיקודי ליזמות הייטק 

לראשונה בכנס JOURNEY של EY התכנס פאנל ייעודי ללוחמים, כהוקרה על תרומתם בשנה החולפת וסיוע בצעדיהם הראשונים באקוסיסטם, בדגש על המעבר החד בין שדה הקרב לשדה התעסוקה בעולם הטק. בפאנל השתתפו יוצאי יחידות קרביות, משקיעים מובילים ומייסדי חברות ובראשם איל וולדמן, מייסד מלאנוקס שנמכרה לאנבידיה וחתן פרס ישראל ליזמות וחדשנות טכנולוגית ל־2024, וליעד אגמון, שותף בקרן אינסייט ובעברו יזם מצליח.
"אני מאוד מתרגש להיות כאן היום, ולראות מאות יזמים - כולם לוחמים עם כומתות בכל הצבעים", אמר עומר נגר, ממייסדי הגראז', קרן הון סיכון של לאומי ו־BRM לשלבים מוקדמים בתחומי הפינטק והאנטרפרייז. "למה אנחנו פה היום? כי כשחזרנו מחמישה חודשי מילואים, ראינו יותר ויותר לוחמים כמוכם שרוצים לצאת למסע היזמי, אבל גם ראינו שהרבה מכם לא מכירים ומבינים איך נראה המסע הזה, ומי נגד מי. לכן ביחד עם EY בנינו תוכנית מקיפה שאליה צירפנו את המשקיעים הכי טובים בארץ וגם יזמים מנוסים מהשורה הראשונה, רובם הגדול בעלי רקע קרבי. המטרה שלנו היא לתת לכם חזרה ולעזור להייטק הישראלי לחזור לעמוד על הרגליים, וגם להגיד לכם שאנחנו פה כי אנחנו רוצים לשתף איתכם פעולה כשאתם יוצאים לדרך הזאת. את הגראז׳ הקמנו לפני כשנתיים וחצי, שלושה יזמים אחרי קריירות צבאיות ארוכות, כי רצינו להמשיך לעבוד עם אנשים שיותר מוכשרים מאיתנו. עם המעבר לעולם ההון סיכון הבנו מהר שעברנו מהקו הראשון להיות תומכי לחימה. בסוף בהייטק אין דילמה - הלוחמים בחזית הם היזמים ויש צו 8 להצעיד את הכלכלה קדימה".
בשיחה בין וולדמן לאגמון סיפר הראשון: "הייתי 21 שנה מנכ"ל ובכל שלב של החיים אתה מישהו אחר. כשאתה מגיע לחברה של 3,600 איש עם הכנסות של מיליארדי דולרים, העולם משתנה. האם מנכ"ל של חברת סטארט־אפ קטנה יכול להיות מנכ"ל של חברה גדולה? אתם צריכים להאמין בזה. צריך מהר מאוד ללמוד איך להיות אמריקאי, איך מתלבשים, איך מחייכים, איך מדברים, חייבים לדבר אמריקאית ואת זה פחות מלמדים בגולני". "בישראל לא מלמדים לחייך, אנחנו מאוד קשוחים", אמר אגמון.
אגמון שאל על הקשר בין הצבא להייטק. "כשאתה מוביל חברה אתה במלחמה כל הזמן", אמר וולדמן. "רקע קרבי ופיקודי מלמד אותך להיות מוכן לכל דבר, להתמודד עם פחדים ואי־ודאות ולנהל צוות. זה לא כמו הפחד במלחמה אבל גם בניהול חברה יש הרבה פחדים.
"כשאנחנו משקיעים בחברות בשלבים מוקדמים, אני מסתכל האם יש למנכ"ל את האקס פקטור, כריזמה, נחישות. כשאתה מוביל חברה, אתה לבד. יש לך צוות ובורד אבל תמיד כולם מסתכלים עליך. מנכ"ל חייב להבין את זה".
אגמון שאל כיצד מוצאים רעיון טוב לחברה. "חברות מעניינות הן בתחומים שיזמים מביאים לשולחן ידע שאינו טריוויאלי".