אקזיט מאכזב: Perception Point הישראלית תרכוש את Hysolate בעשרות מיליוני דולרים בודדים
אקזיט מאכזב: Perception Point הישראלית תרכוש את Hysolate בעשרות מיליוני דולרים בודדים
מדובר במיזוג שאינו מעיד על הצלחה לנרכשת, שנמכרת כעת לחברה דומה לה בגודלה בסכום לא משמעותי. לכלכליסט נודע שלפני הרכישה פיטרה הייסולייט את כל אנשי השיווק והמכירות של החברה, והרוכשת תקלוט רק את הצוות הטכנולוגי של החברה, העומד על כ-25 עובדים
חברת הסייבר פרספשן פוינט (Perception Point) הודיעה היום (ד') שהיא רוכשת את חברת הייסולייט (Hysolate), חברת סייבר המתמחה בהגנה על ארגונים מפני התקפות שמקורן ברשת האינטרנט. הנרכשת גייסה עד היום כ-33 מיליון דולר, ולמרות שהחברות לא פירסמו את סכום הרכישה לכלכליסט נודע שהוא יהיה נמוך מסכום הגיוס ויעמוד על עשרות מיליוני דולרים בודדים בעסקה המשלבת מניות ומזומן.
מדובר במיזוג שאינו מעיד על הצלחה לנרכשת, אשר בשיאה העסיקה מספר כפול של עובדים וכעת נמכרת לחברה דומה לה בגודלה בסכום לא משמעותי. למרות שפרספשן פוינט הודיעה שתקלוט את עובדי הייסולייט, לכלכליסט נודע שלפני הרכישה פיטרה הייסולייט את כל אנשי השיווק והמכירות של החברה והרוכשת תקלוט רק את הצוות הטכנולוגי של החברה, העומד על כ-25 עובדים, ובכך תמנה החברה יותר מ-110 עובדים.
מפרספשן פוינט אישרו כי בחודשים האחרונים בוצעו בהייסולייט מספר צעדי התייעלות בפעילות השיווק והמכירות של החברה, שכללו גם צמצום של אנשי השיווק והמכירות. עם זאת, החברה הדגישה כי מהלך זה בוצע לפני הרכישה ולא כחלק ממנו.
פרספשן פוינט הוקמה בשנת 2015 בידי מיכאל אמינוב ושלומי לוין, בוגרי היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין. אל החברה הצטרף כמנכ"ל יורם זלינגר, שכיהן כמנכ"ל חברת השבבים רד בנד. החברה גייסה עד היום 48 מיליון דולר, בין היתר מרד דוט קפיטל (Red Dot Capital), הזרוע האירופאית של קרן ההשקעות של נוקיה (NGP Capital), פיטנגו ו-SOMV.
חברת Hysolate הוקמה ב-2016 על ידי Team8, דן דינר וטל זמיר. עד כה גייסה הייסולייט 33 מיליון דולר. בחברה משקיעים גם קרן הון הסיכון Plaven, בסמר ואינוביישן אנדוורס.
במסגרת הרכישה, ישולבו הטכנולוגיות של שתי החברות ובכך יורחב סל המוצרים להגנה על עובדים הגולשים באינטרנט מהמחשב הארגוני. הפתרון המשולב של שתי החברות מספק מענה לכל הערוצים בהם ניתן לשתף תוכן, כגון: דוא"ל ארגוני, אחסון בענן, מערכות CRM ומניעת זליגת נתונים ארגונית (DLP) מפתרון אחד.
"תחום ההגנה על מחשבי הקצה בזמן גלישה באינטרנט עובר תמורות משמעותיות, וזוהי רק ההתחלה", אמר יורם זלינגר, מנכ"ל פרספשן פוינט. "ארגונים בכל הגדלים ובכל התעשיות חשופים להתקפות דרך רשת האינטרנט כאשר מספר ההתקפות ורמת התחכום שלהן במגמת עלייה מתמדת".
בעקבות הרכישה, טל זמיר, אחד ממייסדי ומנהל הטכנולוגיות (CTO) של הייסולייט, יצטרף לפרספשן פוינט וישמש כמנהל הטכנולוגיות של החברה. לדברי טל זמיר: "הצוות ימשיך לפתח פתרונות הגנה לגולשים באינטרנט תוך שימוש ביכולות המוכחות של פרספשן פוינטן".