סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גוגל משיקה מתחרה ל-ChatGPT: צ'טבוט שישולב במנוע החיפוש

גוגל תאפשר למקבץ משתמשים להתנסות בצ'טבוט Bard בשבועות הקרובים לפני שתשיק אותו לציבור הרחב. הצ'טבוט מבוסס על מודל השפה שפיתחה החברה, LaMDA, ובחברה מסבירים כי הוא יאפשר שירות חיפוש, רק שבמענה לשאילתות הוא יעניק תשובות מפורטות מבוססות מידע מהאינטרנט

גוגל משיקה מתחרה ל-ChatGPT בשם Bard, וצפויה לשלב אותו במנוע החיפוש הפופולרי שלה. החברה הודיעה כי תתחיל לאפשר למקבץ משתמשים מהימנים להתנסות בצ'אט בשבועות הקרובים לפני שתשיק אותו לציבור הרחב.
הצ'טבוט מבוסס על מודל השפה שפיתחה החברה, LaMDA, ובחברה מסבירים כי הוא יאפשר שירות מעין-חיפוש, רק שבמענה לשאילתות הוא יעניק תשובות מפורטות מבוססות מידע מהאינטרנט ולא הצעות חיפוש.
"בשלב הראשון אנחנו מפרסמים אותו עם הגרסה הקלה של LaMDA. הדגם הקטן בהרבה דורש פחות כוח מיחשוב, מה שמאפשר לנו להגיע ליותר משתמשים, וגם לקבל יותר משובים", כתב מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי עם ההשקה. "נשלב משוב חיצוני עם בדיקות פנימיות משלנו כדי לוודא שהתשובות של Bard עומדות ברף גבוה של איכות, בטיחות וביסוס של מידע מהעולם האמיתי".
מהלך זה מגיע אחרי ש-OpenAI השיקה את הצ'טבוט שלה רק בדצמבר האחרון. עד היום התנסו בו מעל ל-100 מיליון משתמשים, כאשר 5 מיליון מתוכם הם משתמשים יומיים. OpenAI עצמה קשורה למתחרה של גוגל, מיקרוסופט, שהשקיעה לראשונה בחברה ב-2019, ובינואר דווח כי היא נכנסה להשקעה שנייה בהיקף של 10 מיליארד דולר ולפי שווי של 29 מיליארד דולר. מיקרוסופט כבר מיהרה להצהיר כי תשלב את הכלי בשורת מוצרים שלה, והציפייה כי כך גם תעשה בשירות החיפוש המאוד לא פופולרי שלה - בינג.
הפופולריות המהירה שהשיג הצ'אט בתפוצה רחבה ושיתוף הפעולה עם מתחרה דומיננטית דוחפים כעת את גוגל להשיק מוצר דומה. היא צפויה להפיץ אותו באמצעות כלי החיפוש השמיש ביותר - Google Search - אולי המוצר המזוהה ביותר עם החברה, שמחזיקה בנתח של 84% משוק החיפוש. מיקרוסופט מחזיקה בנתח זעום של 9% משוק החיפוש העולמי.
"בקרוב תראו במנוע החיפוש תכונות המופעלות על ידי בינה מלאכותית שמזקקות מידע מורכב ונקודות מבט מרובות לפורמטים קלים יותר", כתב פיצ'אי, "כך שתוכלו להבין במהירות את התמונה הגדולה וללמוד יותר מהאינטרנט".
היתרון של גוגל בשחרור הצ'אט באמצעות מוצר פופולרי אחר הוא גם חיסרון. לגוגל יש סיכון רב יותר למוניטין שלה אם תשיק לציבור הרחב מוצר שאינו מייצר תוצאות מדויקות ושכולל מידע שגוי. להבדיל, ChatGPT הספיק בזמן קצר לא רק לייצר לעצמו שם כמחולל טקסט מתוחכם, אלא גם מכונה פרודוקטיבית לשטויות גמורות. הבוט לא יודע לנמק או להפנות למקורות המידע בהם הוא משתמש ונשען על מידע לא עדכני, ולא אחת נמצא ממציא תשובות לחלוטין ובודה מידע ומציג אותו כ"מהימן". OpenAI מציינת זאת בעצמה בתנאי השימוש שלה לצ'אט, ומפצירה במשתמשים לא לראות בו תחליף לחיפוש אחר תשובות לשאלות. גוגל מצידה לא יכולה היתה למהר ולהשיק מוצר דומה, שכן חלק גדול מהמוניטין העסקי שלה מבוסס על המוצר האיכותי והוותיק - החיפוש.