חכמה בשמש: טיקטוק תחסום סרטונים שמעודדים שיזוף
חכמה בשמש: טיקטוק תחסום סרטונים שמעודדים שיזוף
הרשת החברתית מיישרת קו עם חששות שהביעו מומחי רפואה באוסטרליה נוכח שיתוף של סרטונים המעודדים שיזוף ומספר הצפיות הרב שהם זוכים לו בפלטפורמה. האיסור, שילווה בקמפיין נגד שיזוף שיזמה טיקטוק, מכוון בעיקר למשפיעני רשת הפונים למשתמשים בגיל 20-39
טיקטוק הודיעה כי תחסום סרטונים שמעודדים שיזוף ותוסיף לפלטפורמה תכנים חינוכיים בנושא - זאת, בעקבות חששות שהביעו מומחי רפואה באוסטרליה על השיתוף בפלטפורמה של חומרים בעד שיזוף.
בגרדיאן דיווחו כי פרופ' ג'ורג'ינה לונג, מנהלת המכון האוסטרלי למלנומה, הזהירה כבר בספטמבר כי משפיענים במדיה החברתית מעודדים שיזוף יתר בעזרת שימוש בהאשטאגים כמו "קווי שיזוף" או "כוויות שמש" שזכו ליותר מ-200 מיליון צפיות. לפיכך, היא קראה לפלטפורמות, לערוצי הטלוויזיה ולמשפיענים באוסטרליה "לשנות את הנרטיב התרבותי בנוגע לכוויות מהשמש ולשיזוף". שיעור מקרי סרטן העור והתמותה מהמחלה באוסטרליה ובניו זילנד הוא הגבוה בעולם.
בתגובה לביקורת הכריזו בטיקטוק על השקת קמפיין חינוכי נרחב שיכלול הופעת באנר בתכנים נגד שיזוף ובכל החיפושים סביב שיזוף, קיץ וכוויות שמש. במסגרת הקמפיין המכוון לגילאי 20-39 גם יוסרו "תכנים מדאיגים" הקשורים לפעילויות שיזוף "מסוכנות", לרבות ההאשטאג הפופולארי #sunburnchallenge שזכה ליותר מ-8.4 מיליון צפיות.
ההאשטאג נועד לפרסום סרטונים של כוויות השמש הכואבות ביותר שחוו אנשים, "קווי שיזוף מביכים" ועור מתקלף לאחר שנשרף בשמש, וכלל גם טיפים כיצד להקל על חומרת הכוויות.
המנהל הכללי של טיקטוק באוסטרליה ובניו זילנד לי הנטר, אמר שהפלטפורמה תעודד העלאת תכנים על התנהלות בטוחה בשמש ועל הסכנות של מלנומה בקרב צעירים. "נקדם באופן פעיל את יוצרי התכנים הקשורים לקמפיין, כך שכל המשתמשים בגילאי 20-39 יראו את המסר", אמר. "וכל מי שיחפש האשטאג הקשור לשמש קיצית, שיזוף וביטוים רבים אחרים הקשורים לקיץ יראה את הבאנר ויקבל מידע שמפרט את הסכנות שבשיזוף".