סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קיר סטארמר מנהיג הלייבור בבריטניה לאחר שניצח בבחירות במחוז הבחירה שלו 5.7.24
רה"מ סטארמר. מחויב לטכנולוגיה (צילום: REUTERS/Claudia Greco REFILE)

בריטניה: הממשלה הקפיאה פרויקטי טכנולוגיה ו-AI ב-1.3 מיליארד פאונד

לפי דיווח ב-BBC, הממשלה החדשה ביטלה הקצאה של 800 מיליון פאונד לבניית מחשב על באוניברסיטת אדינבורו ועוד 500 מיליון פאונד למרכז בינה מלאכותית; הכסף אמנם הובטח על ידי הממשלה הקודמת, אך לא הוכנס למסגרת התקציב

הממשלה החדשה בבריטניה הקפיאה תוכנית השקעות בגובה 1.3 מיליארד פאונד לפרויקטים בתחומי הטכנולוגיה והבינה המלאכותית, שקידמה הממשלה הקודמת, כך לפי דיווח ב-BBC.
התוכנית המבוטלת כללה הקצאה של 800 מיליון פאונד לבניית מחשב על באוניברסיטת אדינבורו ועוד 500 מיליון פאונד למרכז לחקר AI. שתי הקרנות הללו נחשפו על ידי הממשלה הקודמת בראשותו של רישי סונאק לפני פחות משנה.
ממשרד המדע, החדשנות והטכנולוגיה נמסר כי הכסף אמנם הובטח על ידי הממשלה הקודמת, אך לא הוכנס לתוך התקציב. "הממשלה מקבלת החלטות קשות אך נחוצות בנוגע להוצאות בכל המשרדים, זאת לנוכח התחייבויות במיליארדי פאונד שלא מומנו", נמסר בהצהרה. "הצעד הזה נחוץ כדי להשיב את היציבות הכלכלית ולעמוד במשימה הלאומית שהצבנו של צמיחה". עוד הוסיפו כי הממשלה נותרה "מחויבת לגמרי" לבניית תשתיות טכנולוגיה בבריטניה.
בעקבות ההחלטה לא ברור מה יעלה בגורל מחשב העל שמפתחים באוניברסיטת אדינבורו. ההודעה המקורית על המימון פורסמה באוקטובר, ובאוניברסיטה כבר הוציאו 31 מיליון פאונד על בניית מקום אחסון עבורו. הפרויקט תועדף על ידי הממשלה הקודמת. באוניברסיטה טענו כי המחשב יהיה מהיר פי 50 מכל מחשב אחר בבריטניה.
מגזר הטכנולוגיה בבריטניה נחשב לחלק מהותי בכלכלה ולפיכך כמנוע חשוב לצמיחה. לפי דו"ח שפרסמה Tech Nation, שווי השוק עמד על 1.1 טריליון דולר ברבעון הראשון של 2024.