הסטארט-אפ הישראלי Sidelines גייס 25 מיליון דולר להימורי ספורט חברתיים
הסטארט-אפ הישראלי Sidelines גייס 25 מיליון דולר להימורי ספורט חברתיים
את הגיוס לחברה שהוקמה ב-2017 ופיתחה פלטפורמה לאינטראקציה חברתית סביב הימורים הובילו הקרנות MorTech ו- NFX. אור ליפשיץ, מייסד-שותף ומנכ"ל: "עבור אמריקאים ספורט הוא חוויה חברתית ואנחנו מאפשרים להם ליצור חוויה כזאת סביב הימורי ספורט"
הסטארט-אפ הישראלי סיידליינס (Sidelines) גייס 25 מיליון דולר בהובלת הקרנות MorTech ו- NFX. בעלת המניות העיקרית בסיידליינס היא חברת נטורל אינטליג'נס בבעלות ניר גרינברג שרכשה את סיידליינס ב-2019, וב-2021 הוחלט לפצל את החברה ולגייס עבורה כסף בנפרד. החברה הישראלית שהוקמה על ידי שני יוצאי גוגל פיתחה פלטפורמה המשמשת ל"חוויית הימורי ספורט חברתיים", כהגדרתה.
החברה הוקמה בשנת 2017 על ידי יוצאי גוגל אור ליפשיץ ורותם הבר והיא מעסיקה 50 עובדים, מתוכם 35 בתל אביב והשאר בפולין, באוקראינה ובארה"ב. בשיחה עם "כלכליסט" מספר אור ליפשיץ, המשמש כמנכ"ל החברה: "הקמנו את החברה ב-2017 במטרה להנגיש את תחום הספורט לצעירים בארה"ב. אנחנו אוספים מידע רב מאתרי ספורט ומנגישים אותו בצורה הטובה ביותר למשתמשים שרוצים ליצור אינטראקציה חברתית בדומה למשחקי פנטזיה. אנו מציעים למשתמשים שלנו ניתוח ויזואלי של הימורי ספורט, ומשתמשים בטכנולוגיה שלנו כדי לזהות פערי מחירים והזדמנויות בשוק ולהציג אותן לכל מי שמעוניין ללא עלות".
בדומה לנטורל אינטליג'נס, רוב ההכנסות שלה הן מהפניות לאתרים אחרים של הימורי ספורט ומפרסום של חברות בתחום. בחודשים האחרונים צמחה החברה באופן משמעותי ורשמה עלייה דרמטית בהכנסות ובמספר המשתמשים בהשוואה לשנת 2020. "רוב המשתמשים לא רוצים הימורי ספורט בכסף אלא חוויה חברתית עם משתמשים אחרים", מסביר ליפשיץ. "עבור אמריקאים ספורט הוא חוויה חברתית ואנחנו מאפשרים להם ליצור חוויה כזאת סביב הימורי ספורט. כיום אנחנו עדיין לא שם, אבל בעתיד נוכל להציע לגופים ולאנשים שירצו לעשות אירועים משותפים או משחק משותף לעשות את זה דרכנו".