גיימריסטהכסף הגדול כבר לא נמצא בקונסולות וב-PC
גיימריסט
הכסף הגדול כבר לא נמצא בקונסולות וב-PC
שוק הגיימינג בארה"ב הכניס בשנה שעברה 54.1 מיליארד דולר. האטה נרשמה בקצב הגידול לאחר שפגה שגרת הקורונה, אך הצמיחה צפויה לשוב לקצב ממוצע של 5.9% עד 2027. החדשות הרעות הן שנתח השוק של הגיימינג המסורתי - קונסולות ו-PC - ימשיך להצטמק בשנים הקרובות
הכנסות שוק הגיימינג ו-eSport (גיימינג תחרותי) בארצות הברית הסתכמו ב-54.1 מיליארד דולר בשנת 2022, כך עולה מדו"ח חדש מאת פירמת הייעוץ PwC. הדו"ח משער כי נפח השוק יצמח לכדי 72 מיליארד דולר בעוד חמש שנים, בקצב צמיחה שנתי ממוצע (CAGR) של 5.9%.
מהדו"ח עולה כי שוק הגיימינג האט את צמיחתו בעת האחרונה; קצב הצמיחה השנתי בין 2021 ל-2022 עמד על כ-2.4% - הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות. אין זה מפתיע בהתחשב בנתוני הצמיחה המופלאים של שוק הגיימינג בזמן מגפת הקורונה. בשנה שעברה, כאשר הסתיימו הסגרים והחיים שבו למסלולם, אנשים הפסיקו לבלות את מרבית זמנם הפנוי במשחקי מחשב.
תחזיות בדבר שוק הגיימינג האמריקאי מתפרסמות חדשות לבקרים, אולם הנתון המפתיע בדו"ח הוא התפלגות ההכנסות. מהמסמך של PwC עולה כי משחקי "סושיאל וקז'ואל" (כלומר משחקים קלילים, חברתיים, מרביתם משחקי מובייל) הכניסו בשנה שעברה 37.1 מיליארד דולר - נתח בשיעור 69% מהשוק האמריקאי. PwC צופים כי נתח השוק של המשחקים הללו יגדל לכדי 74% בשנת 2027.
מרבית משחקי הקז'ואל והסושיאל הם משחקים חינמיים, אך נהנים מהכנסות עתק הודות לפרסומות בתוך המשחק, שתרמו 19.3 מיליארד דולר להכנסותיהם בשנה שעברה.
לשם השוואה, "גיימינג מסורתי" - כלומר משחקי קונסולה ו-PC - הכניסו בשנת 2022 כ-15 מיליארד דולר, או 26.7% מהכנסות שוק הגיימינג בארצות הברית. נתח השוק של הגיימינג המסורתי אף הצטמק ב-0.8% בשנה שעברה. לעומת משחקי המובייל, קצב הצמיחה של משחקי הקונסולות וה-PC יהיה איטי בהרבה: בדו"ח חוזים קצב צמיחה שנתי ממוצע בשיעור 1.9% עד שנת 2027.
אולם לא מדובר על עודף קטן: שוק הקונסולות וה-PC הכניס כמעט יותר מפי שלושה ממכירות כרטיסי הקולנוע בארצות הברית. זה לא ממש מפתיע, אבל למי ששכח: תעשיית המשחקים ממש מגמדת את תעשיית הקולנוע.
ומה לגבי מגזר הגיימינג התחרותי? למרות שחצי מיליארד דולר זה לא מעט, eSport עדיין מהווה חלק מזערי (0.8%) מתעשיית הגיימינג בארצות הברית בשנה שעברה.
המגמה ברורה: הצמיחה העיקרית בשוק הגיימינג מתרחקת ממחוזות קונסולות וה-PC ונעה לכיוון שוק המובייל. המשמעות היא שבשנים הקרובות נראה יותר ויותר משחקים חינמיים, מלאי פרסומות ורכישות בתוך המשחקים.