סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ת'רדס Threads טוויטר
משתמשים בוחרים לעזוב את טוויטר לטובת ת'רדס (צילום: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration)

האם הצמיחה המטאורית של ת'רדס פוגעת בטוויטר?

נראה כי ת'רדס כבר גובה מחיר מטוויטר, שעל פי ההערכות נפח התנועה בה יורד עוד לפני פרסום אקטיבי של האפליקציה. עדיין אין לדעת אם המשתמשים החדשים יהפכו למעורבים

פלטפורמת המיקרו-בלוגינג החדשה הגיעה לרישום של 100 מיליון משתמשים חדשים בתוך פחות משבוע לאחר ההשקה, כך לדברי מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג. לפחות שתי הערכות מצביעות על כך שבמקביל ירד נפח התנועה בטוויטר, מה שמצביע על כך שמשתמשים עשויים לעזוב אותה לטובת ת'רדס. לפי "הוול סטריט ג'ורנל", טוויטר הודיעה כי ביוני היו לה כ-535 מיליון משתמשים פעילים.
שני המוצרים נראים ומתפקדים באופן דומה. שניהם מתמקדים בשיתוף קטעי טקסט קצרים, אך מאפשרים למשתמשים גם לפרסם תמונות וסרטונים. הבחנה אחת היא שההצטרפות לת'רדס דורשת חשבון באינסטגרם של מטא. לאינסטגרם יש יותר מ-2 מיליארד משתמשים חודשיים, כך שההרשמה קלה ומהירה, אך מחיקת חשבון ת'רדס פירושה גם מחיקת חשבון האינסטגרם.
ביומיים הראשונים להשקת ת'רדס ירדה התנועה בטוויטר ב-5% בהשוואה לאותם יומיים בשבוע הקודם, לפי SimilarWeb, העוקבת אחר פעילות מקוונת. המשמעות היא ירידה בתנועה של 11% משנה לשנה, אמרה החברה.
צוקרברג ציין בפוסט בת'רדס כי 100 מיליון ההרשמות הן עדיין לפני הפעלת מבצעים כלשהם. מנכ"לית טוויטר, לינדה יאקרינו, צייצה בתגובה: "יש רק טוויטר אחד, כולם יודעים את זה". השקת ת'רדס מוסיפה שמן ליריבות הארוכה בין צוקרברג לבעלים של טוויטר, אילון מאסק, אשר נכנסה להילוך גבוה יותר בחודש שעבר, לאחר ששניהם הסכימו לדו-קרב.
ימים לאחר השקת ת'רדס האשים מאסק את מטא בשימוש בסודות מסחריים של טוויטר ובציד של עובדים שיעברו לעבוד בת'רדס. דובר מטא אמר שאיש בצוות ההנדסה של ת'רדס אינו עובד לשעבר של טוויטר. הצמיחה החדה של ת'רדס בימים האחרונים מעידה על כך שמשתמשי מטא מוכנים לתת צ'אנס לפלטפורמה החדשה. "אם הם יהפכו באמת למשתמשים מעורבים או לא ייקח עוד זמן לדעת", אמר אנליסט Evercore ISI, מארק מהני.
"מנקודת המבט של המפרסמים, ת'רדס יכולה להשיג יתרון על פני טוויטר בהתחשב בכוחה של מטא בתחום זה", הוסיף מהני. "ת'רדס נמצאת בבעלות חברה שיודעת לעזור למשווקים להפעיל קמפיינים יעילים מול לקוחות רלוונטיים, והם יודעים לעשות זאת טוב יותר מאשר טוויטר", אמר. מאז השקת טוויטר ב-2006 היא הדיחה יריבים כמו הסטארט-אפ Parler, רשת חברתית הפופולרית בין תומכי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, והתגברה על בעיות שונות, מה שמרמז על כך שהחברה תוכל לעמוד גם בסערה הזו, אמר אנליסט Cascend, אריק רוס. "אני לא חושב שטוויטר הולכת להיעלם", הוסיף.