סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
נעם קנטי שותף מנהל EY
נעם קנטי, שותף מנהל EY, בכנס JOURNEY של EY. "דרושה התאמה מהירה ויצירתיות" (צילום: שאולי לנדנר)

כנס JOURNEY של EY
"למרות המלחמה, קרנות גדולות וחברות בינלאומיות משקיעות בישראל"

כך אמר נעם קנטי, שותף מנהל EY, בכנס JOURNEY של EY. "ההייטק הישראלי יידע להתגבר על האתגרים", הוסיף. בכנס נכחו ודיברו בכירי היזמים, היזמיות והמנכ"לים המובילים באקוסיסטם הישראלי והעולמי, ביניהם איל וולדמן, גיל שויד, שלמה דברת, יפעת אורון, אדם סינגולדה, גילי רענן, אורן זאב, עדי סופר תאני, דניאל לואב, ריד ריימן ועוד

כנס JOURNEY של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY התקיים אמש בנוכחות 2,300 משתתפים מקהילת הטק. את הכנס, שהתקיים במלון הילטון בתל אביב, פתח נעם קנטי, שותף מנהל EY, שאמר: "אני מאמין בתעשיית הטק בישראל ואני מאמין בישראל, למרות התקופה הקשה. אנו בעיצומה של סערה גלובלית הכוללת האטה כלכלית עולמית, מתחים גיאופוליטיים ושינויי אקלים משמעותיים. במקביל, בישראל יש סערה פנימית, כאשר האתגרים הפוליטיים והצבאיים עדיין ממשיכים ופוגעים במשק וביזמות הישראלית. חוסר הוודאות מעמיד את השוק הישראלי במצב שדורש התאמה מהירה ויצירתית".
קנטי התייחס לאתגרים העומדים בפני קהילת הטק בישראל נוכח המלחמה המתמשכת ומעמדה של ישראל בעולם: ״ההייטק הישראלי יידע להתגבר על האתגרים. היזמות היא בליבת ה-DNA הישראלי. אנחנו מחדשים, גורמים לדברים לקרות והופכים רעיונות למציאות. הופכים איומים ואילוצים לרעיונות והזדמנויות. יש לנו עכשיו חלומות אפילו גדולים יותר לשנות את העולם. יזמים, מנהלים ומשקיעים ישראלים נועזים ודומיננטים יותר מאי פעם. גם כאשר מדובר בביצוע רכישות משמעותיות. למרות הקשיים, קרנות גדולות וחברות בין לאומיות עושות השקעות גדולות בישראל. ההזדמנויות שיוצרת מהפיכת ה-AI מושכות יזמים להתחיל רעיונות חדשים".
2 צפייה בגלריה
כנס Journey של EY
כנס Journey של EY
כנס Journey של EY
(צילום: דאולי לנדנר)
בכנס התקיים גמר תחרות ה-PITCH, תחרות הסטרטאפים של EY. שמונה החברות העולות לגמר הציגו את הפיצ' שלהן, לאחר שמעל 200 חברות הגישו מועמדות, ו־24 חברות נבחרו בחצי הגמר בתחרות המתקיימת זו השנה ה־12. הזוכה השנה הייתה חברת PER.ME, העוסקת בבדיקות דנ"א ביתיות כדי לקדם את תחום הרפואה מותאמת אישית.
בכנס נכחו ודיברו בכירי היזמים והמנכ"לים המובילים באקוסיסטם הישראלי והעולמי, ביניהם איל וולדמן, גיל שויד, שלמה דברת, יפעת אורון, אדם סינגולדה, גילי רענן, אורן זאב, עדי סופר תאני, דניאל לואב, ריד ריימן ועוד.
"כשאתה מוביל חברה אתה במלחמה כל הזמן", אמר איל וולדמן בפאנל ייעודי ללוחמים, כהוקרה על תרומתם בשנה החולפת וסיוע בצעדיהם הראשונים באקוסיסטם. "רקע קרבי ופיקודי מלמד אותך להיות מוכן לכל דבר", אמר.
במושב Time Capsule 2030 תשעה דוברים בכירים מתעשיית ההייטק התכנסו על במה אחת והציגו את התחזית שלהם לשנים הקרובות, בשיחה בהנחיית ברק פרידור הציגו המשתתפים אופטימיות לטווח הארוך למרות קשיים בטווח הקרוב.
בפאנל שעסק בהשקעות בסייבר בהנחיית זוהר אלון מ־FireFly ובהשתתפות דן אמיגה מ־Island אמר גילי רענן מ־Cyberstarts Venture Funds כי "אין בועה בסייבר. אנחנו חיים בעולם שבו הגנת סייבר היא הכרחית עבור כל ארגון".
2 צפייה בגלריה
מימין נעם קנטי מ-EY עם אבי סינגולדה
מימין נעם קנטי מ-EY עם אבי סינגולדה
מימין נעם קנטי עם אבי סינגולדה
(צילום: דאולי לנדנר)
בסיום הפאנל שעסק בבחירת שותפים ומיזוגים שיתף אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה, כי המטרה היא לא רק בחירת שותפים מתאימים לחברה, אלא גם תמיכה מתמשכת ומשמעותית מבית. סינגולדה, שדיבר על השותפות עם יאהו, אמר: "אף פעם אל תשים גג לחלומות שלך". הוא סיפר כי לא פעם התלוותה אליו אימו לנאומים וכנסים בהם השתתף. בהפתעה לקהל, בסיום דבריו עלה לבמה אביו, הגיטריסט המצליח אבי סינגולדה, וניגן למשתתפים את השיר Here Comes The Sun של להקת הביטלס.