שעת כושר: דיסני, וורנר ופוקס ישיקו שירות סטרימינג חדש לספורט
שעת כושר: דיסני, וורנר ופוקס ישיקו שירות סטרימינג חדש לספורט
ענקיות התקשורת מגיבות על המעבר של הלקוחות לסטרימינג על חשבון הרשתות המסורתיות ומנצלות את הפופולריות של שידורי הספורט כדי להשיק את המיזם המשותף. לפי הערכות, השירות יחזיק ב-55% מזכויות שידור הספורט בארה"ב, בשווי 16 מיליארד דולר
ענקיות התקשורת דיסני, וורנר ברדרס ופוקס, מאחדות כוחות ומתכוונות להשיק השנה שירות סטרימינג חדש לשידורי ספורט מכל הליגות, אליו יועלו משחקים המשודרים ברשתות הטלוויזיה המסורתיות שלהן.
השירות יוצע באפליקציה חדשה שתאחד בין המנויים של דיסני פלוס, הולו ומקס. בפייננשל טיימס דיווחו כי החברות מנהלות דיונים על המיזם כבר שישה חודשים, אך עדיין לא הסכימו על שם למותג, זהות צוות ההנהלה והתמחור. מה שכן הוחלט הוא שכל חברה תחזיק בשליש מהמיזם המשותף, ותזכה לייצוג שווה בדירקטוריון.
לפי ההערכות של חברת המחקר ברנסטיין, השירות החדש יחזיק בזכויות על שידורי ספורט בשווי 16 מיליארד דולר. ובדומה האנליסטים בסיטי העריכו כי הוא יחלוש על 55% מכלל זכויות הספורט בארה"ב. עם זאת, הוא לא אמור להשפיע על התוכניות הנפרדות של החברות לחתום על חוזי שידור חדשים. "הפלטפורמה הזו לא נמצאת בעסקי רכישת זכויות ספורט", אמר אדם המקורב לנושא.
בוב איגר, מנכ"ל דיסני, מסר כי השקת השירות תהווה "שלב משמעותי עבור דיסני ו-ESPN, ניצחון גדול לאוהדי הספורט וצעד חשוב קדימה לעסקי המדיה". אם כי, לפי מקורבים בדיסני ימשיכו להציע את שירות הסטרימינג של ESPN גם בנפרד למי שאינם מעוניינים בחבילה הכוללת. לאכלן מרדוק, מנכ"ל פוקס הוסיף כי השירות החדש "יספק לאוהדי הספורט הנלהבים שאינן חלק מחבילות השידור המסורתיות מגוון של תכני ספורט מדהימים במקום אחד". ואילו דוויד זסלב, מנכ"ל וורנר מסר כי המיזם "מדגים את היכולת שלנו כתעשייה לקדם חדשנות ולספק לצרכנים יותר בחירה, הנאה וערך".
ההצלחה של שידורי ספורט בסטרימינג באה לידי ביטוי בחודש שעבר, אז הפך משחק פוטבול בין קנזס סיטי למיאמי לנצפה ביותר בסטרימינג עם 23 מיליון צפיות.
המהלך יוצא לדרך בעוד זכויות שידור הספורט הופכות יקרות יותר, זאת בין השאר בשל נתוני הצפייה הגבוהים של המשחקים השונים והתחרות מצד חברות טכנולוגיה כמו אפל ואמזון, שהחלו לרכוש גם כן זכויות לשידור ספורט עבור שירותי הסטרימינג שלהן.
זכויות השידור של ליגת הפוטבול הן היקרות ביותר כיום. החוזה ל-11 שנים עומד על יותר מ-110 מיליארד דולר, ובהתאם חולקות בו ארבע רשתות טלוויזיה וכבלים ואמזון. בדומה, ב-NBA עומדים לחדש בקרוב את החוזה ומתכננים לחלק את הזכויות בין הרשתות המסורתיות, חברות הכבלים ופלטפורמות הסטרימינג. לפי ההערכות , שווי החוזה החדש יעמוד על סביבות 78 מיליארד דולר למשך עשור.
קרוב לוודאי שהמהלך יעזור להאיץ את קצב ההתנתקות של לקוחות מחבילות השידור המסורתיות, מגמה שהתחזקה בעקבות כניסתם של שירותי הסטרימינג השונים. כיום שיעור ההתנתקות עומד על 7% בשנה, זאת לעומת פחות מ-2% לפני מספר שנים. לפי הנתונים שאספו בחברת המחקר MoffettNathanson, כ-55 מיליון משקי בית בארה"ב עדיין משלמים על טלוויזיה מסורתית, ירידה משיא של 100 מיליון לפני עשור.
"שילוב הכוחות הזה יאפשר לחברות להגיע לקהל רחב יותר תוך חלוקה בנטל של זכויות השידור המתייקרות", סיכם האנליסט ג'יימי לומלי מת'ירד ברידג'.