יצרנית הרכב איסוזו וקרן העושר הסינגפורית טמאסק משקיעות בפורטליקס הישראלית
יצרנית הרכב איסוזו וקרן העושר הסינגפורית טמאסק משקיעות בפורטליקס הישראלית
החברה מפתחת פתרונות לבדיקה ואימות לרכבים אוטונומיים ומערכות סיוע לנהג. במאי האחרון הכריזה החברה על גיוס של 43 מיליון דולר כחלק מסבב שלישי וכעת הושלם הגיוס ל-85 מיליון דולר
במאי האחרון הכריזה פורטליקס (Foretellix), המפתחת פתרונות לבדיקה ואימות לרכבים אוטונומיים ומערכות סיוע לנהג (ADAS), על גיוס של 43 מיליון דולר כחלק מסבב שלישי שכבר הודיעה שלא הסתיים. כעת מודיעה החברה על השלמת הגיוס ל-85 מיליון דולר, כאשר לגיוס שאותה מובילה קרן 83North מצטרפות חברת הרכב Isuzu ו-Temasek (קרן העושר הסינגפורית). הן הצטרפו ל-Woven Capital, קרן הצמיחה של טויוטה, NVIDIA, וקרן Artofin, שהשתתפו בפעימה הראשונה של הסיבוב לפני מספר חודשים. בסיבוב השתתפו גם כל בעלי המניות הקיימים בחברה, בהם: MoreTech, Nationwide, Volvo Group VC, Jump Capital, Next Gear Ventures, ו-OurCrowd. הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעות בחברה ל-135 מיליון דולר.
"חלקו השני של הגיוס היה באותם תנאים של השווי של החלק הראשון של הגיוס. רצינו להגדיל את החלק השני מ-43 מיליון דולר ל-60 מיליון בלבד אבל היתה הזדמנות להגיע לסכום משמעותי בהרבה עם משקיעים חשובים בשווי עולה", כך לדברי מנכ"ל החברה זיו בנימיני ואחד ממייסדיה, שיודע ששוק הרכב האוטונומי השתנה משמעותית בשנים האחרונות. "אנחנו לא הלכנו על רובוטקסי או כל דבר שיש בו הרבה ראוותנות. אנחנו והחברות שאנו עובדים איתם, מנסים בעיקר פרוייקטים שהם פשוטים יותר ברכב האוטונומי. יש לנו שיתופי פעולה מעניינים בתחום עם דיימלר, וולוו ואחרות. איסוזו היא חברת המשאיות השלישית שמשקיעה בנו ואנחנו נהיה שותפים משמעותיים שלהם. כל אחד מהמשקיעים האסטרטגיים יהיו או הם כעת לקוחות שלנו. כולם רוצים להשקיע אבל גם להיות שותף ולשלב את המערכות שלנו. הם לא משקיע פיננסי".
לדבריו, "החלק השני של הגיוס הסתיים זה עתה והיינו צריכים לדבר על המצב בישראל והמלחמה, אבל זה לא עצר את המשקיעים החדשים וגם את המשקיעים ששמו עכשיו עוד כסף בסיבוב הנוכחי. העסק שלנו לא מושפע מהמלחמה. יש לנו אנשים במילואים אבל העסק מתפקד".
פלטפורמת האימות ובדיקות הבטיחות של פורטליקס משמשת לקוחות בתחום הרכב, המשאיות והמכרות ברחבי העולם כדי להאיץ את הפיתוח וההטמעה המסחרית של מערכות הנהיגה האוטומטיות שלהם. הפלטפורמה מספקת תהליך אחוד של בדיקות, תוך שילוב בין נסיעות מבחן מהעולם האמיתי לבין סימולציות וירטואליות יחד בפלטפורמה אחת. הפלטפורמה מסייעת למפתחים, מהנדסי בדיקות ובטיחות אצל יצרני הרכב, כמו גם לספקי המכלולים שלהם ולספקי הרכב האוטונומי, לשתף פעולה טוב יותר ולהגביר את היעילות בתהליך הפיתוח של פרוייקטי רכב אוטונומי או מערכות ADAS.
החברה מעסיקה כיום כ-180 עובדים, 80 מהם במשרדיה בישראל והשאר בארה"ב, גרמניה, יפן סין והודו. בימים אלה, החברה מגייסת עובדים לצוות הפיתוח המתרחב בישראל.