מכירות אפל בהודו זינקו, אבל רק 3.5% מהסמארטפונים במדינה הם אייפונים
מכירות אפל בהודו זינקו, אבל רק 3.5% מהסמארטפונים במדינה הם אייפונים
ענקית הטכנולוגיה מנסה להגדיל את נוכחותה בהודו; לפי בלומברג, מכירות אפל במדינה בשנה שהסתיימה במרץ זינקו ב-33% - ואולם הן מהוות 2% בלבד מכלל הכנסות החברה
המכירות של אפל בהודו זינקו ב-33% ב-12 החודשים שהסתיימו במרץ, והגיעו לשיא של כמעט 8 מיליארד דולר – כך לפי דיווח של בלומברג. מדובר בהצלחה לאסטרטגיה ארוכת השנים שמוביל מנכ"ל אפל, טים קוק, שגם מסייעת לענקית הטכנולוגיה לקזז את החולשה המתמשכת שלה בסין.
שוק הסמארטפונים בהודו נשלט בעיקר על ידי מכשירים זולים מבוססי אנדרואיד, כשרק 3.5% מ-690 מיליון הסמארטפונים במדינה הם אייפונים. בשנים האחרונות מוביל קוק אסטרטגיית עומק שנועדה להגביר את הנוכחות של אפל במדינה. זו כוללת מהלכים תדמיתיים בדמות פעילות לובינג וביקורים מתוקשרים בהודו ופגישות עם ראש הממשלה נרנדה מודי ובכירים נוספים, לצד השקעות מתמשכות בהבטים שונים של פעילות, דוגמת פתיחת חנויות, הקמת מאיצים למפתחי iOS, ובעיקר הקמת מפעלי ייצור במדינה.
פעילות הייצור של אפל בהודו נמצאת במגמת שיפור מתמדת, ובשנת הכספים האחרונה שותפות הייצור המקומיות של החברה הכפילו את היקף ייצור האייפונים לשווי של 14 מיליארד דולר. כיום, 1 מכל 7 אייפונים מיוצר בהודו, והמספר צפוי להמשיך ולעלות. עם זאת, אף שענקית הטכנולוגיה מייצרת בהודו את דגמי האייפון 15, היא לא מייצרת את דגמי העילית אייפון 15 פרו ופרו מקס.
המטרה של אפל היא לא רק להגדיל את נתחה באחד השווקים הצומחים בעולם, אלא גם לצמצם את התלות שלה בסין הן כמקור להכנסות והן כבסיס ייצור. על הדרך, אפל נמצאת גם בהלימה מלאה עם המדיניות שמוביל הממשל האמריקאי נגד סין, ושלא צפויה להשתנות במקרה של חילופי שלטון לאחר מערכת הבחירות הקרובה.
התוצאה של פעילות זו מתבטאת בנתונים שמפרסמת בלומברג, ושלפיהם המכירות של אפל בהודו ב-12 החודשים שהסתיימו במרץ 2024 עמדו על 8 מיליארד דולר, לעומת 6 מיליארד דולר בשנה שהסתיימה במרץ 2023. עם זאת, לחברה יש עוד דרך ארוכה לעבור: אף שהודו היא אחד השווקים בעלי הצמיחה המהירה ביותר של אפל, ההכנסות ממנה עמדו על 2% בלבד מכלל הכנסות החברה בשנת הכספים האחרונה.