סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ספקית המידע הפיננסי מתנגדת, ורויטרס נאלצת לדחות את חומת התשלום

סוכנות הידיעות מעוניינת לגבות תשלום חודשי של 35 דולר עבור קריאת ידיעות באתר שלה, אך רפיניטיב טוענת כי מדובר בהפרת ההסכם ביניהן; תאריך היעד לחומת התשלום נקבע על ה-1 ביוני, ועתה לא ברור לכמה זמן יידחה

סוכנות רויטרס ניוז (Reuters News) דחתה את תחילת גביית התשלום על הגלישה באתר שלה בעקבות מחלוקת עם ספקית המידע הפיננסי שלה רפיניטיב (Refinitiv) זאת סביב השאלה האם המהלך מפר את הסכם אספקת החדשות בין שתי החברות.


רויטרס, יחידה של תאגיד תומסון רויטרס (Thomson Reuters), תכננה להתחיל לגבות תשלום חודשי בסך 34.99 דולר עבור קריאת ידיעות באתר החדשות שלה reuters.com החל מה-1 ביוני. עתה, לא ברור כמה זמן תימשך הדחיה.


1 צפייה בגלריה
תומסון רויטרס
תומסון רויטרס
תומסון רויטרס
(רויטרס)

בפגישת סגל שנערכה אתמול (ו') אישרה העורכת בפועל של רויטרס, אלסנדרה גלוני, שסוכנות החדשות עצרה את השקת חסם התשלום באתר שלה וכן את השקתו של מוסף חדשות משפטיות באתר, בשעה שהדיונים עם רפיניטיב נמשכים.
דובר מטעם רויטרס אמר: "אנחנו עדיין עובדים על תוכניתינו להשיק את האתר שלנו כאתר למשתמשים בתשלום. הדיונים עם רפיניטיב עוסקים בגישה העסקית שלנו ובמוצרינו, וכיצד אנו יכולים להרחיב את ההיצע שלנו לצרכנים".
קבוצת לונדון סטוק אקסצ'יינג' (London Stock Exchange Group), החברה האם של רפיניטיב, מסרה שהדיונים בעניין נמשכים. "בסיס השותפות שלנו חזק, ונמשיך לעבוד יחד כדי למלא את צורכי כל לקוחותינו", כך על פי הצהרת החברה.
הדחייה מעכבת למעשה את תכניתה של רויטרס לבנות לעצמה מקורות הכנסה באמצעות האתר שלה, ומעלה שאלות לגבי יחסיה של הסוכנות עם הלקוח הגדול ביותר שלה. רפיניטיב אחראי לכמחצית מהכנסותיה של רויטרס. יתר ההכנסות מגיעות מסוכנות המדיה שלה ומעסקי האירועים הצומחים שברשותה. רפיניטיב הייתה חלק מתומסון רויטרס עד אשר קרן בלאקסטון רכשה את מניות הרוב שלה ב-2018. בלאקסטון ורויטרס מכרו את רפיניטיב ל-LSE בינואר השנה. כחלק מהסכם המכירה חתמה רפיניטיב על חוזה חדשות ל-30 שנה עם רויטרס, במסגרתו מובטח תשלום שנתי של לפחות 336 מיליון דולר לאחרונה עבור תוכן חדשותי. רפיניטיב מתחרה בבלומברג וחברות נוספות המספקות מידע לבנקים ומוסדות פיננסיים אחרים, ורויטרס ניוז מהווה סימן היכר חשוב במסגרת עסקיה.
החלטת רויטרס באפריל לגבות תשלום עבור התוכן המתפרסם באתרה הוגדר על ידי ג'וש לונדון, סמנכ"ל השיווק, כ"טרנספורמציה הדיגיטלית הגדולה ביותר של רויטרס מזה עשור".