רוצים עזרה ממטא בארגון המוצר שלכם? תתחילו לשלם
רוצים עזרה ממטא בארגון המוצר שלכם? תתחילו לשלם
מטא מקימה חטיבה לארגון מוצר שתזהה ותבנה מאפיינים אפשריים בתשלום עבור האפליקציות החברתיות שלה. החטיבה מוקמת אחרי שעסקי הפרסום של מטא נפגעו משינוי מעקב הפרסומות של אפל, וירידה בהוצאות על פרסום מקוון
מטא מקימה חטיבה לארגון מוצר שתזהה ותבנה "מאפיינים אפשריים בתשלום" עבור פייסבוק, אינסטגרם וווטסאפ. כך מצוין במזכר פנימי שנשלח לעובדים בשבוע שעבר.
החטיבה החדשה של מטא היא הניסיון הרציני הראשון שלה להיכנס לתחום המאפיינים בתשלום באפליקציות החברתיות שלה- להן מיליארדי משתמשים. החטיבה מוקמת אחרי שעסקי הפרסום של מטא נפגעו מאוד משינוי מעקב הפרסומות (Apple's ad tracking changes) של אפל, וירידה כללית בהוצאות על פרסום מקוון. החטיבה שתיקרא "חוויות מונטיזציה חדשות" תנוהל ע"י פרטיטי רייצ'ודהורי, שעמד קודם לכן בראש המחקר של מטא.
בראיון לאתר The Verge, סגן הנשיא של מטא למונטיזציה המפקח על הקבוצה, ג'ון הגמן, אמר שהחברה מחויבת להצמיח את עסקי הפרסום שלה, ושאין לה תכניות לדרוש תשלום על כיבוי הפרסומות באפליקציות. "אני חושב שאנחנו רואים הזדמנויות לבנות סוגי מוצרים חדשים, מאפיינים וחוויות, שאנשים יהיו מוכנים לשלם עבורם ויהיו נרגשים לעשות זאת". הוא לא פירט מה הם המאפיינים בתשלום שנשקלים. הכנסותיה של מטא מגיעות כמעט כולן מפרסומות, ובעוד יש לה מספר מאפיינים בתשלום באפליקציות שלה, היא לא הפכה את גביית הכסף ממשתמשים לדבר משמעותי עד כה.
הגמן אמר שהמאפיינים בתשלום לא יהפכו לחלק משמעותי מעסקי החברה בטווח הקרוב, והוסיף כי "אני חושב שיש הרבה הזדמנויות ליצור ערך משמעותי והכנסה יפה, ולספק גיוון, מה שברור שימשוך את המשתמשים". בטווח הארוך מטא רואה את המאפיינים בתשלום הופכים לחלק יותר משמעותי מעסקיה, אמר. "בטווח של חמש שנים אני חושב שזה יכול לעשות שינוי משמעותי". כבר היום יכולים מנהלי קבוצות לגבות כסף על כניסה לתוכן בלעדי, וניתן לקנות כוכבים וירטואליים כדי לשלוח אותם ליוצרים. ווטסאפ גובה כסף מעסקים מסוימים על היכולת לשלוח הודעות ללקוחותיהם, ואינסטגרם הודיעה לאחרונה שיוצרים יוכלו להתחיל לגבות כסף על מנויים שיקבלו גישה לתוכן שלהם. ביוני אמר מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, שהחברה לא תגבה עמלה על עסקאות של מאפיינים בתשלום והרשמה עד 2024.