סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מעצמת סייבר ביתי: Avast ו-Norton מתמזגות בעסקה של 8 מיליארד דולר

שתי החברות מחזיקות בחלק ניכר מהשוק הפרטי, אווסט בזכות אפליקציית האנטי-וירוס החינמית שלה ו-NortonLifeLock - בשמה הקודם סימנטק - בזכות חבילת נורטון 360 הנפוצה; לפי הערכות, יש להן יחד כ-500 מיליון משתמשים

מיזוג ענק בתחום הסייבר: חברות הסייבר הצ'כית אווסט (Avast) - הנסחרת בבורסה של לונדון - ו-NortonLifeLock האמריקאית (סימנטק בשמה הקודם) הודיעו היום (ד') על מיזוג הפעילות של שתיהן בעסקה ששווייה הסופי מוערך בכ-8.1 עד 8.6 מיליארד דולר.


מדובר בעסקת המיזוג מהגדולות בתחום הסייבר, וצפויות להיות השפעות על שוק תוכנות הסייבר לשוק הצרכני. שתי החברות מחזיקות כל אחת בתחומה בחלק ניכר מהשוק הפרטי, אווסט בזכות אפליקציית האנטי-וירוס החינמית שלה ו-NortonLifeLock בזכות חבילת נורטון 360 הנפוצה. בנוסף נורטון נחשב למותג הוותיק והמוכר ביותר בעולם בתחום הסייבר הצרכני.

2 צפייה בגלריה
נורטון אנטי וירוס
נורטון אנטי וירוס
(צילום: שאטרסטוק)

היעד של החברה הממוזגת החדשה יהיה כמובן להוביל את שוק הסייבר הצרכני. על פי הערכות, הפלטפורמות של 2 החברות זמינות לכ-500 מיליון משתמשים. הדירקטוריון של החברה הממוזגת יכלול בכירים מהחברה הצ'כית ומזו האמריקאית, ועדיין לא ידוע מה יהיה שמה. שתי החברות ימשיכו להחזיק במטות משולבים, האחד בפראג שבצ'כיה, ושני בטמפה שבארה"ב.
אונדריי ולצ'ק, מנכ''ל אווסט יכהן גם כנשיא NortonLifeLock, וינסנט פילט ימשיך בתפקידו כמנכ''ל החברה האמריקאית. בינתיים לא ברור אם המיזוג יוביל לשינויים ארגוניים ברמת מצבת כוח האדם של החברה החדשה, אך אף אחד לא יופתע אם מהלך כזה יוכרז בזמן הקרוב.
שוק הסייבר הביתי צפוי לתפוס יותר ויותר חשיבות משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא החדירה הנמוכה של אמצעי הגנה לשוק הצרכני, והשנייה היא המודעות הגדלה של צרכנים לסכנות החדשות כגון נוזקות כופר או חולשת האבטחה במכשירי אינטרנט הדברים והבית המחובר.
חברות סייבר נוטות להתעלם מהשוק הביתי ומעט חברות מתחרות בו ביחס לשוק ארגוני. בעוד אלפי סטארט-אפים מציעים את מרכולתם לחברות וארגונים, ישנן רק כמה עשרות בודדות המציעות פתרונות יעילים לשוק הביתי וגם זאת עבור מוצרים מסוימים בלבד כגון מחשבים ומכשירי מובייל.

2 צפייה בגלריה
אנטי וירוס  Avast
אנטי וירוס  Avast
(צילום: רויטרס)