סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
חיפה הפגנה מפגינים מפגינות מחאה מוחים מוחות חטופים חטופות
מפגינים למען החטופים בחיפה (צילום: אילת מרקוביץ)

המשטרה עיכבה לחקירה משתמש טיקטוק שהפיץ פייק ניוז על חילוץ חטופים - חשבונו נחסם

משתמש טיקטוק בשם theshadow7000, שלו כ-53 אלף עוקבים, פרסם בסוף השבוע פייק ניוז על חילוץ חטופים - דובר צה"ל נאלץ לפרסם שלוש הבהרות בנושא, והחשבון נחסם

טיקטוק חסמה את החשבון שהפיץ בסוף השבוע פייק ניוז אכזרי על חילוץ חטופים משבי חמאס ברצועת עזה - כך נמסר הערב מהרשת החברתית. מעט אחרי 22:00 הודיעה המשטרה כי פתחה בחקירת האירוע, וכי בלשי יחידת הסייבר בלהב 433 איתרו את החשוד ועיכבו אותו לחקירה.
ביומיים האחרונים הוצפה הרשת הישראלית בשמועות עקשניות שלפיהן הצליחו כוחות צה"ל לחלץ חטופים משבי חמאס. השמועות זכו לתפוצה משמעותית, חרף העובדה שדובר צה"ל פרסם לאורך סוף השבוע שלוש הבהרות שלפיהן מדובר בדיווח שקרי ללא אחיזה במציאות.
1 צפייה בגלריה
חשבון טיקטוק שנחסם אחרי שהפיץ פייק על החטופים 19.10.24
חשבון טיקטוק שנחסם אחרי שהפיץ פייק על החטופים 19.10.24
החשבון שנחסם
מה שהפך את השמועות לאכזריות במיוחד הוא העובדה שהן כללו שמות של חטופים ספציפיים, והובילו לפניות ברכה ושמחה מצד הציבור למשפחות החטופים, מה שיצר בעבורן יומיים קשים של של טלטלה רגשית שאכזבה מרה בסופם.
אחד הגורמים המרכזיים בהפצת השמועות הוא חשבון טיקטוק בשם theshadow7000, שלו כ-53 אלף עוקבים. המשתמש שמפעיל חשבון זה העלה סרטון שלפיו 30 ממשפחות החטופים עודכנו שיקיריהן חולצו מהשבי, חיים או מתים, בפעולה מורכבת בת שלוש שעות. בסרטון אחר הוא פרסם פרטים שקריים על שמות חטופים שחולצו בחיים, ובהם של החטופה לירי אלבג שהודעת ווטסאפ שעוסקת בשחרורה זכתה לתפוצה רבה בשעות האחרונות.
הערב, בעקבות הסערה שעוררה חרושת השמועות השקריות, חסמה טיקטוק את החשבון. "טיקטוק חסמה את החשבון שהפיץ במהלך השעות האחרונות שמועות על חזרתם של חטופים", נמסר. "הפצת מידע מוטעה אסורה בפלטפורמה".
בשנה האחרונה ספגה טיקטוק ביקורת רבה על הכישלון של הפלטפורמה להגביל הפצה של תכנים אנטישמיים ואנטי-ישראליים בעקבות מתקפת ה-7 באוקטובר. באחד האירועים המעיקים במיוחד, צמח בטיקטוק טרנד ויראלי של משתמשים שזוכים להארה מפתיעה על מצב העולם אחרי שקראו מכתב אנטישמי של מייסד אל-קאעידה, אוסאמה בן לאדן.