סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עובדי מינט מדיה
עובדי מינט מדיה ב-2021 (צילום: עמית שעל)

מינט מדיה הישראלית רוכשת את STN Video האמריקאית בכ-150 מיליון דולר

למינט מדיה מעל 200 מיליון משתמשים חודשיים, מעל 1,500 יוצרי תוכן, ו-250 שותפי הפצה ב-14 שווקים גלובליים. פלטפורמת הווידאו של STN Video תשלים את תשתית הווידאו הקיימת של מינט מדיה ותחזק את האסטרטגיה שלה ביצירה והפצה של תכני ספורט ותרבות

מינט מדיה הישראלית (Minute Media) רכשה את חברת STN Video האמריקאית המתמחה בהפצת תוכן ספורט בדיגיטל. שווי הרכישה לא פורסם על ידי החברות אבל מוערך בכ-150 מיליון דולר. לצורך הגיוס מינט מדיה גייסה חוב והון של כ-100 מיליון דולר בשווי המוערך במעל למיליארד דולר מ HSBC Innovatio- Banking וכן מקרנות המנוהלות על ידי BlackRock כדי לסייע במימון העסקה.
מינט מדיה מדווחת שיש לה כיום מעל 200 מיליון משתמשים חודשיים, מעל 1,500 יוצרי תוכן, ו-250 שותפי הפצה ב-14 שווקים גלובליים וב-10 שפות. למינט מדיה משרדים בניו יורק, לונדון, תל אביב, סאו פאולו וטוקיו. החברה גייסה עד היום כ-300 מיליון דולר בין היתר מבאטרי, קומרה קפיטל, גולדמן סאקס, סבן ונצ'רס, La Maison ועוד.
בשיחה עם כלכליסט אמר אסף פלד, מייסד ומנכ"ל מינט מדיה, "זו הרכישה השישית של החברה והיא הגדולה מכולן בפער". פלד הוסיף גם כי מינט מדיה עברה לאיזון לאחרונה וההכניסה כ-320 מיליון דולר בשנה האחרונה. מינט מדיה מעסיקה לפני הרכישה 480 עובדים מתוכם 170 בישראל.
STN Video נוסדה ב-2010 בשם SendtoNews, ולה משרדים בויקטוריה (קנדה), ניו יורק ומיאמי. היא מעסיקה 70 עובדים שיצטרפו למינט מדיה, הכנסות של כ-60 מיליון דולר והיא רווחית.
"שוק ההנפקות הפורמליות יחסית סגור אבל מתחיל להיפתח סלקטיבית והנפקה ללא ספק היא אופציה שנשקול. אנחנו חברה שתהיה לא רחוקה מחצי מיליארד הכנסות והנפקה היא אופציה אפשרית. העובדה שהיא בחרה למכור את עצמה לנו זו אינדיקציה משמעותית עבורנו ועברנו אישור אצל כל הליגות הגדולות בארה"ב. לאור הרכישה והרכישות בעבר אנחנו ממשיכים לעלות במיצוב של השותפים שמייצרים איתנו תכנים. בדירוג חברות בדיגיטל ספורט אנחנו בטופ 3 עם ESPN ואחרות ונהיה מספר אחד בדירוג הספורט הדיגיטלי האמריקאי בתקופה מעניינת שם.
STN Video מחזיקה בזכויות הפצת תוכן של כל הליגות הגדולות בארה"בֿ וכן בפלטפורמת וידאו אונליין המגיעה לעשרות מיליוני משתמשים ייחודיים. הרכישה של STN תעשיר את העומק הטכנולוגי, את יכולות הפצת תוכן ואת ספריית התוכן של מינט מדיה עבור האקו-סיסטם שבנתה החברה הכולל מפרסמים, שותפים ומפיצים, וכן במסגרת מותגי התוכן שבבעלותה (בהם: The Players' Tribune, FanSided, 90min וכו').
פלטפורמת הווידאו של STN Video תשלים את תשתית הווידאו הקיימת של מינט מדיה ותחזק את האסטרטגיה של מינט מדיה ביצירה והפצה של תכני ספורט ותרבות. הרכישה תעצים גם את ספריית התוכן הדיגטלי של מינט מדיה שכעת תכלול מעל 2 מיליון סרטונים, כולל שותפויות תוכן עם כל ליגות הספורט הגדולות בארה"ב וחברות הבידור הבולטות, השלמה להיצע העשיר של מינט מדיה בתחום התוכן. עם גישה לספרייה העצומה של תוכן של הליגות הגדולות ועם השותפויות החזקות של STN בתחום הספורט והבידור, מינט מדיה תרחיב את הצעת הערך שלה ליצירת תכנים ואת יכולות ההפצה שלה של תוכן פרימיום.