גיימריסטמיקרוסופט פספסה את התחזיות לגידול במנויי שירות המשחקים שלה
גיימריסט
מיקרוסופט פספסה את התחזיות לגידול במנויי שירות המשחקים שלה
מספר מנויי ה"הגיים פאס" עלה בשנה האחרונה ב-37%, בניגוד לתחזית של כ-48%. בשנה שקדמה לה, מספר המנויים זינק בכ-85%, בין היתר, הודות למגפת הקורונה. שירות המשחקים של מיקרוסופט, המונה 18 מיליון מנויים, חיוני לעתידה של מיקרוסופט בתחום הגיימינג
קצב הגידול של "גיים פאס" (Game Pass), שירות הגיימינג של מיקרוסופט, היה איטי מהמצופה בשנה האחרונה - כך עולה מתצהיר כספי חדש מאת החברה, שנצפה לראשונה על ידי אתר "אקסיוס". בין החודשים יולי 2020 ליוני 2021, מיקרוסופט ציפתה להגדיל את מספר המנויים לשירות ב-47.9%, אך נאלצה להסתפק ב-37.5%. לשם השוואה, בשנה שעברה מיקרוסופט הציבה לעצמה כמטרה את קצב הגידול במנויי "גיים פאס". היעד היה גידול של 71% - ומיקרוסופט חצתה אותו והגדילה את מספרם ב-85.75% בין 2019 ל-2020.
עם זאת, ראוי להזכיר כי 2020 הייתה שנה מצוינת מכל הבחינות עבור תעשיית הגיימינג, שזכתה לקצב גידול מהיר מהרגיל, בניגוד למרבית המשק, שסבל מדעיכה ומיתון בשל מגפת הקורונה. העובדה הזו לא נסתרה מעיניה של מיקרוסופט, שבהתאם, הורידה את שיעור הגידול בתחזיות.
"גיים פאס", שירות הגיימינג למנויים של מיקרוסופט, הושק לפני כארבע שנים. בדומה לווידאו בנטפליקס, מציעה מיקרוסופט גישה לקטלוג של מאות משחקי מחשב, ל-PC ולאקסבוקס, בעבור תשלום חודשי קבוע (החל מ-28 שקלים בישראל). לאחרונה, החברה החלה להציע לחלק ממנויי "גיים פאס" גישה גם ל-xCloud, שירות הגיימינג בענן של מיקרוסופט - כך ניתן לשחק במשחקים תובעניים מבחינה גרפית גם בדפדפן וביישומון האנדרואיד.
מיקרוסופט כיום לא מובילה את שוק הגיימינג. מכירות האקסבוקס מדשדשות מאחורי הסוויץ' והפלייסטיישן ובניגוד לסוני, למיקרוסופט אין שלל להיטים אקסקלוסיביים שיוצאים אחד אחרי השני. אבל מנקודת המבט של מיקרוסופט, היא לא צריכה להתחרות בתחומים הללו. לשיטתה, תזרים מזומנים קבוע משירות המנויים שלה ישאיר את חטיבת הגיימינג שלה רווחית לטווח הארוך. על כן, ה"גיים פאס" חיוני לעתידה של מיקרוסופט בשוק הגיימינג. בחודש ינואר, דיווחה מיקרוסופט כי ישנם 18 מיליון מנויים לשירות. עם זאת, החברה לא נוהגת לדווח את הנתון הזה בעקביות.